فولادگر

فولادگر با طرح این پرسش که خودروسازان چند سال برای تولید محصولات باکیفیت و رقابت‌پذیر فرصت می‌خواهند، گفت: سال‌هاست با ابزار تعرفه حمایت کردیم، چرا مردم هر روز از کیفیت خودروها ناراضی‌تر می‌شوند؟

به گزارش مشرق، حمیدرضا فولادگر با اشاره به این که متأسفانه امروز صنعت خودرو با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند اظهار داشت: در سال‌های گذشته پیش‌نویسی برای تعیین سند جامع استراتژی خودرو نوشته شد، اما این سند به صورت رسمی نتوانست الزامی برای خودروسازان جهت ارتقاء کیفیت و توسعه فعالیت‌ها باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر هر خودروسازی برنامه خاصی برای خود دارد، افزود: اگر بخواهیم با خودروسازان مطرح خارجی همکاری داشته باشند، باید برنامه‌های خود را به صورت بلندمدت تعریف کرده و به آنها نیز سیاست‌های راهبردی خود را اعلام کنیم تا در ادامه بی عهدی قراردادهای گذشته تکرار نشود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در حال حاضر خودروهای داخلی با قیمت‌های فعلی هیچگونه رقابت جدی با خودروهای خارجی ندارد. باید با ارتقاء کیفیت شرایط رقابتی در صنعت خودرو ایجاد شود.

فولادگر با این طرح این پرسش که خودروسازان چند سال برای تولید محصولات باکیفیت و رقابت‌پذیر فرصت می‌خواهند، تصریح کرد: دولت‌ سال‌هاست که از ابزار تعرفه برای حمایت از تولید داخل استفاده می‌کند. اما در حال حاضر نه تنها این حمایت‌ها نتایج مثبتی برای صنعت خودرو نداشته بلکه گله‌مندی مردم از محصولات هر روز در حال افزایش است.

وی با اعلام این که باید در مشارکت با شرکت‌های خارجی انتقال تکنولوژی در اولویت قرار گیرد افزود: متاسفانه در بخش صادرات و واردات نیز برنامه روشنی در بخش خودرو نداریم، این موضوع عاملی شده تا زمزمه تغییر تعرفه خودرو التهاباتی را در بازار به وجود آورده و طبعاً در ادامه افزایش قیمت‌ها آن هم به صورت غیرمنطقی ایجاد شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم اجرای قانون ارتقاء کیفیت خودرو و قطعات تاکید کرد و اظهار داشت: اگر قطعات تولیدی دارای کیفیت مناسبی باشد در نهایت محصول  باکیفیتی راهی بازار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    3 0
    فرمایش میفرمایین!این آقایون به برکت همون تعرفه هاست که دارن هزاران خودرولوکس واردمیکنند.شماگیردادین به چندتاخودرو فکستنی تولیدداخل یابهتربگیم مونتاژداخل؟ این بندگان خداخیلی نازنینندچراکه نمی خوان مهندسانوکارگران زحمتکش ایرانی توزحمت بیافتنددارن خیلی تمیزوشسته رفته خودروهای باکیفیتولوکس واردمیکنن!چقدر دلسوزن؟!
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    1 0
    شما دست دزدهای دولتی و خصولتی را از خودرو سازی کم کن اگر موتور ساز شدیم خودرو ساز هم می شویم. فعلا قطعه سازی های خصوصی خیلی شاهکار کرده اند که هنوز وجود دارند اگر قطعه ساز قوی داشته باشید نیازی به خودرو ساز شدن هم نیست.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    1 0
    بهترین پیشنهاد را فرمانده نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دادند که پیشنهاد نمودند پاسپورت ها (گذرنامه های) مدیران صنایع خودروسازی گرفته شود. البته پیشنهاد بنده این است که کل صنایع خودروسازیمان را بدهند به فرزندان معنوی روح الله. همان شاگردان شهید تهرانی مقدم که از صفر صنایع موشکی را ساختند و الان تبدیل شده است به مایه غرور و افتخار ایرانیان بلکه تمامی ملت های منطقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس