کد خبر 810624
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
نیکی هیلی نمایه

مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه ایران در خصوص اعلام شکایت ظریف از نیکی هیلی به‌دلیل اظهاراتش علیه ایران گفت: برخی اقدامات را در حال انجام داریم که ظرف هفته جاری رسانه‌ای خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمد کشاورززاده مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه ایران در حاشیه نخستین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران در جمع خبرنگاران در خصوص حکم دادگاه کانادایی در بلوکه کردن اموال کشورمان با اشاره به اعتراض ایران گفت: وکلای ما در حال پیگیری موضوع هستند. در سال 2012 دولت کانادا مصونیت کشوری ما را لغو کرد و ما عمل متقابل انجام دادیم.

وی افزود: در حال حاضر هم ما و هم کانادایی‌ها مصونیت دیپلماتیک داریم به همین دلیل اموال دیپلماتیک ما هست و مشکلی نداریم. برخی اموال وابسته به برخی سازمانهای دولتی بوده که جزو اموال دیپلماتیک نبودند و درباره آنها حکم صادر شده است.

مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه ابراز کرد: اعتراض خود را در دادگاه کانادایی اعلام کرده و دنبال می‌کنیم.

کشاورززاده در خصوص در خصوص قتل شهروند ایرانی در آمریکا گفت: ما به‌طرق مختلف اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم. دفتر ما در واشنگتن موضوع را پیگیری کرده یادداشت داد. من نیز سفیر سوئیس را خواسته، اعتراض کردم و خواستار پیگیری موضوع شدم که در ملاقاتی که طی دو روز آینده با وی دارم حتماً این موضوع را نیز پیگیری می‌کنم.

وی همچنین در خصوص حکم دادگاه آمریکایی درباره یک شهروند ایرانی ــ کانادایی به‌جرم دور زدن تحریم‌ها گفت: در مرحله اول ما تحریم‌ها را قبول نداشته و آنها را ظالمانه و غیرقانونی می‌دانیم و اگر اتباع ما در این زمینه محکوم شوند و علیه‌شان حکمی صادر شود مردود می‌دانیم، بر همین اساس در حال پیگیری وضعیت اتباعمان هستیم که در کشورهای مختلف آمریکایی‌ها علیه‌شان اقامه دعوا کرده‌اند. برخی از این اتباع نیز خودشان وکیل گرفته و پیگیر امورشان هستند.

مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه ادامه داد: این مورد را نیز در نمایندگی در واشنگتن و مرکز بررسی می‌کنیم.

کشاورززاده در خصوص اعلام شکایت ظریف از نیکی هیلی به‌دلیل اظهاراتش علیه ایران گفت: برخی اقدامات را در حال انجام داریم که ظرف هفته جاری رسانه‌ای خواهد شد که از جمله آنها اعتراض رسمی در این باره است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس