کد خبر 807960
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
نصرالله و میشل عون

رئیس جمهوری لبنان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی به اوضاع سیاسی کشورش و همچنین احتمال تجاوز جدید ارتش اسرائیل به لبنان پرداخت.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری لبنان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی به اوضاع سیاسی کشورش و همچنین احتمال تجاوز جدید ارتش اسرائیل به لبنان پرداخت. بنابر این گزارش، میشل عون، درباره احتمال بروز جنگ میان کشورش با اسرائیل، بروز جنگی قریب‌الوقوع میان دو طرف را رد کرد و گفت: پس از جنگ ژوئیه ۲۰۰۶، اسرائیل دیگر به لبنان حمله نمی‌کند چون نمی‌تواند به داخل مرزهای لبنان رخنه کند.

در پاسخ به این سوال که آیا بحران سیاسی در این کشور حل و فصل شده است، گفت: من مطمئنم، چون دیگر بین لبنانی‌ها درباره حل این بحران اختلافی نیست و من فکر نمی‌کنم آنهایی که چنین بحرانی را سبب شدند آن را بار دیگر تکرار کنند. پس از آنکه سعد حریری، نخست وزیر لبنان حین اقامت در عربستان استعفا کرد، اوضاع سیاسی در لبنان به طرز غیرمنتظره‌ای دگرگون شد.

او پس از بازگشت به لبنان از طریق فرانسه و رایزنی با میشل عون استعفایش را پس گرفت. میشل عون در جریان سفر ماه دسامبرش به ایتالیا اعلام کرد که اوضاع در لبنان به حالت عادی بازگشته است. لازم به ذکر است که در جریان تجاوز 33 روزه ارتش رژیم غاصب صهیونیستی به کشور لبنان علیرغم حمایت های گسترده و کامل آمریکا، اروپا، عربستان سعودی، امارات، اردن و چندین کشور عربی دیگر از اسرائیل رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان “حزب الله” موفق به شکست حملات پی در پی متجاوزین شده و تلفات و خسارات گسترده ای را به آنها وارد اوردند.

شکست اسرائیل در تجاوز به لبنان موجب برکناری نخست وزیر، فرماندهان ارشد ارتش و چندین مسئول دیگر شد.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس