کد خبر 810705
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
بازگشت ساکنان رقه سوریه به خانه‌هایی که حالا ویرانه شدهاست. رقه با همکاری نیروهای تحت حمایت آمریکا و اکراد (نیروهای دموکراتیک سوریه) از دست داعش خارج شد- afp.jpg

دبیر جبهه پیشرو ملی سوریه با اشاره به بازی آمریکا با کُردها در شمال این کشور، خاطر نشان کرد که زندگی در مناطق گسترده‌ای از استان رقه به حالت عادی خود بازگشته است.

به گزارش مشرق، «عید الدرویش» دبیر جبهه پیشرو ملی سوریه اعلام کرد که ساکنان مناطقی که نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال این کشور بر آن تسلط دارند، خواستار ورود ارتش سوریه به این مناطق و فعالیت مجدد نهادهای دولتی هستند.

الدرویش با اشاره به اینکه شمار زیادی از کردها و عربهای حاضر در گروه نیروهای دموکراتیک سوریه پس از بیرون راندن داعش از مناطق شمالی، به زندگی طبیعی و عادی خود بازگشته اند، وقوع هر گونه درگیری نظامی میان نیروهای دموکراتیک و ارتش سوریه در مرحله آتی را بعید دانست.

وی با اشاره به اینکه درگیری ارتش با نیروهای دموکراتیک به معنای درگیری روسیه و آمریکاست، خاطر نشان کرد که واشنگتن از این مسئله اجتناب می ورزد و دو هفته پیش 400 سرباز خود را از شمال سوریه خارج کرد.

این مسئول سوری در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد که زندگی در مناطق گسترده‌ای از استان رقه به حالت عادی خود بازگشته و بسیاری از مردمی که از این مناطق کوچ کرده بودند، به منازل خود بازگشته‌اند.

الدرویش با تأکید بر اینکه شمار زیادی از ساکنان شمال رقه به «جیش العشایر» پیوسته اند که تحت نظارت ارتش سوریه است، اظهار داشت که این افراد به جز ارتش سوریه هیچ نهاد نظامی دیگری را نمی پذیرند و شمار زیادی از کُردها که با آمریکا همکاری کرده بودند، به این نتیجه رسیدند که فریب خوردند و در حال ورود مجدد به نهادهای حکومتی هستند.

وی درباره احتمال الحاق نیروهای دموکراتیک به ارتش سوریه نیز گفت: «این مسئله نیازمند زمان است، یعنی پس از اینکه نتایج نشستهای آستانه و سوچی مشخص شد... رخدادهای میدانی و پیروزیهای ارتش سوریه و همپیمانانش نقشه درگیری بین المللی در منطقه را تغییر داد و پس از اینکه وضعیت میدانی سوریه مسیر مذاکره را به سود دمشق و همپیمانانش تغییر دهد، طرف آمریکا در پی راه حل سیاسی [بحران سوریه] است».

دبیر جبهه پیشرو ملی سوریه در پایان تأکید کرد، برخی از طیفهای سیاسی کُرد با طرف آمریکایی همکاری کردند تا بتوانند کنفدرالیسم را در شمال سوریه عملی کنند، آمریکا هم تمام تلاش خود را برای تفرقه افکنی و نابودی زیرساختهای سوریه به کار میگرد، «ولی شمار زیادی از کُردهای سوریه وارد این طرح نشدند و پی به این فریب بردند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    4 0
    سوریه بهتر است فقط به فکر منافع خودش باشه وقتی می تواند به اسانی نیروهای کرد و عرب رو جذب کنه چرا الکی جنگ راه بندازه . ا
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    4 0
    درود بر کردهای عاقل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس