کد خبر 814750
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
یادداشت نمایه

همه ما سوار یک کشتی هستیم، اما این دلیل موجه برای سکان‌داران اجرا و تقنین نیست که خودشان را بر عرشه برسانند و به آنان که در طبقات زیرین نشسته‌اند؛ چندان توجهی نداشته باشند.

به گزارش مشرق، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

ایران مانند کشتی بزرگی است که در برابر بادها و موج‌های مخالف سربرآورده و به پیش می‌رود؛ ذائقه نظام سلطه ایجاد برنامه‌ها و طراحی‌های تازه برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی و تمرکز کنونی بر افزایش دامنه‌ فشارهای مالی و اقتصادی است.

راهبردی که بیش از چهار دهه است به‌کار گرفته شده و در سال‌های اخیر به‌واسطه خیانت عوامل داخلی مرتبط با فتنه ۸۸، سمت‌گیری‌های دقیق‌تری یافته است.

در برابر آن، سیاست رسمی حرکت به‌سمت اقتصاد مقاومتی است که در دوره پیشین اداره کشور، باور بدان وجود نداشت و در دوره کنونی از حد حرف و گفتاردرمانی فراتر نرفته است و این‌همه به تشدید مضیقه‌های معیشتی منجر شده.

 از حدود ۷ ماه قبل، ورشکستگی مؤسسات مالی مالباختگان آنها را به تجمع‌های پراکنده وادار کرده بود، اما نه دولت در قامت حل‌کننده مشکل ظاهر شد و نه مجلس و هر دو گویا می‌خواستند این مطالبه بحق را مشمول مرور زمان کنند؛ طبعاً خویشتنداری حاکمیتی در برابر این حرکت‌ها، جریان‌های معاند و برانداز که به مدد پول‌های سعودی فربه‌تر شده‌اند، را به طمع انداخته تا از این درخواست‌های واقعی و مردمی، سوءاستفاده کرده و آن‌را به سمت ساختارشکنانه خویش هدایت کنند.

در این‌جا دولت نمی‌بایست به‌هیچ‌وجه به  بعد سیاسی این ماجرا دامن بزند و به‌جای جنگ و جدل‌های بیهوده رسانه‌ای، طرح‌ها و اقدامات فوری‌ای را برای مهار مشکلات کشور (آن‌هم بدون چشمداشت به خارج) عملیاتی سازد، چه اینکه برخی در همین داخل هم با به میان کشاندن مباحث انحرافیِ فردی در تلاشند توجهات را از دغدغه‌های اصلی ملت به حاشیه برانند.

همه ما سوار یک کشتی هستیم، اما این دلیل موجه برای سکان‌داران اجرا و تقنین نیست که خودشان را بر عرشه برسانند و به آنان که در طبقات زیرین نشسته‌اند؛ چندان توجهی نداشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • یحیی عابد ۰۹۱...۳۲۸ AT ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    2 0
    درست می فرمایید همه سوار یک کشتی هستیم ولی اگر عده ای از مسولین ظلم را نهادینه کردند چه ؟ اگر عده ای سوار بر این کشتی موجبات ناراضایتی بقیه شدند چه ؟ اگر ببینیم که دولتی که ادعا می کند مطیع رهبر است ولی در عمل بر عکس عمل می کند چه ؟ هستند مثل بنده افراد و اقشار زیادی علیرغم وطن اسلام و مقدسات را مدافع و تا پای جان از کیان این نظام حفاظت می کنند .. آیا سزاوار است به چنین ملتی ظلم شود ؟؟؟؟ این چند ین سال جز یکی دو دوره هر دولتی سر کار آمده جز ظلم و دوروغ و نفاق از آن چیزی ندیدیم چرا ؟ بنده ظلمی از سوی دستگاه برنامه و بودجه کشور در طول این مدت شده و می شود که رهایی را در انفجار خود می دانم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس