کد خبر 813943
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
تخلیه بیماران از غوطه شرقی تحت سیطره القاعد

هلال احمر سوریه اعلام کرد از شب گذشته عملیات تخلیه بیماران از جمله مبتلایان به سرطان و افراد زخمی از غوطه شرقی تحت سیطره شبکه القاعده به بیمارستان‌های شهر دمشق را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، هلال احمر سوریه اعلام کرد از شب گذشته عملیات تخلیه بیماران از جمله مبتلایان به سرطان و افراد زخمی از غوطه شرقی تحت سیطره شبکه القاعده به بیمارستان‌های شهر دمشق را آغاز کرده است. بنابر این گزارش، بیانیه هلال احمر سوریه از مذاکرات طولانی مدت با رهبران گروه های وابسته به شبکه القاعده برای تخلیه بیماران از منطقه غوطه شرقیه با کمک و نظارت فرانچسکو روکا، رئیس اتحادیه بین‌المللی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ خبر داده است.

پیشتر سازمان ملل از دولت سوریه خواسته بود اجازه خروج حدود ۵۰۰ بیمار شامل 73 نفر مبتلا به بیماری سرطان که نیازمند مراقبت پزشکی فوری هستند، بدهد. روسیه، ترکیه و ایران بر سر ایجاد مناطق کاهش تنش در غوطه شرقی به توافق رسیده‌اند، اما گروه های تروریستی وهابی جیش الاسلام، جبهه النصره، احرارالشام و فیلق الرحمن همگی وابسته به شبکه القاعده مکررا آتش‌بس را نقض می‌کنند. غوطه شرقی دمشق از ابتدای بحران سوریه به پایگاه اصلی القاعده در حاشیه شرقی دمشق تبدیل شده است.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس