کد خبر 813331
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
مدیر شبکه چهار

مسعود معینی‌پور مدیر جدید شبکه چهار سیما گفت: من خودم را فرزند شبکه چهار می‌دانم و از سال ۱۳۹۱ ژورنالیسم تصویری خود را در این شبکه آغاز و قریب ۱۰۰ مناظره در آن برگزار کردم.

به گزارش مشرق،  مراسم قدردانی از تلاش‌های رضا پورحسین در زمینه سرپرستی شبکه چهار و معرفی مسعود معینی‌پور به عنوان مدیر این شبکه، عصر امروز (دوشنبه 4 دی) در معاونت سیما برگزار شد.

* نیم‌نگاه شبکه چهار به حوزه فرهنگ عمومی

سیدمرتضی میرباقری معاون سیما در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به سوابق مدیریتی پورحسین در رسانه ملی، او را چهره‌ای عملی، فرهنگی، باتجربه و انقلابی توصیف و از تلاش‌هایش در اداره شبکه چهار قدردانی کرد.

وی،‌ تجربه عرصه‌های تازه با ورود مدیران جوان و خوش‌فکر به رسانه را ممکن دانست و اظهار داشت: بحمدالله در جلساتی که با رئیس سازمان داشتیم نکات مهمی در زمینه مأموریت‌ها و برنامه‌های شبکه چهار مطرح شد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد ارتقاء کیفی و کمّی در برنامه‌های «شبکه دانایی» باشیم.

معاون سیما سپس با اشاره به برخی مأموریت‌های شبکه چهار گفت: این شبکه تلاش دارد برنامه‌های خود را از یک سو همراستا با مسایل مهم بنیادین فکری و نظری ارائه دهد و از سوی دیگر باید به حوزه فرهنگ عمومی نیز نیم‌نگاهی داشته باشد.

میرباقری با اشاره پیشینه انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: از نظر عقبه مکتبی احساس استغنا می‌کنیم؛ باید تلاش کنیم این پشتوانه را به نحو شایسته عرضه کنیم. قطعاً‌ بالقوه مطالب غنی زیادی داریم و انتظار داریم خیلی جسورانه و انقلابی آنها را از حالت صامت به ناطق دربیاوریم. از آقای معینی‌پور توقع می‌رود با پشتوانه تفکر انقلابی و اسلامی وارد این عرصه شوند و تأخیرهای احتمالی را جبران کنند.

* دلیل تغییر عنوان شبکه چهار به «شبکه دانایی»

رضا پورحسین، قائم‌مقام معاون سیما در ادامه این جلسه، گزارشی از روند فعالیت‌های شبکه چهارم سیما ارائه و خاطرنشان کرد: در دنیای امروز نمی‌توان محدوده علم را به دانشمندان، اندیشمندان و نخبگان جامعه محدود کرد. عصر امروز دوران دانایی است و همگان بر این باورند که علم و دانش باید به میان عموم مردم بازگردد. با چنین رویکردی نام شبکه چهار سیما از شبکه فرهیختگان به «شبکه دانایی» تغییر یافت.

وی اظهار داشت: گاهی اندیشمندان ما مونولوگ‌گویی دارند، در حالی مخاطب در تلویزیون به دنبال بحث‌های عمیق فلسفی نیست. شبکه‌ها بستری برای تعاطی افکار است و بهترین راهکار برای تغییر تک‌صدایی به چندصدایی، ورود افکار و آراء مختلف به رسانه است. 

پورحسین در ادامه تاکید کرد:  شبکه دانایی در طول این سالیان تلاش کرده تا با ایجاد فضای گفت و گوهای دوقطبی و چند قطبی قدم های مهمی در جهت خروج از تک صدایی ها بردارد. عمومی کردن و حضور افکار مختلف می‌تواند شبکه‌ها را دیدنی‌تر کند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌ چهار برنامه‌هایی همچون چهره ماندگار و سال جهانی ریاضیات را برگزار کرده است و این حرکت‌های میدانی خارج از آنتن اثرگذار بود. شک ندارم حرکت شبکه‌ چهار حرکت پرشتاب‌تر و کیفی‌تری خواهد بود. ان‌شاءالله بتوانیم با ورود نیروهای جوان‌تر خلاقیت را هم به آن اضافه کنیم.

* خودم را فرزند شبکه چهار می‌دانم

معینی‌پور هم در بخش پایانی این مراسم ضمن قدردانی از فرصت ایجاد شده گفت: از اعتماد و حسن‌نظر آقایان میرباقری و علی عسگری تشکر می‌کنم. من خودم را فرزند شبکه چهار می‌دانم و از سال 1391 ژورنالیسم تصویری خود را در این شبکه آغاز و قریب 100 مناظره در آن برگزار کردم.

وی افزود: تجارب دکتر پورحسین به صورت فشرده به بنده منتقل شده اما نیاز به تفسیر دارد. خوشبختانه کارهای ایشان ایستا نیست و قابلیت توسعه از حیث محتوا و فرم را دارد.

مدیر شبکه چهار با بیان اینکه شبکه مذکور قابلیت‌های بسیاری از نظر فرم و محتوا دارد،
«دانایی و خردورزی» را به عنوان شعار جدید شبکه چهار اعلام کرد و افزود: امیدواریم با تجمیع فکر و علم در کنار توسعه علوم پایه، شاهد تحول و ارتقاء علوم انسانی همچون فرهنگ و ادبیات باشیم.

به گزارش فارس، از دیگر حاضران در این جلسه می‌توان به حجت‌الاسلام حمید پارسانیا، محمد احسانی، پرویز کرمی، علیرضا برازش، سلیم غفوری، پیام فضلی‌نژاد، سیدمحمود رضوی، علی فروغی، سیدمرتضی فاطمی و مکرمه آقایی اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس