کد خبر 8123
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷

رئيس هيات مديره انجمن صنفي هتل‌داران و مراکز اقامتي استان يزد گفت: در ايران به جز بحران اقتصاد جهاني، بحث‌هاي پس از انتخابات هم تاثيرات رکود جهاني در صنعت گردشگري را تشديد کرد به‌طوري که برخلاف نظر برخي از مسئولان مي‌توانم بگويم از سال گذشته تاکنون ميزان

به گزارش مشرق، ايلنا نوشت:
محمدحسين محتاج‌الله درباره تاثير رکود اقتصادي بر صنعت گردشگري ايران با توجه به اينکه از طرفي سازمان جهاني جهانگردي اعلام کرده‌اند که رکود اقتصادي سبب کاهش گردشگر در دنيا شده است و از طرف ديگر رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري ايران اذعان داشته که صنعت گردشگري در ايران در يک سال گذشته 5/3 درصد رشد داشته است، گفت: با توجه به وضعيت آمد و شد مسافر در هتل‌هاي استان يزد و شرکت در نمايشگاه‌هاي مختلف ملي و بين‌المللي و ارتباط مستقيم با توريست‌ها و آمارهاي آژانس‌هاي هواپيمايي تحت پوشش ما و به طور کلي با توجه به آمارهايي که حداقل مربوط به حوزه ما مي‌شود، مي‌توانم بگويم از سال گذشته تاکنون ميزان مسافران يک سوم شده‌است.
او با اشاره به اينکه در ايران به جز بحران اقتصاد جهاني، بحث‌هاي پس از انتخابات هم تاثيرات رکود جهاني در صنعت گردشگري را تشديد کرد، گفت: يعني اين بحران اقتصادي ورود گردشگر را قبل از انتخابات کاهش داده بود اما بعد از انتخابات، اين کاهش تشديد و از پيش محسوس‌تر شد.
مديريت هتل‌هاي زنجيره‌اي مهر افزود: اين در حالي‌است که در همين رکود اقتصادي که ما مي‌گوييم توريست کم شده‌است، برخي از کشورها توانستند بازار خود را حفظ کنند، حتي برخي توانستند اين بازار را افزايش دهند.
او گفت: درست است که به علت رکود اقتصادي توريست و گردشگر کم شده است اما برخي از کشورها که هنر جذب توريست را داشتند، در اين مدت توانستند با تبليغات مناسب و معرفي به جاي جذابيت‌هايشان، توريست خود را حفظ کنند.
او با تاکيد بر اينکه اگر ما هم در کشور بتوانيم جاذبه‌ها و زيبايي‌ها و بناهاي تاريخي را به خوبي معرفي کنيم مي‌توانيم گردشگران را به ايران بازگردانيم، گفت: براي مثال در يزد 740 هکتار بافت تاريخي که مقدار کمي نيست و دراين 740 هکتار بافت تاريخي يزد حيات در جريان است يعني مردم در آن زندگي مي‌کنند و اين خود يک جذابيت است براي توريست‌ها اما هنوز در خود ايران هم خيلي‌ها يزد را نمي‌شناسند، چه رسد به جهان گردان خارج از کشور.
او در پايان به دولت ايران پيشنهاد داد که همانطور که در حال هزينه کردن در بخش‌هاي مختلف هستند، يک بخش از بودجه خود را هم به معرفي ايران در شبکه‌هاي بين‌المللي مثل بي‌بي‌سي، يورونيوز و شبکه‌هاي خاصي که براي گردشگران وجود دارد، اختصاص دهند، تا به اين ترتيب حداقل بتوان گروهي را که از حضور در ايران نمي‌ترسند و تنها به علت نشناختن است که به ايران سفر نمي‌کنند را جذب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس