بدهی دولت

سازمان برنامه و بودجه به طور رسمی رقم بدهی دولت در پایان کار دولت یازدهم را ۳۵۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

سرویس اقتصاد مشرق - بر اساس گزارش رسمی سازمان برنامه و بودجه، در دو سال اخیر حجم بدهی دولت به بخش‌های مختلف افزایش شدیدی یافته است به طوری که در اسفند سال ۱۳۹۴ میزان بدهی دولت ۲۱۹ هزار میلیارد تومان بوده که در سال ۱۳۹۵ با افزایش ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی به ۳۳۹ هزار میلیارد تومان رسید و در پایان خرداد امسال به ۳۵۸ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. بدین ترتیب می توان گفت دولت یازدهم ۳۵۸ هزار میلیارد تومان بدهی از خود به جای گذاشته است.

در پایان خرداد ۱۳۹۶ بدهی دولت به پیمانکاران بالغ بر ۱۰۰هزار میلیارد تومان، بدهی به نهادها و موسسات عمومی غیردولتی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان، بدهی به شبکه بانکی ۸۲ هزار میلیارد تومان و مابقی مربوط به سایر بدهی‌های دولت بوده است.

این آمار نشان می‌دهد بدهی دولت به پیمانکاران در فاصله اسفند ۱۳۹۴ تا خرداد ۱۳۹۶ بیش از ۲ برابر شده است (افزایش ۱۲۷ درصدی). علت این رشد چشمگیر را در عدم تزریق بودجه عمرانی باید جستجو کرد که موجب شده مطالبات پیمانکاران از دولت به شدت افزایش پیدا کند. بدهی دولت به نهادها و موسسات عمومی نیز در این دوره ۷۵ درصد بیشتر شده اما بدهی به شبکه بانکی ۱۵ درصد کمتر شده است. همچنین در این مدت، سایر بدهی‌های دولت ۵ برابر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    3 2
    حتی پول یک بشکه نفت وارد کشور نمیشه تمام پول نفت رو با واردات و گرفتن ریال دارن تامین می کنن حتی فاینانس رو هم چینی ها اصرار دارن معادل اون تجهیزات و کالا به ایران بدهند
  • مسعود IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    4 5
    تدبیر و امیدی که میگفتن این بود ؟!!!!!!!!
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    4 3
    قابل توجه رای دهندگان به روحانی!!!!!
  • گشتاسب GB ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    2 2
    بدبختی آنجاست که از این انتخاب سرخورده نیستند پیشانی خود را بالا نگه داشتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس