سوریه استان ادلب

نیروهای جبهه مقاومت با ادامه پیشروی ها در جنوب استان ادلب، ارتفاع مهم «المقطع» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از جنوب استان ادلب حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت پس از تثبیت مواضع در مناطق آزاد شده، عملیات جدیدی را در محور جنوبی شهرک راهبردی «ابودالی»، مهتمرین پایگاه عناصر تروریستی در منطقه آغاز کردند.

نیروهای مقاومت پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند با عقب راندن تروریست ها، شهرک های «ام تریکیه، ام خزیم، الضبعه، المغاره و الوارد» را به کنترل خود دربیاورند. در جریان درگیری ها حدود ۴۰ تن از تروریست های جبهه النصره و جیش العزه کشته و زخمی شدند.

نیروهای جبهه مقاومت با ادامه پیشروی ها در جنوب استان ادلب، ارتفاع مهم «المقطع» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند؛ این ارتفاع راهبردی بر جنوب شرق شهرک ابودالی اشراف کامل دارد. در حال حاضر، نیروهای مقاومت با شهرک ابودالی، مهم ترین پایگاه تروریست ها در جنوب استان ادلب ۳ کیلومتر فاصله دارند.

نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین ۲۴ ساعته هم توانستند مواضع خود را در مناطق «راس العین، پایگاه پدافند هوایی المهجوره، الاسود، قبیبات الهدی و ام حارتین» تثبیت کنند.

از سویی دیگر، عملیات عناصر تروریستی هم برای اشغال مجدد شهرک «ام حارتین» با شکست مواجه شد. در جریان دفع حملات ۵ تن از تروریست ها دستگیر شدند و ۶ خودروی نظامی منهدم شدند.

نیروهای مقاومت همچنین مواضع خود را در ارتفاع «طویله الرحمن» و شهرک «الطویله شیخ احمد» تثبیت کردند. در جریان پاکسازی این دو منطقه، تعدادی از عناصر تروریستی هم بازداشت شدند.

در جریان عملیات تثبیت مناطق آزاد شده، ۶ تن از سرکرده های ارشد میدانی جبهه النصره به نام های «حمد اللبوش، محمد حازم العکل، علاء جهاد زعتور، علاء موسی، احمد محمد حناک، معاذ محمد رحیل» به هلاکت رسیدند.

در حال حاضر، نیروهای حبهه مقاومت خود را برای عملیات پاکسازی مناطق «الحمدانیه، دجاج و ایستگاه قطار» آماده می کنند؛ یگان موشکی جبهه مقاومت و جنگنده ها هم به شدت در حال هدف قرار دادن مواضع تروریست های جبهه النصره و جیش العزه در این مناطق هستند.

در جریان عملیات نیروهای جبهه مقاومت در جنوب استان ادلب، بخش دیگری از ایستگاه قطار «دمشق - حلب» آزاد شد و مسیر ارتباطی تروریست ها در شهرک های ابودالی و مورک در آستانه پاکسازی قرار گرفت.

در حال حاضر، فاصله نیروهای مقاومت از حومه شهرک ابودالی (جنوب استان ادلب) و حومه شهرک خناصر (جنوب غرب استان حلب) با فرودگاه نظامی ابوالظهور به ترتیب ۳۶ و ۲۵ کیلومتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    36 19
    ایشالا که با هلاکت همه اینها و ازادسازی فوعه و کفریا تمام سوریه از این ها پاک میشه
  • درود بر کردستان سوریه IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    44 11
    امیدوارم تمام تروریست ها در سوریه نابود شوند
  • محمد IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    0 0
    فحش که ندادم،نقد کردم،میذاشتی مردم نظر میدادند
  • albert US ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    0 4
    النصره ؟ از ترستون نمیتونید واقعیت رو بگید.، بعد از سالها مشرق هنوز همون سانسورچی ترسویی که بوده , باقی مونده
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
      0 0
      برای شکست تروریست ها باید خدا را شکر کرد
  • DE ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    1 0
    باز هم‌ سکوت کردید تا بی بی سی جریان های ایران در دست بگیره. در برخورد با آقا زاده ها که عرضه ای نداریم لااقل که ..
  • محمدرضا IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    1 0
    نمی دونم منفی دادن روی چه حسابیه امیدوارم همه ما نشان ازاد مردی باانصاف داشته باشیم .
  • US ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    4 0
    امیدوارم تمام تروریست ها در سوریه نابود شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس