کد خبر 808226
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۰
بنزین نمایه

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی جزئیات طرح برندینگ بنزین را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، هدایت‌الله خادمی نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح برندینگ در کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: طرح برندینگ در دنیا به این گونه اجرا می‌شود که شرکت‌های تولید کننده بنزین مانند توتال و شل که  جایگاه‌های توزیع سوخت (پمپ‌بنزین) نیز در اختیار دارند، بنزین را با کیفیت و قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهند.

وی افزود: همچنین برخی از شرکت‌ها که تولید کننده بنزین نیستند، بنزین را از تولید کنندگان دریافت و با انجام عملیاتی بر روی بنزین، آن را تحت عنوان برند خود در جایگاه‌های ویژه خود ارائه می‌دهند.

نایب رئیس کمسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در کشور ما وزارت نفت و شرکت پالایش نفت تولید و وارد کننده بنزین هستند، ادامه داد: اینها بنزین را با قیمت و کیفیت یکسان به جایگاه‌داران ارائه داده و در ازای خدمات خود حق العمل‌کاری دریافت می‌کنند.

 خادمی با اشاره به اینکه مسئولان وزارت نفت عنوان کردند که نمی‌خواهند به طور مستقیم با چندین هزار جایگاه‌دار سوخت درگیر شوند،گفت: لذا مسئولان وزارت نفت طرحی را تحت عنوان برندینگ مطرح کردند قاعدتاً باید به روشی که در سایر کشورها تحت عنوان برندیگ عمل کند، اما متاسفانه این طرح به شکل دیگری مطرح شد.

وی در توضیح طرح برندینگ شرکت نفت، ادامه داد: بر اساس طرح برندینگ در ایران تعدادی شرکت وابسته ایجاد شد که این شرکت‌ها فاقد تخصص و تولید کننده بنزین نیز نبودند که شرکت‌های مذکور بین شرکت پالایش و پخش و جایگاه داران واسطه شدند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: بر اساس این طرح جایگاه داران تحت نظر این شرکت‌ها قرار می‌گرفتند و باید تابلو این شرکت‌ها را بر سر در جایگاه خود نسب می‌کردند و به دلیل استفاده از برند این شرکت‌ها وجهی هم به این شرکت‌ها پرداخت می‌کردند.

خادمی تصریح کرد: بر اساس این طرح شرکت‌های مذکور هیچ خدماتی به جایگاه داران نمی‌دهند و با توجه به این که شرکت‌های واسطه تولید کننده بنزین نیستند لذا قیمت و کیفیت بنزین نیز هیچ تفاوتی نکرده و در نهایت نتیجه می‌گیریم این طرح هیچ سودی برای مصرف کننده ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار بود این طرح بر اساس استانداردی که در جهان وجود دارد اجرا شود، اظهار داشت: باید تعدادی از جایگاه‌ها زیر نظر پالایشگاه‌های مختلف مانند پالایشگاه تهران و یا اصفهان که تولید کننده بنزین هستند بروند تا این پالایشگاه‌ها بنزین را با کیفیت و قیمت مختلف در جایگاه‌های زیر نظر خود توزیع می‌کردند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس، با تاکید بر اینکه جایگاه داران موافق این طرح نیستند، تصریح کرد:بسیاری از اعضای کمیسیون انرژی نیز موافق این طرح نیستند و در جلسات گذشته کمیسیون نیز سوالاتی را درباره طرح برندینگ از وزیر نفت مطرح کرده‌اند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند که احتمالا این سوالات در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس