کد خبر 808407
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کلانتری

کلانتری در جلسه شورای اداری استان خوزستان ، در مقابل اعتراض نمایندگان مجلس این استان در مقابل تصمیمات غیر کارشناسی وی برای انتقال در حوزه محیط زیست گفت: فکر کردی من خانم ابتکارم!

به گزارش مشرق، نخستین سفر عیسی کلانتری در سمت رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان که با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور راهی خوزستان شده بود  با توجه به افزایش دوباره غلظت ریزگردها، تصمیمات یک‌باره و بدون کارشناسی وی در خصوص انتقال آب و احداث سایت پتروشیمی در استان‌های شمالی از حساسیت‌های زیادی برخوردار بود.

 حساسیتی که گویا کلانتری آن را درک نکرد با استفاده از ادبیات سخیفی که در شأن معاون اول رئیس‌جمهوری نبود، در مقابل مردم و نمایندگان خوزستانی که از شرایط موجود به تنگ آمده بودند چهره نامناسبی از خود به نمایش گذاشت.

کلانتری در جلسه شورای اداری استان خوزستان ، در مقابل اعتراض نمایندگان مجلس این استان در مقابل تصمیمات غیر کارشناسی وی برای انتقال در حوزه محیط زیست گفت: فکر کردی من خانم ابتکارم!

رئیس سازمان محیط زیست از ابتدای ورودش به این سازمان مسئله اول محیط‌زیست کشور را «ورشکستگی آبی» عنوان کرده است اما در مقابل نمایندگان خوزستانی که به وی اعتراض کردند که چرا در شرایطی که دشت خوزستان با مشکل خشک‌سالی مواجه است تصمیم به انتقال آب‌گرفته است گفته است: آب مازاد این استان به دیگر مناطق ایران منتقل می‌شود.

نماینده اهواز در مجلس بابیان این‌که هرکدام از وزرای دولت به دنبال تأمین آب موردنیاز منطقه خود هستند، گفته است: رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌جای انجام‌وظیفه اصلی خود، اعلام‌ کرده که در خوزستان آب به‌اندازه کافی وجود دارد و می‌توان نسبت به انتقال آن اقدام کرد.

جواد کاظم‌نسب الباجی در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرده است: به دلیل عملکرد بسیار ضعیف و ناشیانه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارسال نامه محرمانه به‌منظور انتقال آب از سرشاخه‌های کارون، اعتراض خود را با ترک‌ جلسه شورای اداری استان اعلام کردیم.

وی با تأکید بر اینکه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور توجهی به وضعیت ریزگردها در استان خوزستان و خشک شدن تالاب‌ها و نخلستان‌های این استان ندارد ابراز داشته است: آقای کلانتری به‌جای انجام‌وظیفه اصلی خود، اعلام ‌کرده که در خوزستان آب به‌اندازه کافی وجود دارد و می‌توان نسبت به انتقال آن اقدام کرد.

کاظم نسب الباجی بابیان این‌که هرکدام از وزرای دولت به دنبال تأمین آب موردنیاز منطقه خود هستند، خاطرنشان کرد: آلایندگی‌های نفت و نیشکر از نگاه آقای کلانتری دورمانده و در حال جفا کردن به‌حق خوزستان است.

نماینده مردم شادگان هم درباره مشاجرات دیروز تصریح کرده است: بیان این حرف از سوی معاون رئیس‌جمهور خطرناک است. از رئیس‌جمهور می‌خواهیم که سریعاً به این موضوع عکس‌العمل نشان بدهد و کلانتری را عزل کند و زخمی که بر دل پردرد خوزستانی‌ها زده را، مرهم بگذارد و اجازه ندهد که این قضیه ادامه پیدا کند.

ناصری نژاد ادامه داد: در استان خوزستان واقعاً درزمینهٔ آب در مضیقه هستیم و بحث انتقال آب خط قرمز خوزستان است.

وی گفت: کلانتری در نامه خود به‌طورکلی گفته که خوزستان آب مازاد دارد و انتقال آب از خوزستان مشکلی ندارد؛ پس این انتقال برای صنعت، کشاورزی و شرب و غیره است.

لازم به یادآوری است، ادبیات جنسیت زده و کوچه‌بازاری! رئیس سازمان محیط‌زیست از همان روز تودیع و معارفه بروز پیدا کرد در جاییکه کلانتری خطاب به ابتکار گفت: حیات اهل را به شما سپردند و حیات‌وحش را به من!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    4 0
    خودشون خواسنتند این دولت سرکار بمونه
  • خیاوی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    2 0
    خدامیدونه که محیط زیست رو ویرانه ای خواهدکرد و بسیار بی ادب هستند
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    0 3
    آقای کلانتری خوب مردم فرق زن و مرد را می فهمند شما آقا هستید ایشان خانوم هستند مگر نمی دونی شما آقا هستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس