کد خبر 793305
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
قاچاق کالا

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت:برخی مبادرت به خروج کالای تولید کشور از مرزها کرده و پس از آن با بسته‌بندی و برندجدید مجددا آن کالا را با نام کالای خارجی،وارد کشور می‌کنند.

به گزارش مشرق، شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات از بازدید «هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» مجلس از مرزهای کشور خبر داد.



سخنگوی «کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» در مجلس با بیان اینکه بررسی قاچاق کالا و ارز از جمله دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، بیان داشت: این هئیت می‌کوشد تا به نتایج مطلوبی پیرامون بررسی‌های خود دست پیدا کند.



وی با اشاره به اظهار نظر رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره نرخ قاچاق کالا و ارز در کشور بیان داشت: اخیرا اعلام شده نرخ قاچاق کالا و ارز کشور ۱۳ میلیارد دلار است و به این مسئله اذعان داشته‌اند البته باید گفت رقم‌های دیگری هم از گوشه و کنار شنیده می‌شود که باید مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن اعلام نتیجه شود.



نادری با اشاره به مصادیق ورود قاچاق کالا و ارز به کشور تأکید کرد: به عنوان مثال برخی مبادرت به خروج کالای تولید کشور اعم از پوشاک، از مرزهای کشور کرده و پس از آنکه کالا از مرز خارج می‌شود با بسته‌بندی و برند جدید مجددا آن کالا را با نام کالای خارجی، وارد کشور می‌کنند لذا این افرد با نیت اینکه کالای خود را خارجی بنامند دست به این اقدام می‌زنند و در پی آن به دنبال این هستند تا کالای خود را چند برابر قیمت به فروش برسانند.



این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درحال حاضر بیشترین محصولاتی که به کشور قاچاق می‌شود چیست، گفت: پوشاک، لوازم صوتی و تصویری و میوه از جمله مواردی است که به کشور قاچاق می‌شوند و برخی مسئولین به این موارد اذعان دارند.


سخنگوی «کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز» در مجلس بیان داشت: متأسفانه بحث قاچاق میوه در برخی فواصل باعث ایجاد مشکلات برای کشاورزان شده است که جهاد کشاورزی باید متوجه این خسارات باشد.



نادری در ادامه با اشاره به رایزنی هیئت تفحص با برخی مرزهای خارجی جهت بررسی ورود کالای قاچاق به کشور گفت: به دنبال این هستیم تا مذاکره‌ای با مرزهای خارجی اعم از ترکیه، دبی و عراق تحت شرایطی داشته باشیم تا پیرامون آن بتوانیم بررسی دقیق‌تری نسبت به نحوه ورود کالای قاچاق به کشور انجام دهیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس