کد خبر 813690
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
نجفی

غیبت نجفی در روز زلزله تهران حاشیه ساز شد. برخی معتقد بودند وی در روز حادثه به کیش رفته است، ولی خودش این موضوع را بعد از ۳ روز تکذیب کرد و امروز حرف جدیدی درباره حاشیه ها زد.

به گزارش مشرق، محمد علی نجفی در حاشیه مراسم «سومین کنفرانس ملی شهر سایبری» در جمع خبرنگاران گفت:

 ما تا رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری راه طولانی در پیش داریم، اما در وهله اول می توانیم مدیریت هماهنگ شهری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: مذاکرات خوبی با وزارت نیرو درباره آب و فاضلاب و برق شهر تهران داشتیم و حتی وزیر نیرو نیز اعلام آمادگی کردند که مسئله توزیع برق در شهر تهران را در اختیار شهرداری بگذارند اما در این زمینه پیچیدگی هایی وجود دارد که باید روی آن کار کرد.

شهردار تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه دولت، وزارت ارتباطات، شهرداری تهران و شورای شهر در زمینه دستیابی به شهر هوشمند عزم جدی دارند، در برنامه سال 97 از نظر بودجه ای پیش بینی های خوبی خواهد شد.
به گفته نجفی، یکی از مهم ترین پروژه ها هوشمند کردن موضوع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است.

وی در ادامه افزود: در بسیاری از خیابان های تهران، دو خط در سمت راست و چپ همیشه به واسطه پارک ماشین ها اشغال است و همین موضوع باعیث ایجاد ترافیک و کندی حمل و نقل می شود از این رو باید مسئله پارکینگ را به صورت هوشمند حل کنیم. بخشی از این طرح مربوط به ایجاد پارکینگ های هوشنمد و طبفاتی است.

وی یادآور شد: در صورتی که وزارت بازرگانی جلوی عرضه کالاهای مصرفی خارجی در سوپرمارکت ها را بگیرد، ما نیز از این تصمیم استقبال می کنیم اما تا وقتی چنین تصمیمی توسط وزارت بازرگانی و دولت گرفته نشده است، نمی توانیم شهروند را در میدان رقابت با فروشگاه های زنجیره ای دیگر تضعیف کنیم.

وی در خصوص شایعه حضورش در کیش در آلودگی هوا و زمان وقوع زلزله تهران گفت: قبلا هم این موضوع را عرض کردم، بعدا که فکر کردم یادم افتاد آخرین باری که کیش بودم روز عید فطر بود و از آن موقع تا حالا فکر می کنم شاید بیش از شش ماه گذشته است.

وی ادامه داد: مدیر هتلی که در یکی از رسانه های سایبری مطرح شده بود که من هنگام زلزله در آنجا اقامت کردم با من تماس گرفت و گفت اگر شما اجازه دهید ما رسما تکذیب کنیم؛ اما گفتم نه! آنها گفتند در هتل داریوش بودم، اگر شما تکذیب کنید می گویند در هتل کوروش بوده است!

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص شایعه استعفای خود از شهرداری تهران به دلیل مشکل جسمانی نیز گفت: هیچ دلیلی برای استعفا وجود ندارد و الحمدالله سلامتی ام برقرار است. 

وی خاطرنشان کرد: آنطور که در رسانه ها آمده بود دیسک کمر ندارم، در ایام اربعین کمرم دچار اسپاسم شد و آن هم به خاطر این بود که در یک روز، هشت ساعت مداوم جلسه داشتم و روی صندلی نشسته بودم، این در حالی است که از نظر بهداشتی و اصولی هم درست نیست که کسی هشت ساعت به صورت مداوم روی صندلی باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس