شهید حاج اکبر صباغیان - کراپ‌شده

سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در مراسم اربعین مرحوم محمد صباغیان از فعالیت‌های مؤثر او در ایجاد و توسعه "راهیان نور" سخن گفت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم محمد صباغیان با عنوان «راه نا تمام» که در معراج شهدای مرکز برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه مرحوم صباغیان در روزهای آغازین راهیان نور به عنوان اولین نفرات همراه با دانشجویان حرکت راهیان نور را ایجاد و سپس گسترش داد، گفت: حرکت رو به رشد راهیان نور به همت او و سایر جوانانی که دل در گرو شهدا و دفاع مقدس داشتند موجب شد تا این نهال نوپا به درخت تناوری تبدیل شود.

سردار ادیبی مرحوم صباغیان را فردی «جان فدا» خواند و گفت که افراد محب در انقلاب زیاد هستند که انقلاب را دوست دارند ولی حاج اکبر صباغیان از جمله آن افرادی بود که حاضر بود برای این انقلاب جانش را فدا کند، همچنان که در فتنه 78 و 88 در راه دفاع از انقلاب مجروح و به درجه جانبازی نائل شد. 

وی ادامه داد و گفت: هر لحظه ای که نیاز به حضور حاج اکبر بود، او بدون ذره ای درنگ و یا آوردن بهانه به میدان می‌آمد و به سرعت کارهای مربوط به راهیان نور را پیگیری می کرد و تا سرانجام نمی‌رساند آرام و قرار نداشت. در پایگاه بسیج خودشان هم بسیار زحمت می‌کشید و تلاش می‌کرد.

+ زنده‌یاد "محمد صباغیان" در مسیر خدمت به زائران اربعین

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور حضور مؤثر مرحوم صباغیان در آستا قدس را یکی دیگر از اقدامات خود در مسیر انقلاب عنوان کرد و گفت که حاج اکبر صباغیان فعالیت ها و کارهای خود را به مدل تبدیل می‌کرد تا ماندگار شود و تا سالیان سال مؤثر واقع شود. ثمره فعالیت های او در حوزه دفاع مقدس و راهیان نور نیز در یادمان های دفاع مقدس قابل مشاهده است و برخی از فعالیت های و برنامه های طراحی شده در این حوزه سال های دیگر نمود پیدا می‌کند.

سردار ادیبی اظهار کرد: حاج اکبر صباغیان عشق زیادی به شهدا می ورزید و در مجموعه راهیان نور به فردی بانشاط و مهربان مشهور بود و در بعضی موارد که کار سخت و دشوار می شد، او با نشاطی و انرژی خود را از دست نمی‌داد.

لازم به توضیح است که محمد(اکبر) صباغیان، مسئول پشتیبانی ستاد اربعین آستان قدس رضوی، معاون مهندسی و امور یادمان‌های ستاد راهیان نور و راوی دفاع مقدس  بود که در مسیر خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) و بر اثر سانحه تصادف درگذشت. او همچنین از فعالان بسیج و فرمانده سابق پایگاه بسیج مسجد میثم در حوزه 215 ناحیه غرب تهران بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس