بشار الجعفری

رئیس هیئت اعزامی سوریه به گفتگوهای ژنو امروز اعلام کرد که بیانیه ریاض ۲ مسیر مذاکرات ژنو را مین گذاری کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از العالم، بشار الجعفری رئیس هیئت اعزامی سوریه به گفتگوهای ژنو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره موضوع مبارزه با تروریسم را به عنوان مسئله اساسی برای بررسی امور دیگر مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه ما وارد گفتگوی مستقیم با هیئت معارضین نمی شویم اظهار داشت: به دی میستورا گفتیم که اصرار بر مواضع معارضین سبب شکست ماموریت وی می شود.   

رئیس هیئت اعزامی سوریه به گفتگوهای ژنو افزود: به حامیان معارضین طرفدار ریاض می گوییم که از این فرصت استفاده کرده و هیئتشان را توجیه کنند تا بیانیه ریاض ۲ را لغو کنند. 

بشار الجعفری تصریح کرد: با دی میستورا درباره حملات تروریست ها و جنایت ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه، گفتگو کردیم.

وی بیان داشت: در این دوره کوشیدیم هیئت معارضین را به لغو بیانیه ریاض ۲ راضی کنیم تا موضوعات دیگر را بررسی نماییم زیرا کسی که بیانیه ریاض ۲ را نوشته مسیر هشتمین دوره گفتگوهای ژنو را مین گذاری کرده است. 

 الجعفری تاکید کرد: حامیان هیئت معارضین یعنی عربستان نمی خواهد مسیر گفتگوهای ژنو موفق شود.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در زمینه نزدیکی سیاسی جدی هستیم اما باج خواهی تروریستی به هدف تاثیر گذاری بر روند گفتگوها را نمی پذیریم.

معارضان سوری مورد حمایت عربستان طی ماه گذشته به همراه سایر گروه‌های معارض در شهر ریاض نشستی را ترتیب دادند و در بیانیه پایانی آن بر لزوم کناره گیری بشار اسد قبل از دوره انتقالی تأکید کردند؛ امری که منجر به اعتراض دولت سوریه شد و به همین دلیل هیئت دمشق، مذاکرات ژنو ۸ را ناتمام گذاشت و به سوریه بازگشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس