جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آراء با حضور «سپنتا نیکنام» در شورای شهر یزد موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، 21 آذر) پارلمان و در جریان بررسی طرح دو فوریتی اصلاح قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، ماده 4 این طرح را با اکثریت آراء، تصویب کردند.

در متن ماده 4 این طرح آمده است: این قانون از زمان برگزاری انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا لازم‌الاجرا می‌باشد.

براساس این گزارش، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با ماده 4 این طرح، گفت: در حالی امروز در مجلس قانونی تصویب می‌شود که قرار است عطف به ماسبق شود که این سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: امروز در کشور مشکلاتی داریم که باید به آنها رسیدگی کنیم، نه اینکه یک مشکل جزئی و بخشی را مشکل کشوری کنیم.

همچنین اسفندیار اختیاری نماینده یزد نیز در موافقت با ماده 4 این طرح اظهار داشت: حقی تضعیف شده است و ما سعی داریم با این قانون این حق برگردد و این قانون از گذشته نیز بوده است.

براساس این گزارش در تبصره یک این طرح که در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تصویب شده، آمده است: اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می‌توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند. 

با وجود تصویب ماده 4 این طرح که به اجرایی شدن مفاد آن در دوره فعلی(پنجم) شوراهای اسلامی شهر و روستاد دلالت دارد، عملا نمایندگان مجلس با حضور «سپنتا نیکنام» عضو زرتشتی شورای شهر یزد در این دوره موافقت کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس