کد خبر 807846
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
ذخیره ارزی

نماینده رفسنجان در مجلس از ارجاع چند پرونده قاچاق کالا و ارز به قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش مشرق، احمد انارکی محمدی رئیس هیئت‌تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به آخرین وضعت این تفحص، گفت: اخیراٌ نامه‌ نگاری‌های با دستگاه‌های که مرتبط با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند داشته‌ایم و برخی از این دستگاه‌ها نیز پاسخ‌های به نامه‌نگاری‌های هیئت تحقیق و تفحص داده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از گزارشاتی که دستگاه‌های مرتبط با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به هیئت تحقیق و تفحص ارائه شده منطبق با عملکرد آنها نیست، ادامه داد: مقرر شده که این دستگاه‌ها گزارشات دقیق‌تری به هیئت ارائه کنند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با اعلام اینکه بازدیدهای میدانی نیز از مبادی ورودی کالاها به کشور داشته‌ایم، افزود: اخیراً هیئت  تحقیق و تفحص بازدیدی از مرز بازرگان در ماکو  داشته‌اند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: در بازدید میدانی از مرز بازرگان، بازدیدی نیز  از گمرک ترکیه که در کنار مرز قرار داشت به عمل آمد.

انارکی‌ محمدی با بیان اینکه عدم وجود دستگاه‌های به روز برای بررسی کالاهای وارداتی منجر به واردات کالای قاچاق به کشور می‌شود، افزود: به طور مثال در گمرک ترکیه به روزترین دستگاه "ایکس ری" وجود داشت اما در گمرک ایران دستگاهی که در حال کار کردن بود حداقل برای 20 سال گذشته بود.

وی با تاکید براینکه در جریان بررسی این تحقیق و تفحص پرونده‌های متعددی به این هیئت واصل شده است، ادامه داد: مبالغ 80 درصد این پرونده‌ها زیر 10 میلیون تومان است و برخی از پرونده‌های کلان نیز به قوه قضائیه ارجاع شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس