نمایه کشتی آمریکا

دولت آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا ۱۰ فروند کشتی را به اتهام دور زدن تحریمهای کره شمالی در فهرست سیاه قرار دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اسناد سازمان ملل متحد نشان می دهد که آمریکا از شورای امنیت خواسته است تا ۱۰ فروند کشتی را به اتهام دور زدن تحریمهای کره شمالی در فهرست سیاه قرار دهد.

این در حالی است که رئیس جمهور کره جنوبی پیشتر خواستار کاهش مانورهای نظامی مشترک با واشنگتن برای کاستن از تنشها پیش از بازیهای المپیک زمستانی شده بود.

خبرگزاری رویترز بر مبنای این اسناد واصله گزارش داد که این ۱۰ فروند کشتی به انتقال کشتی به کشتی محصولات نفتی پالایش شده به کره شمالی یا انتقال زغالسنگ این کشور متهم شده اند که ناقض تحریمهای سازمان ملل علیه برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ است.

چنانچه هیچکدام از ۱۵ عضو «کمیته تحریمهای کره شمالی» در شورای امنیت با این درخواست آمریکا مخالفت نکنند، ۱۰ فروند کشتی موردنظر در فهرست سیاه قرار خواهند گرفت. این بدان معناست که کشورهای جهان ملزم می شوند از ورود این کشتی ها به بنادر خود جلوگیری نمایند.

گفتنی است که کره شمالی تحت تحریم تسلیحاتی سازمان ملل قرار دارد و شورای امنیت تجارت و صادرات مواد و کالاهایی همچون زغالسنگ، منسوجات، غذای دریایی، آهن و سایر مواد معدنی را با هدف مسدود ساختن راههای تأمین بودجه برنامه های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ ممنوع کرده است.

مقامات واشنگتن در واکنش به اقدامات پیونگ یانگ برای توسعه موشکهای حامل کلاهک هسته ای با توان حمله به خاک آمریکا، تلاش می کنند تا بر شدت و وسعت تحریمها علیه کره شمالی بیافزایند.

در همین راستا، واشنگتن هشدار داده است که برای مقابله با تهدید کره شمالی، تمام گزینه ها از جمله گزینه نظامی بر روی میز است؛ اما اذعان کرد که راه حل دیپلماتیک را ترجیح می دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس