کد خبر 809689
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
قاری قرآن

قاری بین‌المللی کشورمان گفت:تا وقتی که بودجه‌ فعالیت‌های قرآنی از رأس، درست منتقل وتقسیم نشود خیلی از کارها انجام نمی‌شود و از بودجه میلیاردی فعالیت‌های قرآنی تاکنون چیزی به برنامه‌های مردمی نمی‌رسد.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورزرگری قاری بین‌المللی قرآن درخصوص کاهش ۶۰ درصدی بودجه قرآنی سال ۹۷، گفت: معمولاً‌ کار قرآن در کشور ما در اولویت نیست، حتماً آقایان اولویت‌های دیگری دارند که نمی‌توانند بودجه بهتری به فعالیت‌های قرآنی اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه پرداخت بودجه قرآنی قطعاً در رشد فرهنگ قرآنی در جامعه تأثیرگذار است، اظهار داشت:  مشکلات را بودجه و مسائل مالی حل می‌کند و دستگاه‌هایی که می‌توانند فعالیت‌های قرآنی انجام دهند اگر بودجه کافی و مناسبی در اختیار داشته باشند امکان مانور و انجام کارهای فرهنگی برای آنها میسر می‌شود اما وقتی که بودجه‌ای ندارند، کار مفیدی نمی‌توانند انجام دهند.

این قاری بین‌المللی کشورمان ادامه داد: به طور مثال یکی از دستگاه‌ها می‌گوید من چهل تا نیرو دارم و بودجه‌ای که در اختیار دارم تنها به اندازه‌ای هست که من فقط می‌توانم حقوق نیروهایم را پرداخت کنم و دیگر نمی‌توانم کار فرهنگی انجام دهم.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم انجام فعالیت‌های قرآنی به منابع مالی باز می‌گردد، عنوان کرد: هرچه قدر هم بگوییم فرد باید برای رضای خدا کار کند،‌ همین این که افراد در وادی قرآن گام برمی‌دارند همین برای رضای خدا است چه بسا بسیاری از همین افراد می‌توانستند در جاهای دیگر مشغول باشند و به منابع مالی بهتری هم دسترسی پیدا کنند.

پورزرگری خاطرنشان کرد: بنابراین تا وقتی که این بودجه‌ها از رأس، درست منتقل و تقسیم نمی‌شود خیلی از کارها انجام نمی‌شود. از بودجه میلیاردی فعالیت‌های قرآنی تاکنون چیزی به ما و دیگر جلسات مردمی نرسیده است و فقط یکی دو بار برای برخی از جلسات قرآن یا اساتیدی که جلسات فعال قرآنی دارند مختصر هزینه‌ای از سوی مرکز فعالیت‌های قرآنی شهرداری‌ها داده شده آن هم تنها در حد یک ماه رمضان بوده است و بس که البته این هم از بودجه شهرداری بود نه قرآن.

وی گفت: اینکه ضعف از کجا است نمی‌دانم اما تا جایی که اطلاع دارم، افرادی که مسئولیت‌هایی دارند وظایف خود را انجام می‌دهند ولی این بودجه‌ها به موقع در اختیارشان قرار نمی‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس