کد خبر 814283
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
قشقاوی

معاون وزیر خارجه گفت: به همه کشورها به جز ۱۰ کشور از جمله آمریکا، انگلیس و کانادا که با ما خوب همکاری نمی‌کنند به راحتی ویزای فرودگاهی نمی‌دهیم.

به گزارش مشرق، حسن قشقاوی امروز در آیین افتتاح دفتر صدور روادید الکترونیک در فرودگاه بین‌المللی اهواز ضمن بیان اینکه حضور در سرزمین پرافتخار و پاک خوزستان سبب افتخار است، اظهار داشت: استاندار خوزستان به صورت مکرر برای افتتاح این دفتر تلاش کردند.

وی افزود: البته حق اهواز و استان خوزستان این بود که این دفتر زودتر افتتاح می‌شد ولی شاید یکی از دلایلش، تا حدودی فعال نبودن پروازهای خارجی بود که به یاری خداوند از این به بعد تعداد پروازهای خارجی بیشتر خواهد شد.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: خداوند هر چه نعمت بود بر این استان داد اکنون این وظیفه ما مدیران است که از این گنج‌ها از جمله بنادر فعال، نفت، گاز و کشاورزی پر رونق بتوانیم استفاده کنیم.

وی در بیان داستانی در زمینه یکی از استان های شمالی، گفت: در برنامه ای خطاب به استاندار آن استان شمالی گفتم اگر روزی در قیامت خداوند شما و نخست وزیر دانمارک را احضار کند و بگوید هر چه به دانمارک دادم بهترش را به شما دادم چه می‌گویید!

قشقاوی در ادامه عنوان کرد: در آن زمان صادرات غیر نفتی و کشاورزی دانمارک 102 میلیارد دلار بود ولی در آن استان صادرات به نیم میلیارد دلار هم نرسیده بود. باید دید که تفاوت این دو رقم بشر ساخته است و چه چیز سبب این موضوع شده و ما کجای کار با آنها متفاوت هستیم.

وی با بیان اینکه ما دولتی‌ها و حکومتی‌ها باید در خدمت بخش خصوصی باشیم، ادامه داد: حتی امیرالمومنین(ع) نیز در نامه‌اشان به مالک اشتر به نوعی فرموده اند که دولتی ها هیچکاری نمی توانند کنند و تجار می توانند سودآوری داشته باشند.

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: پیوند پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) بر اساس امانت و زرنگی در تجارت بود و نیز ایشان عهد مضاربه بسته بودند که پس از آن همه را نیز در راه اسلام هدیه دادند بنابراین ما نیز باید سرمایه گذار زاهد باشیم.

وی افزود: باید بستر بیشتری برای پیشرفت و توسعه در خوزستان با ورود سرمایه گذاران خارجی ایجاد شود وگرنه با این پیشرفت های گنجشکی اتفاق خاصی صورت نمی گیرد.

قشقاوی با اشاره به بحث روادید الکترونیک گفت: به همه کشورها به جز 10 کشور از جمله آمریکا، انگلیس و کانادا که با ما خوب همکاری نمی‌کنند به راحتی ویزای فرودگاهی نمی‌دهیم ولی اتباع 180 کشور دیگر می‌توانند با پاسپورت به اهواز آمده و همین‌جا ویزا بگیرند و نیازی نیست به کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها بروند.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه به دو صورت می‌توان ویزا را دریافت کنند، توضیح داد: با ورود به سایت مربوطه و درخواست ویزا 24 ساعت بعد کد رهگیری به فرد داده می‌شود که پس از آن در اهواز صدور ویزای فرد 20 ثانیه زمان می‌برد همچنین راه دیگر این است که به اهواز بیاید و در همینجا درخواست ویزا دهد که این امر نیز در حدود نیم ساعت زمان می‌برد.

وی با اشاره به اینکه تا 90 روز ویزای گردشگری داده می‌شود، افزود: تا 3 سال نیز می‌توان به سرمایه‌گذران ویزا داده شود. ما می‌خواهیم که خوزستان را بین‌المللی کنیم که در این زمینه همه مسئولان همکاری کنید.

قشقاوی با بیان اینکه خیلی از توریست‌ها، توریست‌های تاریخی، علمی و پژوهشی هستند و از همه مهمتر توریست درمانی نیز داریم، بیان کرد: خواهش‌می‌کنم با محوریت سازمان میراث فرهنگی استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین با همکاری اتاق بازرگانی و دفتر نمایندگی وزارت خارجه و با اشراف استانداری به سرعت توریست درمانی را راه‌اندازی کنید.

وی به ارائه ویزای درمانی اشاره کرد و ادامه داد: ما قیمت ویزا برای مریض و همراهانش را تا هر وقت که لازم باشد به صورت نصف قیمت می‌دهیم.معاون وزیر خارجه عنوان کرد: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز برای هیئت‌های پارلمانی تورهای مدونی در نظر بگیرند تا آنها نیز به اهواز بیایند و به ظرفیت‌های خوزستان پی‌ببرند.

وی با بیان اینکه روابط دو جانبه جاده دو طرفه است، گفت: سفیرهای خارجی مقیم تهران افراد مهمی هستند بنابراین برای آمدن آنها و رایزن‌های اقتصادیشان به خوزستان برنامه‌ریزی کنید؛ آنها باید خوزستان با آن همه استعدادهایش را ببینند چرا که این امر برای جذب سرمایه‌گذار تاثیرگذار است.

قشقاوی خاطرنشان کرد: شورای روابط خارجی استان خوزستان به ریاست استاندار خوزستان و دبیری رئیس نمایندگی وزارت خارجه با هدف برنامه‌ریزی و کسب راه‌حل برای بین‌المللی کردن و معرفی خوزستان تشکیل شود.

وی افزود: در خوزستان همایشی برای خوزستانی‌های سراسر جهان برگزار شود تا تبادل‌هایی در زمینه‌های مختلف انجام شود و ببینیم برای زادگاهشان چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند. اکثرا خوزستان را دوست دارند و می‌خواهند برای زادگاهشان خدمت کنند.

معاون وزیر خارجه در ادامه بیان کرد: این افراد باید شناخته شود و نباید فکر کنیم که همه ضد انقلاب هستند؛ من به عنوان معاون امور ایرانیان و کنسولی وزیر در کنار پارلمانی قاطعانه می‌گویم که حداکثر اپوزیسیون جمهوری اسلامی در سراسر جهان 3 تا 5 درصد است و اصلا بیش از 5 درصد مخالف جمهوری اسلامی نداریم اما منتقد ممکن است همانطور که در داخل نیز انتقاد زیاد داریم. اما اینکه بخواهد براندازی کنند چنین چیزی نیست و اگر دستی به سر خیلی از آنها البته به جز منافقان و یک سری از جریانات مزدور  و تجزیه‎‌طلب که کاری هم با آنها نداری، بکشیم عموما اینجوری نیست؛ ممکن است 4 تا انتقاد کنند بنابراین باید بیایند تا واقعیت‌ها را ببینند.

وی با بیان اینکه عمر ما به سرعت می‌گذرد و مشخص نیست تا کی بر این منصب باشیم، یادآور شد: خوزستان همه چیز دارد و به چیزی نیازی ندارد و همه نیازها را خداوند به این استان داده بنابراین مهم این است که ما از آن استفاده کنیم. ما باید تلاش کنیم تا به طور مثال اگر جوانمان کمی آنطرف‌تر از خلیج فارس رفت و فرودگاه آنجا را دید و با فرودگاه کشورش مقایسه کرد افسوس نخورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس