خبر ویژه

سخنگوی دولت می‌گوید افزایش قیمت بنزین، در پیشگیری آسیب‌های اجتماعی و صرفه‌جویی انرژی هزینه می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گفته حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با حضور در این کمیسیون، گفت: در ماده ۳۱ قانون برنامه ششم افزایش قیمت حامل‌های انرژی تصریح شده است که باید انجام شود، ضمن اینکه درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی هزینه خواهد شد.


درباره سخنان آقای نوبخت باید یادآور شد؛ اولا دولت چند سال به خاطر سیاسی‌کاری و دغدغه انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری، چند سال خلاف قانون عمل کرد و افزایش حداقلی قیمت بنزین را که تاثیرات تورمی اندکی داشت، انجام نداد. و اکنون با افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین که تورم شدید درپی دارد می‌خواهد تمام آن کوتاهی‌ها را یک‌جا با فشار به مردم جبران کند.


ثانیاً بنابر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و برخی کارشناسان و رسانه‌های حامی دولت، گران کردن ۵۰ درصدی قیمت بنزین، ۴۸۰ تا ۸۰۰ هزار شغل را از بین می‌برد و به همین دلیل، مقدمه ایجاد آسیب‌های گوناگون اجتماعی است و نه تامین هزینه برای پیشگیری از این آسیب‌ها.


ثالثاً دولت اگر واقعاً دنبال صرفه‌جویی در مصرف بود، می‌توانست به کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین وفادار بماند، نه اینکه با حذف آن، موجب افزایش بی‌رویه شود. الان هم، راه‌حل در پذیرش اشتباه و احیای کارت سوخت است و نه فشار بر طبقات فرودستی که مصرف‌ بنزین چندانی ندارند اما باید عوارض تورمی گران شدن انفجاری‌اش را بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    0 3
    مشاغل کاذب همان بهتر که از بین بروند . با گران شدن بنزین مردم مجبور خواهند شد ماشینهای شخصی را کنار گذارند و جاده ها خلوت شود و ترافیک و تصادف کاهش یابد و قاچاق بنزین قطع شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس