کد خبر 812980
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸
لیگ برتر

هفته شانزدهم لیگ برتر برگزار شد تا نتایج ۸ دیدار این رقابت‌ها مشخص شود.

به گزارش مشرق، هفته شانزدهم لیگ برتر روز گذشته به پایان رسید تا تمامی تیم‌های لیگ برتری ۱۶ بازی خود را انجام داده باشند.

در این هفته نتایج جالب توجهی هم رقم خورد که در زیر آن را مشاهده می‌کنید:

پدیده یک ... پیکان یک

ذوب‌آهن صفر ... مشکی‌پوشان صفر

سپیدرود رشت ۳ ... نفت تهران یک

سایپا یک ... سپاهان یک

فولاد خوزستان یک ... پرسپولیس یک

تراکتورسازی ۳ ... استقلال خوزستان صفر

استقلال تهران ۴ ... نفت آبادان صفر

پارس جنوبی‌جم صفر ... گسترش فولاد تبریز ۲

بهترین تیم: استقلال تهران

استقلال با وینفرد شفر کاملاً متحول شده به طوریکه با استقلال هفته‌های ابتدایی لیگ برتر اصلاً قابل مقایسه نیست. شفر که با بازیکنانش توانسته به جمع ۴ تیم برتر جام جذفی برود روز گذشته برد پرگلی مقابل نفت آبادان به دست آورد تا آبی‌ها به رده ۶ جدول برسند. البته باید از تیم گسترش فولاد تبریز که در شهر جم موفق شد پارس جنوبی را شکست دهد هم تقدیر کرد چرا که آنها هم کار بزرگی کردند و تیم دوم لیگ را در خانه شکست دادند.

مربی هفته: وینفرد شفر

شفر تأثیر خودش را به خوبی در استقلال گذاشته و روند نتیجه‌گیری این تیم با حضور این مربی با تجربه آلمانی کاملاً روند صعودی را داشته است. شفر امیدوار است که تیمش بتواند فاصله خود را با تیم‌های بالای جدول پُر کند. همچنین در این بخش باید از فیروز کریمی هم نام برد که تیم گسترش فولاد را که در ابتدای لیگ خیلی‌ها یک تیم سقوط کننده می‌دانستند در جدول لیگ برتر بالا کشیده و حالا این تیم تبریزی یک حریف قابل احترام به شمار می‌رود.

بازیکن هفته: محسن کریمی
جوان اول استقلالی‌ها بعد از حدود ۷ هفته مصدومیت بازگشت پرفروغی داشت. او دیروز با ۳ گلی که وارد دروازه نفت آبادان کرد یک‌تنه عامل پیروزی آبی‌های پایتخت بود و حالا نوید یک بازیکن آماده را برای استقلال داده است.

بازی هفته: تراکتورسازی-استقلال خوزستان

تیم فوتبال تراکتورسازی در اهواز مقابل استقلال خوزستان شکست خورد تا وداع تلخی با جام حذفی داشته باشد اما شاگردان یحیی‌گل‌محمدی در بازی دیروز که در تبریز انجام شد انتقام سختی از آبی‌های خوزستانی گرفتند و با ۳ گل این تیم را شکست دادند. حالا و در حالی که قرار است پرسپولیس روز جمعه در تهران میزبان تراکتورسازی باشد شاگردان یحیی‌گل‌محمدی با بهترین شرایط روحی به مصاف شاگردان برانکو خواهند رفت و این موضوع می‌تواند تقابل ۲ تیم حذف شده از جام حذفی را جذاب‌تر از هر زمان دیگری کند.

ناکام هفته: مهدی تارتار

تیم پارس جنوبی‌جم روند فوق‌العاده‌ای را در لیگ برتر در پیش گرفت اما شکست این تیم مقابل فولاد خوزستان در یک بازی جنجالی باعث شد تا شاگردان مهدی تارتار روزهای سخت را به چشم ببینند. باخت آنها در یک بازی ۶ امتیازی مقابل پرسپولیس شرایط را برای پارس جنوبی‌جم سخت‌تر از هر زمان دیگری کرد اما دیگر شاگردان تارتار نتوانستند آن تیم همیشگی شوند و حالا در خانه مقابل گسترش فولاد هم شکست خوردند. این شکست باعث شد تا فاصله امتیازی پرسپولیس به عنوان تیم اول با پارس جنوبی‌جم به عنوان تیم دوم ۸ امتیاز باشد که این فاصله امتیازی به راحتی قابل جبران نیست. بدون شک تارتار بهتر از هر کسی می‌داند، روزهای سخت برای تیمش فرا رسیده و در نیم‌فصل دوم او و شاگردانش کار بسیار سختی در پیش خواهند داشت.

بهترین گلزنان لیگ:

۱۰ گل: علی علیپور (پرسپولیس)

۹ گل: محمد قاضی (پدیده)

۶ گل: مرتضی تبریزی (ذوب‌آهن)- جلال‌الدین علی‌محمدی (سپاهان) - عیسی‌آل کثیر(نفت تهران)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس