کوهکن

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: فتنه ۸۸ اختلاف، واقعه و یا حادثه نبود؛ بلکه فتنه‌ای بزرگ با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

به گزارش مشرق، محسن کوهکن با اشاره به اهمیت بازگویی جریان فتنه ۸۸ که سبب بصیرت و آگاه‌سازی مردم می‌شود، اظهار داشت: وقتی به ۹ دی نزدیک می‌شویم مقام معظم رهبری ورود پیدا می‌کنند و مطالبی در این حوزه مطرح کرده و لایه‌ای از فتنه ۸۸ را رمزگشایی می‌کنند. امسال نیز معظم‌له بسیار روشن‌تر و شفاف‌تر از گذشته زوایای مختلف این فتنه را تبیین کردند.

وی با بیان اینکه دو دیدگاه در مورد فتنه ۸۸ وجود دارد، افزود: دیدگاه نخست آن است که متاثر و به تبعیت از مقام معظم رهبری بوده و نگاهشان به آنچه که پس از انتخابات ۸۸ رخ داد آن است که فتنه ۸۸ اختلاف داخلی بین دو داوطلب و بخشی از جامعه با بخش دیگر نبوده بلکه، عملیاتی با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

نماینده مردم لنجان در مجلس تصریح کرد: دیدگاه دیگر پیرامون فتنه ۸۸ اینگونه نبوده و برخی مطرح می‌کنند که انتخاباتی برگزار شد و طبیعت برگزاری انتخابات نیز آن است که به‌طور مثال دو دسته با یکدیگر اختلاف داشته باشند. این مسائل سبب بروز اختلافاتی در کشور شد و به هرحال آن جریان به پایان رسید. البته باید به این نکته توجه داشت که قطعأ شیوه‌های گفتاری و رفتاری نامزدهای انتخاباتی در زمان انتخابات باید مورد بازنگری جدی قرار بگیرد و این مسئله نیز مسئله‌ای فراجناحی است. یک جناح نمی‌تواند طرف مقابلش را متهم کند که این مسیر را به درستی طی کرده و جناح مقابل تنها اشتباه‌ کرده است.

کوهکن گفت: اتفاقاتی که برای یک ملت پیش می‌آید دست مستکبران جهان در آن مشخص است، چنانچه به درستی ثبت نشود و در تاریخ بر روی آن تحلیل صحیح انجام نگیرد بعد از مدتی آن مسئله تحریف خواهد شد. چنانچه کشوری به این مهم توجه جدی نداشته باشد نه تنها آن را از دست خواهد داد بلکه تحریف آن موضوع در آینده به آن کشور لطمه خواهد زد. فتنه ۸۸ نیز از آن جمله است که زوایای مختلف آن باید به درستی تحلیل و تبیین شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس خاطرنشان کرد: بنده و دو نفراز همکاران در مجلس شورای اسلامی درخواست تحقیق و تفحص دادیم تا مجلس بررسی کند که آیا موضوع و اتفاقی که در زمان احمدشاه رخ داده و سوژه فیلم یتیم‌خانه ایران نیز هست آیا صحت دارد یا خیر. چنانچه این موضوع صحت داشته باشد که به اعتقاد من نیز صحت دارد به معنای آن است که در زمان احمدشاه دولت انگلیس به کمک افرادی که در داخل کشور داشت یک قحطی مصنوعی به وجود آورد.

کوهکن ادامه داد: به دنبال این قحطی مصنوعی بیماری‌های کشنده رایج شده و ۹ میلیون نفر انسان بی‌گناه در کشور جان خود را از دست دادند. این مسئله‌ای ساده نیست که از کنار آن به راحتی عبور کرد؛ بر همین اساس پس از تحقیق و تفحص و اعلام صحت موضوع، دولت را ملزم خواهیم کرد در مجامع بین‌المللی علیه دولت انگلستان اقامه دعوا کند.

وی بیان کرد: دولت‌های بزرگ نباید پیش خود فکر کنند می‌توانند به راحتی حق ملتی را ضایع کرده و بعد مطرح ‌کنند که گذشته‌ها گذشته، باید به فکر آینده بود و به نوعی اجازه ندهند این تجربه برای آیندگان باقی بماند که دیگر فریب آنها را نخورند. بنابراین اگر مقام معظم رهبری تاکید دارند و همه ساله فتنه ۸۸ را موشکافانه مورد تحلیل قرار می‌دهند به دلیل اهمیت موضوع است، چرا که فتنه ۸۸ اختلاف، واقعه و یا حادثه نبوده بلکه فتنه‌ای بزرگ با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است. خاصیت فتنه نیز اینگونه است که حق و باطل را مخلوط می‌کند.

نماینده مردم لنجان در مجلس ادامه داد: در فتنه ۸۸ حق و باطل با یکدیگر مخلوط شدند و عده‌ای که از آنها انتظار نداشتیم در برابر فتنه سکوت کردند، البته ما به هیچ عنوان مطرح نمی‌کنیم جریان فتنه یعنی جریان اصلاحات، اما این انتقاد را به صراحت اعلام می‌کنیم که ۸ سال از جریان فتنه ۸۸ می‌گذرد اما جریان اصلاحات مرزبندی صحیح خود را با جریان فتنه روشن نکرده‌اند و این مرزبندی باید روشن و مشخص شود.

کوهکن بیان کرد: در سال ۸۸ وقتی نمایندگان مردم در صحن مجلس علیه فتنه‌گران شعار دادند؛ برادران اصلاح طلب نیز ما را همراهی کرده و علیه فتنه گران شعار سردادند، اما وقتی مطرح می‌کردیم مهم انقلابی بودن شماست و از آنها می‌خواستیم مواضع خود را در مورد فتنه علنی کرده و در جامعه بیان کنند؛ ‌تعدادی از طرفداران آنها ریزش خواهد کرد، گوش فرا ندادند.

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته نیز توجه داشت در سال ۸۸ از حدود ۸ ماه قبل از انتخابات یکی از سفارتخانه‌های خارجی اعلام می‌کند که ما قصد داریم تعدادی خبرنگار جذب کنیم و حقوق قابل توجهی را نیز پیشنهاد می‌دهند و حدود ۳۰ یا ۴۰ نفر را در اختیار گرفته و آنها را  به بهانه آموزش دوره خبرنگاری به انگلستان اعزام می‌کنند.

نماینده مردم ‌لنجان در مجلس ‌افزود: نکته قابل توجه آن است که در این دوره به اصطلاح دوره خبرنگاری از مسائل سیاسی و نظامی برای آنها صحبت نمی‌کنند. پالس‌هایی که از آنجا مخابره می‌شد هرکس آن را می‌شنید مطرح می‌کرد تعدادی را به انگلستان با هدف آموزش خبرنگاری اعزام کرده‌اند و هیچ‌گونه مسائل سیاسی و... در آن کلاس‌ها وجود ندارد و تنها در حرفه خبرنگاری به این افراد آموزش داده شده است.

وی تصریح کرد: وقتی این افراد به ایران بازمی‌گردند توسط نهادهای مربوطه رصد می‌شدند، چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری برای همین چند نفر که در انگلستان آموزش خبرنگاری دیده بودند در بیابان‌های سمنان اردوی رزم انفرادی برگزار می‌کنند و هیچ کس نیز از این موضوع اطلاع نداشت. به هر دلیل این دوره برگزار شد اما نظام مقدس جمهوری اسلامی چشم باز و گوش شنوا دارد و به موقع وارد میدان شدند و این موضوع را مورد بررسی قرار دادند. روشنگری لازم نیز در این حوزه انجام گرفت.

کوهکن با بیان اینکه در تهران رقیب رئیس جمهور منتخب آن زمان، حدود ۳۵۰ هزار رای بیشتر به خود اختصاص داده بود، گفت: روز اول و دومی که نتیجه انتخابات اعلام شد جمعیت قابل توجهی به خیابان‌ها آمدند چراکه ذهنیت آنها این بود که در دیگر نقاط کشور نیز از نظر چینش آرا از تهران تبعیت کرده و چرا نتیجه چیز دیگری شده است. اما همین جمعیت وقتی متوجه شدند در دیگر استان‌ها اتفاق دیگری رخ داده و نتیجه آرا عکس تهران است، دیگر در خیابان‌ها حضور نیافتند و این جمعیت قابل توجه غربال شد تا به فتنه‌گران اصلی رسید.

وی تصریح کرد: کسانی که انسان‌های بی گناه را کشتند، به اموال عمومی و مردم آسیب رساندند و ... و در نهایت به مقدسات اسلام و مردم در روز عاشورا توهین کردند. این افراد فتنه‌گر بودند نه آن افرادی که پس از آگاهی از مواضع فتنه‌گران راه خود را از آنها جدا کردند. مقام معظم رهبری امسال علاوه بر نکات روشن و بسیار شفاف خود، تذکراتی را نیز به مسئولان دادند و خطاب مقام معظم رهبری در این بخش از فرمایشات، مشخصا مسئولانی بوده‌اند که در گذشته و حال حاضر در رده‌های اول و دوم نظام ایفای نقش می‌کنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس افزود: معظم‌له در سخنان خود به مسئله انتقاد از مسئولان اشاره کردند و فرمودند انصاف حکم می‌کند که در نظام جمهوری اسلامی وقتی انتقاد می‌کنیم، چند ویژگی باید داشته باشیم، نخست فردی که آن انتقاد را می‌شنود با تمام وجود احساس کند که این انتقاد را خیرخواهانه بیان می‌کنیم و هدف تخطئه و تضعیف طرف مقابل نیست و تنها برای رضای خدا و مراعات مصالح مردم نقد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد برای اینکه دشمنان از این سخنان سوءاستفاده نکنند علاوه بر اینکه باید نقدها را مطرح کرد، نقاط قوت را بیان ‌کنیم و نباید فراموش کرد مقام معظم رهبری به تمام مسائل اشراف کامل داشته و همچون گذشته به خدماتی که مسئولان انجام داده و می‌دهند عنایت دارند. نباید فراموش کرد در راهپیمایی ۹ دی مردم با کم هزینه‌ترین و با بالاترین سطح حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت  کردند و حضور مردم در حماسه ۹ دی امید کسانی را ناامید کرد که در رویاهایشان فکر می‌کردند نظام بدون  پشتوانه است.

کوهکن بیان کرد: مردم ایران اسلامی به خوبی می‌دانند، در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که اگر اقتدار نباشد و با قدرت در صحنه‌های مختلف حضور نداشته باشند، امنیت و آرامش آنها تهدید می شود. امروز مردم به خوبی آمریکا و غرب را شناخته‌اند و تجربه کرده‌اند که کوتاه آمدن در برابر غرب و آمریکا منجر به گستاخ‌تر شدن آنان می‌شود. حضور مردم در راهپیمایی ۹ دی به معنای حمایت یک فرد خاص نبود، بلکه حماسه ۹ دی لبیک مردم به ولی فقیه زمانشان یعنی مقام معظم رهبری و اسلام ناب محمدی بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس