کد خبر 813811
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
اینتر

در روزهای منتهی به سال جدید میلادی، یکی از دو تیم سرشناس شهر میلان در مرحله یک چهارم نهایی کوپا ایتالیا حکم حذف دیگری را صادر خواهد کرد تا کریسمسی خونین را رقم بزند.

به گزارش مشرق،  وقتی از شما بپرسند معنای جمله «دربی ربطی به جدول و شرایط تیم‌ها ندارد» چیست، می‌توانید با نام بردن از خاطراتی از دربی میلان، بهترین جواب ممکن را بدهید.

 دلامادونینا، همیشه غیرقابل پیش‌بینی بوده؛ به خصوص وقتی پای جام حذفی ایتالیا وسط باشد. میلان در فصل 1998-1997 در اوج مشکلاتش، 5 بر صفر دربی دور رفت در مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام حذفی ایتالیا را برد و با وجود شکست یک بر صفر در بازی برگشت، صعود کرد؛ آن هم مقابل اینتری که در اوج دوران رونالدوی برزیلی برای قهرمانی در تمام جام‌های داخلی می‌جنگید.

مثال دیگر، آخرین رویارویی 2 تیم در جام حذفی ایتالیاست. اینتر نه چندان قدرتمند در فصل 2000-1999، میلان که قهرمان فصل قبل لیگ بود را در مجموع با نتیجه 4 بر 3 شکست داد. حالا یک دربی دیگر این بار در یک‌چهارم‌نهایی جام حذفی ایتالیا در پیش است.

شرایط متفاوت

2 تیم در حالی وارد جدال مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی از ساعت 23:15 چهارشنبه شب به میزبانی میلان در ورزشگاه مشترک‌شان می‌شوند که شرایطی کاملا متفاوت دارند. اینتر با وجود شکست‌های اخیر کماکان با اسپالتی یکی از مدعیان قهرمانی سری A است اما میلان حتی پس از تغییر سرمربی و روی کار آمدن جنارو گتوسو هم آب خوش از گلویش پایین نرفته است. 2 شکست مفتضحانه اخیر مقابل هلاس ورونا و آتالانتا هم بیش از پیش تیم را سرافکنده کرده است.

 راه رسیدن به جمع 8 تیم برتر

میلان با برتری بر هلاس‌ ورونا به جمع 8 تیم برتر راه یافت و اینتر هم در یک‌هشتم‌نهایی به سختی در ضربات پنالتی موفق به حذف تیم گمنام پوردنونه شد.

رویارویی‌های قبلی

در 219 دربی رسمی قبلی، 78 پیروزی نصیب اینتر شده، 66 تساوی شکل گرفته و 75 بار هم میلان برتری را کسب کرده است. اینتر 299 گل زده و میلان 296 بار تور دروازه همشهری را لرزانده. 2 تیم درجام حذفی ایتالیا 23 بار با هم بازی کرده‌اند که اینتر 7 و میلان 9 بار پیروز شده‌اند. اینتر پس از 2 تساوی در2  بازی فصل قبل، این فصل در دربی دور رفت با هت‌تریک ایکاردی  3 بر 2 برد تا با روحیه‌ بهتری نسبت به رقیب وارد «دلامادونینا» شود.

غایبان دربی

اینتر در بازی منجر به شکست مقابل ساسولو 2 مهره کلیدی خودش به نام‌های دی‌آمبروسیو و میراندا را از دست داد. این 2 مهره دفاعی باید تمام طول تعطیلات زمستانی فوتبال ایتالیا را به استراحت بپردازند و قطعا به دربی نمی‌رسند.

 ترکیب احتمالی

 میلان: دوناروما، آباته، موساچیو، رودریگس، بونوچی، بوناونتورا، مونتولیوو،کسیه، کوترونه، کالینیچ و بورینی

 اینتر: هندانوویچ، اسکرینیار، کانسلو، ادر، دالبرت، گالیاردینی، والرو، بروزوویچ، پریسیچ، کاندروا و ایکاردی

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس