محمد نوازی

مربی تیم فوتبال امید استقلال گفت: چرا برای تیم بزرگسالان هزینه‌های میلیاردی می‌کنند، اما به تیم‌های پایه رسیدگی نمی‌شود؟

به گزارش مشرق، تیم‌های رده پایه استقلال این روزها با مشکل نداشتن لباس گرم روبه‌رو شده‌اند و با این شرایط به مصاف حریفان خود رفته یا تمرینات‌شان را برگزار می‌کنند. ظاهراً باشگاه استقلال به‌دلیل گران بودن لباس‌های اسپانسر باشگاه (لینینگ) به صادق ورمزیار مدیر آکادمی استقلال گفته که بهتر است دنبال شرکت دیگری که هزینه کمتری برای باشگاه دارد، برود و پس از تهیه لباس‌ها فاکتور خرید آن را در اختیار باشگاه قرار دهد.

این اتفاق صورت گرفته و قرار است لباس‌های گرمکن به بازیکنان در رده‌های مختلف داده شود، اما این سؤال پیش می‌آید که با توجه به سرمای هوای تهران بازیکنان کم‌سن‌وسال چطور تمرینات‌شان یا مسابقات خود را برگزار کرده‌اند؟ آیا سلامتی این بازیکنان برای باشگاه اهمیت نداشته است؟ این سؤال هم پیش می‌آید که شاید باشگاه مقصر نبوده و ورمزیار به‌عنوان مدیر آکادمی زودتر دنبال این کارها می‌رفته است و چرا این کار را نکرده است؟

محمد نوازی مربی تیم امیدهای استقلال در این زمینه گفت: این‌همه پول میلیاردی برای جذب بازیکنان بزرگسال می‌پردازند، اما دریغ از هزار تومان برای بازیکنان تیم‌های پایه. ابتدای فصل سه دست لباس به ما دادند که یک گرمگن معمولی و یک تی‌شرت بود. پس از آن خبری نشد تا اینکه یکی دو نفر از دوستانم نفری یکی دو میلیون تومان دادند تا بتوانیم برای بازیکنان لباس تهیه کنیم.

وی افزود: بازیکنان با تحمل حرف‌های ما و غیرت خودشان به شرایط ادامه داده‌اند، اما قطعاً وقتی می‌بینند تیم‌های دیگر که از سطح خودشان ضعیف‌تر هستند و حقوق می‌گیرند و لباس دارند، ناراحت می‌شوند. برخی مواقع برای بازیکنان با 10 هزار تا 50 هزار تومان کمک یا ناهار تهیه کرده‌ایم. مشکلی نیست که از جیب خودم داده‌ام، چون انگار به برادرم پول داده‌ام، اما اینجا استقلالِ بزرگ است و باید حساب و کتاب داشته باشد. بازیکن ما پول ندارد کرایه تاکسی بدهد.

«باید بین تیم‌های بزرگسالان و رده‌های پایه تعادل برقرار باشد.»، مربی تیم امید استقلال با بیان این جمله خاطرنشان کرد: نمی‌گویم به بازیکنان ما 20 میلیون تومان بدهند، دو میلیون بدهند یا ماهی 400،500 هزار تومان حقوق بدهند و ببینند آنها برای تیم چه سر و دستی می‌شکنند. به بازیکن اهمیت نمی‌دهیم، اما وقتی می‌خواهد رضایت‌نامه بگیرد، باشگاه می‌گوید "برای تو زحمت کشیده‌ایم و باید پول بدهی". چه زحمتی کشیده‌اید که پول می‌خواهید؟ اینها مشکلات رده‌های پایه است.

نوازی ادامه داد: در لیست امیدها بازیکنانی چون امید نورافکن و مهدی قائدی را داریم که در تیم بزرگسالان بازی می‌کنند. بازیکنان جوانی هم در تمرینات بزرگسالان داریم که نام‌شان در لیست امیدها نیست. نمی‌دانند این بازیکنان چطور به رده بزرگسالان راه پیدا کرده‌اند. وقتی بازیکن در تیم امیدها خوب بود، به تیم بزرگسالان راه پیدا می‌کند، اگر هم خوب  نبود به تمرین امیدها بازمی‌گردد. اینجا به‌عکس است و بازیکنی که نامش در لیست امیدها نیست، در تمرین بزرگسالان حضور دارد.

وی در پایان گفت: رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه از این اتفاقات خبر ندارد. ورمزیار مدیر آکادمی است و وظیفه‌اش است که رسیدگی کند، اما وقتی دست و بالش بسته باشد، چه‌کار می‌تواند انجام دهد؟ ما سه، چهار بازی اخیر خوب بودیم و روز گذشته پیکان صدرنشین را در زمینش با نتیجه 4 بر 2 شکست دادیم، اما یک نفر از باشگاه استقلال زنگ نزد یا یک نفر در تمرین حضور نداشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس