قطار

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری در بخش ریلی گفت: یکی از راه های رفع مشکلات اجتماعی پایتخت این قطارهای حومه ای است.

به گزارش مشرق،‌ داوود محمدی درباره مزایای ایجاد خطوط حومه ای درتهران و شهرهای استان تهران اظهار کرد : یکی از راههای اساسی رفع بسیاری از مشکلات در تهران احداث قطارهای حومه ای است، چرا که در حال حاضر جمعیت بسیاری در حومه و شهرستانهای اطراف تهران ساکن هستند به طوری که جمعیت برخی از آنها از برخی از شهرستانها نیز بیشتر است و رفت و آمد این افراد به تهران مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کرده است.

وی با اشاره اینکه لازم است تا جای ممکن برای رفت و آمد این افراد تسهیلات لازم را فراهم کنیم افزود: استفاده از قطارهای حومه ای نه تنها در استان تهران بلکه در تمام کشور توصیه می شود . اگر ما به دنبال توسعه و بهبود شرایط زندگی مردم هستیم باید آرامش خاطر آنها را در زمینه های مختلف از جمله وسائل نقلیه فراهم کنیم که یکی از بهترین راهها برای رسیدن به این هدف سرمایه گذاری ریلی است. 


نماینده تهران ، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه راه اندازی قطارهای حومه ای در تهران حد بسیار زیادی می تواند در کنترل ترافیک و جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش تصادفات جاده ای موثر باشد، تصریح کرد: به طورحتم آلودگی محیط زیستی، مصرف سوخت، سوانح در حمل و نقل ریلی به مراتب کمتر از حمل و نقل جاده ای است در حالیکه در حمل و نقل ریلی تعداد بیشتری از افراد جابجا می شوند. این امر برای افراد آرامش خیال می آورد و به بهبود شرایط روانی جامعه نیز کمک می کند.  


وی با بیان این که مجلس برای سیاست گذاری در این زمینه مطالعات زیادی را انجام داده است خاطر نشان کرد : باید این مطالعات و آسیب شناسی ها انجام شود تا در احداث این خطوط به بهترین نتیجه برسیم .  
محمدی توجه به تجربیات کشورهای موفق در این زمینه را یکی از روشهای رسیدن به نتایج مطلوب دانست و گفت : باید اقدامات و تجربیات موفق این کشورها در زمینه ایجاد قطارهای حومه ای مورد استفاده قرار گیرد و ما با بومی سازی این روشها  در کشورمان حداکثر بهره برداری از قطارهای حومه ای را داشته باشیم . 


وی در عین حال با اشاره به مزایای اتصال قطارهای حومه ای به متروی تهران، افزود : این امر در تسهیل رفت و آمد ها بسیار موثر است اما لازم است که بسیاری از زیر ساخت ها فراهم و مطالعات اساسی در این زمینه صورت گیرد تا در این امر دچار مشکل نشویم. 


وی با بیان این که برخی از مخالفت ها در مورد احداث خطوط حومه ای پذیرفتنی نیست خاطر نشان کرد: نمی توان توسعه کشور و اصل قضیه را به خاطر برخی از نگرانی ها متوقف کرد . هم مجلس و هم مردم از این اقدام حمایت می کنند و حتی در زمان تبلیغات انتخاباتی یکی از درخواست های مردم تهران توسعه قطارهای حومه ای بود. 


وی تصریح کرد : در عین حال باید توجه داشته باشیم که برخی از اقدامات توسعه ای می تواند منافع برخی از افراد را به خطر بیاندازد و موجب جابجایی مشاغل شود بنابراین ضمن مراعات این بخش از جامعه  باید تمام توان خود را بگذاریم تا نگرانی های حاشیه ای این موضوع حل شود .

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس