فضائلی

فعال سیاسی گفت: آن‌ها هم به ناکارآمدی دولت آگاهند و می‌دانند گره‌ای از مشکلات کشور باز نمی‌شود، بنابراین با توجه به در پیش بودن انتخابات‌های دیگر نمی‌خواهند شریک این ناکارآمدی باشند.

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی در خصوص عملکرد دولت دوازدهم اظهار کرد: از یک منظر چند ماهی بیشتر از عمر این دولت نمی‌گذرد و باید منتظر ماند و دید چه می‌شود، اما با توجه به اینکه ارکان این دولت مشابه دولت قبل است، می‌توان برآورد کرد که چه خواهد شد.


وی ادامه داد: نظر به برخی فاکتورها از جمله روحیه حاکم بر دولت، بعید می‌دانم در دولت دوازدهم اتفاق خاصی بیفتد، چون از دل جهت‌گیری و مبانی فکری حاکم بر این دولت، اتفاق مهمی بیرون نمی‌آید.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شرایط کشور یک شرایط معمولی نیست، اضافه کرد: ما در حال مبارزه‌ایم، زمانی این مبارزه با توپ و تانک و مشهود بود، اما بعد از آن هم لحظه‌ای مبارزه را رها نکرده‌ایم، به دیگر سخن دشمن یک لحظه ما را رها نکرده و در عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی و ... با ما در حال جنگ است.

فضائلی اضافه کرد: هرچند گاهی خودمان در داخل کشور خطاها، تجویزها و تشخیص‌های نادرست داشته‌ایم، اما سهم دشمن بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه وقتی کشوری در حال گذر از یک شرایط پیچیده تاریخی و بین‌المللی است، نمی‌توان کشور را معمولی اداره کرد، اضافه کرد: پیشبرد چنین شرایطی نیازمند مدیریت جهادی است.

این کارشناس مسائل سیاسی تبیین کرد: نه تنها در دولت مدیریت جهادی حاکم نیست، بلکه در سایر نهادها هم ممکن است شاهد مدیریت جهادی نباشیم؛ اما دولت به لحاظ گستردگی و تنوع حوزه‌ها قابل قیاس با سایرین نیست، اینکه دولت انقلابی و مدیرانش جهادی باشند برای حل مشکلات کشور تعیین‌کننده است.

فضائلی، خودباوری را یکی دیگر از ویژگی‌های مدیریت جهادی دانست و افزود: کسانی که کشور را اداره می‌کنند باید ایمان داشته باشند که ما می‌توانیم، اما متأسفانه این باور در دولت وجود ندارد، شاید در ادبیاتشان بروز و ظهور نداشته باشد، اما در تصمیم‌گیری‌ها و رفتارهای دولت مشهود است.

وی با بیان اینکه دولت داشته‌های کشور را در حوزه‌های مختلف نمی‌بیند، اظهار داشت: وقتی دولت با آن‌ اهمیت و تأثیرگذاری خودباوری ندارد، نمی‌توان به اتفاق‌های ویژه و مثبت در کشور امیدوار بود.

این کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: شاید از دریچه تنگ رقابت‌های حزبی، زمین خوردن دولت برای عده‌ای خوشایند باشد، اما این کشور است که آسیب می‌بیند و فرصت‌ها هستند که از دست می‌روند.

فضائلی با اشاره به پروژه عبور از روحانی، تشریح کرد: به نظر می‌رسد در مرکزیت اصلاحات دو تصمیم گرفته شده است، یکی تصمیم اینکه اصلاح‌طلبان حسابشان را از روحانی جدا کنند تا شریک کارنامه و عملکرد وی نشوند و دوم اینکه فعلاً از روحانی عبور نکنند.

وی با بیان دلایل عبور اصلاح‌طلبان از روحانی، گفت: آن‌ها هم به ناکارآمدی دولت آگاهند و می‌دانند گره‌ای از مشکلات کشور باز نمی‌شود، بنابراین با توجه به در پیش بودن انتخابات‌ دیگر نمی‌خواهند شریک این ناکارآمدی باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان یادآور شد: جریان اصلاحات سهم‌خواهی‌هایی از دولت داشت که محقق نشدن آن منجر به موضع‌گیری آن‌ها نسبت به روحانی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس