کد خبر 814352
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
پارلمان عربی

کشورهای عربی برای بررسی طرحی ضد ایرانی، امروز در مقر اتحادیه عرب تشکیل جلسه دادند و با تصویب این طرح آنچه را که مداخلات ایران در امور منطقه نامیدند، محکوم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه «الجزیره»، پارلمان عربی امروز (پنجشنبه ) برای برگزاری تحولات منطقه در مقر اتحادیه عرب در قاهره تشکیل جلسه داد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه طرح محکوم کردن ایران به خاطر آنچه مداخلات تهران در امور داخلی کشورهای منطقه نامیده شده، بحران یمن و برخی مسایل دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه درگیری‌های لفظی میان برخی نمایندگان کشورها (بحرین و عراق) به دلیل اختلاف بر سر اتهام‌زنی به ایران و نیز دفاع از حزب الله رخ داد. نماینده حاضر عراق در این جلسه با طرح ارائه داده شده علیه ایران مخالفت و در ادامه اعلام کرد حزب‌الله لبنان سازمانی تروریستی نیست.

در این جلسه بار دیگر ادعا شد ایران، ارتش یمن را با تسلیح می‌کند و  انصارالله از برخی از این موشک‌ها علیه عربستان استفاده کرده است.بر اساس این گزارش، در جلسه مذکور با تصویب طرح مذکور، آنچه مداخلات ایران در یمن نامیده شد، به همراه اقداماتی که -بنا به نوشته‌های آمده در طرح یاد شده- انصارالله علیه ملت یمن انجام داده، محکوم شد.

پارلمان عربی در جلسه امروز خود همچنین بر حمایت از دولت موسوم به دولت مشروع و قانونی یمن تأکید و هرگونه هدف قرار دادن عمق عربستان را محکوم کرد.

ادعای ایرانی بودن موشک‌های ارتش یمن که ریاض با آنها هدف قرار داده شده، در حالی تکرار می‌شود که حتی کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند که نمی‌توانند تأیید کنند موشک‌های شلیک شده توسط ارتش یمن به عربستان، ساخت ایران است.

فلسطین

کمیته فلسطین در پارلمان عربی هفته جاری اعلام کرد طرحی ایجاد شده تا با تلاش اسرائیل برای به دست آوردن عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل مقابله شود؛ در جلسه امروز با طرح مذکور موافقت و بر حمایت از قدس تأکید شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    2 0
    عجب پارلمانی که نمایندگان پارلمان سوریه در آن عضویت ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس