دوچرخه سواری

فدراسیون دوچرخه سواری علاوه بر پنهان کردن دوپینگ و محرومیت حسین عسگری، با سناریو سازی دلیل جدا شدن او از سمت سرمربیگری تیم ملی را به توافق نرسیدن بر سر مسائل مالی عنوان کرد.

به گزارش مشرق، بالاخره پس از نزدیک به دوسال دوپینگ حسین عسگری رسانه‌ای شد تا مشخص شود دلیل اصلی اینکه  چرا این رکابزن ناگهان به المپیک ریو نرفت و سپس از سرمربیگری تیم ملی هم کناره گیری کرد به طور رسمی مشخص شود.

پنهان کردن دوپینگ به بهانه مصدومیت

حسین عسگری دومین نفری بود که موفق شد  سهمیه المپیک 2016 را بگیرد و در حالی که خودش نیز به شدت به دنبال حضور در المپیک بود اما ناگهان خبر از مصدومیتش رسید و اینکه نمی تواند حتی روی زین دوچرخه بشیند مطرح شد. در این میان از گوشه و کنار شنیده شد تست دوپینگ این رکابزن در داخل ایران مثبت شده  اما فدراسیون دوچرخه سواری  و پزشکی ورزشی این مسئله را تایید نکردند. عسگری هم بدون سر و صدا دوچرخه سواری را کنار گذاشت.

کنار گذاشتن عسگری از سرمربیگری تیم ملی این بار به بهانه عدم توافق مالی

فدراسیون چندماه پیش عسگری را به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب کرد اما بازهم ناگهان بحث جدایی او از تیم ملی مطرح شد. فدراسیون هم به جای شفاف سازی که دلیل اصلی کنار گذاشتن او از تیم ملی چه چیزی است، مسائل مالی را مطرح کرد و هر دوطرف (فدراسیون و عسگری) بیان کردند بر سر مسائل مالی به توافق نرسیده اند.

فدراسیون دوچرخه سواری یک بار دیگر پنهان کاری کرد و نگفت که با توجه به محرومیت حسین عسگری مرتکب تخلف شده که او را به عنوان سرمربی منصوب کرده و پس از آن هم مجبور به برکناری‌اش شد.  

گلایه میزبانی از اعلام نشدن دوپینگ رکابزنان معروف  و انکار قمری

در این میان قادر میزبانی یکی از رکابزنان ایران در مصاحبه ای که ماه‌ها پیش با ایسنا در مورد دوپینگ داشت، اعلام کرد: "فدراسیون برخی مواقع تست دوپینگ دوچرخه سواران معروف که داخل ایران مثبت می شود را اعلام نمی کند و پنهان کاری می کند. این خودش عاملی می شود تا دوپینگ رشد کند. "

 نکته جالب اینکه رییس فدراسیون پس از آن در گفتگویی با خود سایت فدراسیون اعلام کرد: "برای اعلام دوپینگی ها هیچ رودربایستی با کسی نداریم و مطمئن باشید منافع رشته دوچرخه سواری و کشورمان را به هر چیزی ترجیح می دهیم."

نوروزی بالاخره دوپینگ عسگری را رسانه ای کرد

اما اکنون پس از گذشت نزدیک دوسال، به تازگی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی عنوان کرده که عسگری به دلیل دوپینگ در محرومیت به سر می برد. نوروزی در گفتگویی که با رادیو داشت، بیان کرد: "حسین عسگری از فعالیت ورزشی محروم است اما به دلیل اینکه چند دوره در المپیک حضور داشته و از طرفی هم خداحافظی کرد، دوپینگ او را به صورت رسمی اعلام نکردیم. با این حال محرومیتش به خود او و فدراسیون هم اطلاع داده شده بود و نادو هم  هیچ گونه مجوزی که بتواند در کنار تیم ملی فعالیت کند را نداد. این تذکر را به فدراسیون هم دادیم که باید دوران محرومیت عسگری سپری شود و نمی تواند تا پایان دوران محرومیت، فعالیت ورزشی داشته باشد."

 در این ماجرا آنچه جلب توجه می کند این است که مثبت شدن تست دوپینگ این ورزشکار از سوی هم فدراسیون پزشکی ورزشی و هم فدراسیون دوچرخه سواری پنهان ماند و رسانه ای نشد. این که یک ورزشکار چون فهمیده تستش مثبت شده بنابراین تصمیم به خداحافظی گرفته به نظر نمی رسد دلیل موجهی باشد که دوپینگش رسانه ای نشود.

از طرفی علیرضا حقی هم یکی ازچهره های شاخص دوچرخه سواری است که مدال های زیادی در آسیا دارد و المپیکی هم بوده است، اما چرا دوپینگ داخلی او از سوی نادو اعلام شد اما حسین عسگری نه. واقعا مشخص نیست چرا فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد اعلام اسامی دوپینگی ها یک بام و دو هوا رفتار می کند. فدراسیون دوچرخه سواری هم باید بداند با پنهان کردن دوپینگ رکابزن خود نمی تواند آمار دوپینگ در این رشته را کم کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس