کد خبر 812611
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
کالاهای اساسی

بعد از این که قیمت تخم مرغ رکوردهای عجیب و غریبی ثبت کرد همزمان اخباری نیز از افزایش قیمت شیر و لبنیات بر خلاف مصوبه سازمان حمایت به گوش می رسد.

به گزارش مشرق، بعد از این که قیمت تخم مرغ رکوردهای عجیب و غریبی ثبت کرد و به حدود 15 هزار تومان در هر شانه رسید، دیروز این محصول با یک موج افزایش قیمت دیگر به 18 تا 20 هزار تومان در هر شانه رسید. همزمان اخباری نیز از افزایش قیمت شیر و لبنیات بر خلاف مصوبه سازمان حمایت به گوش می رسد. همه این ها در حالی است که گزارش مرکز آمار از تورم، نشان می دهد، گروه مواد غذایی و خوراکی نسبت به گروه های دیگر بالاترین نرخ تورم را ثبت کرده است.


وزارت صنعت هم در گزارشی اعلام کرده است از 56 گروه کالایی (خوراکی و غیرخوراکی) 46 گروه با افزایش قیمت مواجه شده اند و قیمت تخم مرغ را از 17 هزار و 500 تا 20 هزار تومان برای هر شانه، در محله های مختلف تهران اعلام کرده است.

درباره علت گرانی تخم مرغ، نبی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به بازار آشفته نهاده‌های دامی وشیوع بیماری حاد تنفسی در میان طیور، درباره میزان مرغ های معدوم شده، افزود: ۱۳ میلیون مرغ به طور قطعی معدوم شده بود اما براساس گزارشاتی، ممکن است تعداد مرغ های معدوم شده به حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون قطعه برسد. وی در گفت وگو با مهر درباره قیمت هم تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم از محصول در مرغداری به طور میانگین به هفت هزار تومان رسیده است.


قیمت شیر نیز در حالی که آخرین قیمت مصوب هر پاکت شیر نایلونی 900 گرمی 1.5 درصد در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات هزار و 520 تومان است، اکنون در یک برند به هزار و 700 تومان و در برندی به هزار و 800 تومان، افزایش‌یافته است. همچنین یکی از فروشندگان می‌گوید: قیمت یک ماست نیم کیلویی کم‌چرب در کمتر از یک هفته 500تومان افزایش یافت و از دو هزار و 500 تومان به سه هزار تومان رسید.


همزمان وزارت صنعت از تغییرات قیمت انواع کالاهای اساسی و مهم در مهرماه امسال گزارشی ارائه کرده است که بر اساس آن، از مجموع 56 گروه کالایی قیمت 46 کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. مطابق این آمار در مهرماه امسال قیمت سیب زمینی38.9 درصد، گوجه فرنگی 24.2 درصد، لوبیا چیتی 27.5 درصد، پیاز 67.2 درصد، تیرآهن 66.7 درصد ، جو 26.1 درصد، میلگرد 42.2 درصد، کره 21.9 درصد، گوشت گوساله 19.5 درصد و نبشی 28.6 درصد رشد داشته است.


گفتنی است بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار، در حالی که تورم 12 ماهه کل هشت درصد بوده است، تورم گروه خوراکی بیش از 12 درصد گزارش شده است که بیش از همه گروه های کالایی است.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    0 0
    گرانی کالاهای اساسی توهم میباشه چهارشنبه بنده خدا سخنگودولت گفت نه جنسی گرانی میشه وبه کسی هم اجازه نمیدیم قیمت اجناس روبالا ببره شماهرچی روتو خواب می بینید عنوان میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس