کد خبر 809109
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
ترامپ

ترامپ در حالی‌که پاکستان را به قطع کمک‌های مالی تهدید کرده بود، با امضاء معاهده کمک ۷۰۰میلیون دلاری به اسلام آباد عملا سخن خود را نقض کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از داون نیوز، دونالد ترامپ که پیش‌تر پاکستان را به حمایت از تروریست‌های فعال در افغانستان متهم کرده و این کشور را به قطع کمک‌های مالی تهدید کرده بود، سخن خود را نقض کرد.

رئیس جمهور آمریکا با زیرپا گذاشتن حرف خود معاهده کمک 700 میلیون دلاری آمریکا به پاکستان را امضا کرد تا نشان دهد حنای تهدیدهای سران کاخ سفید رنگی ندارد.

گفته می‌شود این کمک در دو نوبت به پاکستان پرداخت خواهد شد و مشروط به جدیت دولتمردان اسلام آباد در مبارزه با تروریسم است.

این کمک در حالی تصویب شده است که آمریکا در دو ماه گذشته درباره پاکستان لحنی تهدید آمیز داشت، ولی همواره با پاسخ‌های محکم مسئولین پاکستانی روبرو شده بود.

کارشناسان معتقدند ترس آمریکا از گرایش پاکستان به سمت چین و روسیه سبب شده تا کاخ سفید با نقض سخنانش، تلاش کند تا پاکستان را به سوی خود جلب کند.

این در حالی‌است است که «خواجه آصف» وزیر خارجه پاکستان پس از سفر جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا به این کشور رسما اعلام کرد: دیگر زمان آن  رسیده است که پاکستان سیاست‌های خارجه خود را به سمت چین و روسیه بگرداند.

امضاء معاهده کمک به پاکستان توسط ترامپ، و دوگانگی ادعاها و عمل او علنا ناکامی دولتش در کنترل اوضاع افغانستان و منطقه را نشان می‌دهد.

طی سال‌های اخیر روابط چین و پاکستان به‌طور قابل ملاحظه‌ای خوب شده است و پکن با اجرای کریدور مشترک اقتصادی بیش از 46 میلیارد دلار سرمایه به پاکستان منتقل کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس