کد خبر 815304
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
مسی ال کلاسیکو

مهاجم آرژانتینی در سال جدید فرصت دارد که به رویایش یعنی قهرمانی در جام جهانی برسد و بارسلونا را دوباره قهرمان اروپا کند.

به‌ گزارش ‌مشرق، لیونل مسی تقریبا مجبور است سال ۲۰۱۸ را به یکی از بهترین سال‌های دوران ورزشی‌اش تبدیل کنند. مهاجم آرژانتینی چالش‌های زیادی پیش رو دارد که مهمترین آن‌ها جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. اگر به گذشته نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بازیکن بارسلونا از سال‌های جام جهانی خاطره خوبی نداشته است. او در سال ۲۰۱۴ تنها توانست با بارسا کوپا دل ری را فتح کند و در فینال جام جهانی به همراه آرژانتین مغلوب آلمان شد.

مسی در سال ۲۰۱۴ عملکرد خوبی داشت اما امسال باید عناوین را به آن ‌نیز اضافه کند. اولین آزمایش مهاجم آرژانتینی این است که دوباره بارسلونا را به بالاترین سطح ممکن در اروپا برساند. پس از ناکامی فصل گذشته و جدایی نیمار در تابستان آبی‌ اناری‌ها فرصت دارند در چند ماه آینده همه چیز را به نفع خود برگرداندند.

کم کردن فاصله با رئال مادرید از لحاظ عناوین

بارسا با گلزنی‌های مسی در این فصل در شرایط خوبی قرار گرفته است. بهترین گلزن این فصل تیم با ۱۹ گل (۱۵ گل در لالیگا) توانسته است فاصله زیادی را در لالیگا با رئال مادرید ایجاد کرد. آنها می‌توانند با توجه به اختلاف ۱۴ امتیازی با سفیدپوشان جام قهرمانی را در این بازی‌ها بالای سر ببرند. از طرفی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بهترین اتفاق برای هواداران خواهد بود. فتح لیگ قهرمانان اروپا پس از دو سال و پایان دادن به قهرمانی مادرید برای آبی‌ اناری‌ها خیلی خوب خواهد بود.

از لحاظ فردی لیونل مسی دوباره برای توپ طلا با کریستیانو رونالدو رقابت خواهد کرد. البته در میان‌شان نام‌های دیگری دیده می‌شود، نیمار و هری کین نیز آمار خوبی در گلزنی داشتند. اگر مهاجم آرژانتینی امسال صاحب توپ طلا شود اهمیتی دو برابر خواهد داشت چون می‌تواند از رونالدو پیشی بگیرد و به عنوان پر افتخارترین بازیکن در این زمینه تبدیل شود. مهاجم پرتغالی با کسب این جایزه در دو سال پیاپی توانست خود را به مهاجم بارسا برساند. مسی می‌خواهد شرایطش را به عنوان بهترین بازیکن جهان بهتر کند.

روسیه بزرگترین چالش

بزرگترین چالش مسی از ژوئن با شروع جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آغاز می‌شود. مسی در حالی به این مسابقات می‌رود که احتمالا آخرین شانسش برای قهرمانی در جام جهانی است. آرژانتین با برگزاری دو دیدار دوستانه در ماه مارس خود را برای این بازی‌ها آماده خواهد کرد. اولین دیدار برابر آلمان خواهند بود و دومین بازی به احتمال فراوان مقابل ‌اسپانیا انجام می‌شود. آرژانتین بیش از سفر به مسکو یک اردو آماده سازی در بارسلونا خواهد داشت.

جام جهانی بهترین فرصت است تا مسی نشان دهد که می‌تواند آلبی سلسته را رهبری کند و رویایش را به واقعیت تبدیل کند. همیشه از مهاجم آرژانتینی انتقاد می‌شود چون ویژگی یک رهبر را ندارد و مانند دیگو مارادونا نیست. از دست دادن جام جهانی گذشته و دو فینال کوپا آمه‌ریکا ضربه سختی به مسی بود. او حتی ممکن بود از تیم‌ ‌ملی خداحافظی کند اما روسیه می‌تواند برای او به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل شود و جام جهانی را فتح کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس