کد خبر 812145
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
مجرم

ترانه وقتی متوجه شد که همکارش به او علاقه‌مند شده قتل شوهرش را شرط ازدواج با وی قرار داد. ترانه و اصغر سناریوی قتل را طراحی و اجرا کردند، اما به جای رفتن به خانه بخت راهی زندان شدند.

به گزارش مشرق، ترانه وقتی متوجه شد که همکارش به او علاقه‌مند شده قتل شوهرش را شرط ازدواج با وی قرار داد. ترانه و اصغر سناریوی قتل را طراحی و اجرا کردند، اما به جای رفتن به خانه بخت راهی زندان شدند. 

صبح روز چهارشنبه، ۲۲ آذرماه زن جوانی به نام ترانه وارد کلانتری ۱۷۴ قیام‌دشت شد و گم شدن ناگهانی شوهرش را گزارش داد. او گفت: شوهرم که ناصر نام دارد و مردی ۳۳‌ساله‌است و با خودروی سمندش مسافرکشی می‌کند. او چند روز قبل برای کار از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت. هر چه با گوشی تلفن همراهش تماس می‌گیرم گوشی او خاموش است و درخواست کمک دارم. 

 بعد از آن پرونده به دستور رئیس شعبه ۱۰۲‌دادگاه خاوران در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت و ترانه جزئیات بیشتری از ماجرا را برای کارآگاهان پلیس شرح داد. زن ۳۰‌ساله گفت: شوهرم پانزدهم آذرماه با ماشین سمندش خانه را ترک کرد. ساعتی بعد تماس گرفت و گفت که مسافری دربستی برای جاده چالوس سوار کرده است. او در تماس بعدی‌اش گفت که در برف جاده چالوس گرفتار شده و شب را مجبور است همان جا بماند. بعد از آن هر چه با گوشی تلفن همراهش تماس گرفتم خاموش بود. 

در شاخه دیگری از بررسی‌ها، شماره پلاک خودروی ناصر در سامانه پلیس ثبت شد. بررسی‌ها در این باره جریان داشت تا اینکه به مأموران پلیس پاکدشت خبر رسید جسد مرد جوانی در حاشیه شهر کشف و به پزشکی قانونی منتقل شده است. مردی که جسد را کشف کرده بود، گفت: من کشاورز هستم. امروز برای آبیاری به مزرعه‌ام رفته بودم که متوجه جسدی در کانال آب شدم و با پلیس‌۱۱۰ تماس گرفتم.

بررسی جسد نشان داد که مرد جوان با اصابت دو گلوله به پشت سرش از فاصله‌ای نزدیک کشته شده است. از آن‌جا که مشخصات جسد با مرد گم شده مطابقت داشت خانواده‌اش با حضور در پزشکی قانونی هویت او را شناسایی کردند. 

با شناسایی جسد، پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان حادثه به جریان افتاد. اولین گمانه زنی حکایت از این داشت که سارق یا سارقان مرد مسافربر را به قتل رسانده و خودروی او را سرقت کرده‌اند، اما زمانی که کارآگاهان با بررسی تماس‌های ترانه متوجه شدند که تماسی درباره قتل شوهرش دریافت کرده‌است و سناریوی سرقت از گزینه‌های پلیس حذف شد.

تماس گیرنده اصغر-‌۳۵‌ساله‌- نام داشت و در شرکتی خصوصی که ترانه در آن‌جا مشغول کار بود فعالیت می‌کرد. بعد از به دست آمدن این سرنخ کارآگاهان ۲۷ آذرماه اصغر را بازداشت کردند. او در اولین بازجویی‌ها قتل را انکار کرد و گفت که از ماجرا خبر ندارد، اما وقتی با مستندات پلیس مواجه شد اعتراف کرد که به دلیل علاقه‌اش به ترانه، شوهر او را به قتل رسانده است. 

او در شرح ماجرا گفت: من و ترانه در یک شرکت خصوصی کار می‌کنیم. مدتی قبل بود که به او علاقه‌مند شدم، اما بعد از تحقیق فهمیدم که او ازدواج کرده است. متهم ادامه داد وقتی با ترانه حرف می‌زدم، فهمیدم که او با شوهرش اختلاف زیادی دارد به خاطر همین از موضوع سوء‌استفاده کردم و ماجرای علاقه‌ام به او را مطرح کردم. ترانه وقتی از علاقه‌ام با خبر شد قبول کرد تا با من ازدواج کند، اما قتل شوهرش را شرط ازدواج قرار داد.  

اصغر در توضیح قتل هم گفت: سناریوی قتل را ترانه طراحی کرد. مطابق نقشه من دو روز قبل از حادثه با کمک یکی از دوستانم اسلحه‌ای کمری خریدم. روز حادثه با شوهر ترانه تماس گرفتم و خودروی او را به مبلغ بالایی برای رفتن به جاده چالوس به صورت دربست کرایه کردم که قبول کرد و سرقرار که یکی از محله‌های پاکدشت بود، حاضر شد.

به بهانه برداشتن ابزار از کارگاه به طرف خارج از شهر حرکت کردیم. در محلی خلوت اسلحه را از زیر پیراهنم بیرون کشیده و او را تهدید کردم. وقتی توقف کرد خودرو را خاموش کرده و خودم را به صندلی عقب در پشت سر راننده رساندم. سپس دست به ماشه برده و دو گلوله شلیک کردم که کشته شد. بعد جسد را به صندلی شاگرد کشاندم و خودم پشت فرمان نشستم و به طرف زمین‌ها کشاورزی رانندگی کردم. جسد را داخل کانال آب انداختم و دوباره حرکت کردم.

در محلی خلوت در شریف آباد خودروی سمند را آتش زدم و ماجرا را به ترانه خبر دادم.  بعد از اعتراف اصغر، کارآگاهان متوجه شدند که ترانه برای پیگیری پرونده‌قتل شوهرش به پلیس آگاهی پاکدشت رفته است، بنابراین راهی محل شده و او را بازداشت کردند.

کارآگاهان همچنین با راهنمایی اصغر راهی شریف‌آباد شده و بقایای سمند سوخته را کشف کردند. سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: از آن‌جا که حادثه در شهرستان پاکدشت اتفاق افتاده است، پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت از سوی دادگاه خاوران به دادگاه پاکدشت ارجاع شد و متهم اصلی پرونده هم در اختیار پلیس آگاهی پاکدشت قرار گرفت. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    36 4
    عامل اصلی اکثر اعمال شیطانی زنهای فاسد و بدکاره هستند.
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
      21 0
      انحطاط اخلاقی در جامعه ایران
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
      6 4
      درصد ناچیزی از مردم دچار عقده های روانی هستند.
  • محمود IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    21 1
    اول باید این زن ابلیس اعدام بشه نه اینکه به پنج سال زندان محکوم بشه. تو همچین قتلهایی معمولا قاتل اعدام میشه و زن که همدستش بوده به پنج سال زندان محکوم میشه
  • محمد IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    10 2
    قابل توجه کسانی که حدود الهی در مورد حجاب را زیر پا میگذارند.یعنی درواقع خود را در معرض قتل قرار می دهند حالا مرد باشه یا زن
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    14 1
    حالا این احمق اعدام میشه زن هم نهایتش ۱۵ سال با تخفیف ۷-۸ سال آزاد میشه اینها هم جز خشونت علیه همسر هست بی همه چیزان فمینیست
  • من IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    17 0
    پس طلاقو برای کی گذاشتن بی انصاف ؟ خدایا همه ما رو به راست هدایت کن
  • حمید IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    13 1
    الهی اعوذ به من شر النفسی ان النفس لأمارة بالسوء الا ما رحم ربی از دلایل ایجاد فساد کار کردن زن و.مرد نامحرم در یک مکان است که طبیعتا وقتی دونامحرم جایی قرار گیرند نفر سوم شیطان است
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
      3 0
      درود بر شما ولی وقتی رییس جمهور که یک روحانی هم هست زنان تشویق میکنه به حضور بیش از حد در جامعه ...
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    11 0
    بازهم بگوئید چرا ازدواج ها کم اهمیت و طلاقها اینقدر زیاد شده است
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    0 0
    ooooooooooooooooooo
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    9 1
    انسان متمدن ایرانی به کحا رسیده است که روزی صد زن شوهر خود میکشند و رزوی صد مرد همسر خود میکشند. خاک بر سرتان شهوت پرستان آتش پرست
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
      2 0
      کمتر مردی به خاطر شهوت خودش زنشو میکشه!!!من که تا حالا نشنیدم.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    2 10
    ایرانی اصیلی همینها هستند
    • ششس ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
      12 0
      اتفاقاً اینها اصیل نیستند در کجای فرهنگ اصیل ایرای کشتن شوهر وجود دارد اینها همه تحت تأثیر فرهنگ غربی است.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    20 0
    این دو تا کامنت خیلی مسخره اس یعنی چی که ایرانی اصیل اینان؟ ایرانی اصیل شهید حججی است که ناموس و شرف ایرانی ها و اعراب و کل مسلمونا رو با دادن سرش حفظ کرده، نه این آت و اشغال ها.
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    13 0
    خداوندا ما را آنی و کمتراز آنی به خودمان وامگذار
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    13 0
    گدای شهوت
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    4 1
    ای بدبخت بیچاره؛زن اگه خوب بود,که شوهرش حلوا حلواش میکرد؛واقعا گدای شهوت درسته وزن بدکاره...!
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    4 0
    درست نیست این زنها زنده بمونند,باید دادستان به جرم فساد وفحشا ومحاربه اعدامش کنند.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    4 0
    زنها دارند در حمایت افراطی قانون ,با شهوت مردها بازی میکنند...!
  • یحیی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    2 0
    باز هم خانمها دادشون در می آد که حجاب محدودیت هست . آخه خانمی که در اداره ای یا شرکتی کار می کنه اگر حجاب درست وحسابی داشته باشه وادا واطوار نداشته باشه کسی به او طمع نمی کنه . تلویزیون خودمون اولین عامل حذف چادر از جامعه مذهبی ما هست . فیلمها وسریالها را ببینید .
  • علی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    2 0
    چرا این زن احمق طلاق نگرفته و دستش به خون مردی بی گناه آلوده شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    4 0
    زن احمق پست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس