کد خبر 809294
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۶
پرچم داعش

نتایج بررسی یک موسسه انگلیسی نشان می دهد که اکثر تسلیحات و تجهیزات نظامی که داعش در عراق و سوریه استفاده می کرده ساخت کشورهای اروپایی بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، سال هاست که سازمان انگلیسی  Conflict Armament Research (CAR) روی اصالت سلاح هایی که داعش برای عملیات های تروریستی خود در عراق و سوریه مورد استفاده قرار می دهد تحقیق می کند.

این سازمان انگلیسی به درخواست اتحادیه اروپا باید این مسئله را مشخص کند که از کجا و از کدام مسیر تجهیزات نظامی تروریست های داعش راه خود به خاورمیانه را پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگاران رسانه های NDR و WDR آلمان که در این تحقیقات و یافتن سر نخ ها موسسه CAR را همراهی می کنند بخش اعظمی از تسلیحاتی که داعش در عراق و سوریه مورد استفاده قرار داده است ساخت کشورهای اروپایی بوده است.

 حالا این یافته ها توسط ناظران این موسسه انگلیسی تایید شده که بر اساس آن حدود 40 هزار مورد تجهیزات نظامی ثبت و مسیر انتقال آن ها به این منطقه مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس این گزارش نه تنها تروریسم داعش بلکه بسیاری از گروه های شبه نظامی دیگر در این منطقه از این تسلیحات ساخت اروپایی استفاده کرده و به آن دسترسی پیدا کرده اند.

بر این اساس، بخصوص سلاح های جدیدی از کشورهای رومانی و بلغارستان در مناطق درگیری ها در عراق و سوریه یافت شده است.

بر اساس این گزارش، کشورهایی مانند آمریکا و عربستان سعودی سلاح هایی در مبالغ میلیاردی سلاح را در شرق اتحادیه اروپا خریداری کرده و به صورت مخفیانه به شبه نظامیان سوریه مانند ارتش آزاد سوریه واگذار کرده اند. این سلاح ها همچنین در اختیار داعش هم قرار گرفته اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس