قرعه کشی

پیداست که هر کدام از تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان، بسیار مایل بود که قرعه آسانی به نام‌اش بیافتد. اما شاگردان زیدان در رئال واقعا با قرعه بدی روبرو شدند.

سرویس ورزش مشرق- قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا در روز دوشنبه 11 دسامبر 2017 برگزار شد و تیم‌هایی که قرار است در مرحله یک هشتم با یکدیگر روبرو شوند، مشخص شدند. کارشناسان معتقدند که برخی از این تیم‌ها بسیار خوش‌شانس بودند و برخی دیگر بدشانس. گزارش حاضر، به بررسی این موضوع می‌پردازد:

خوش‌شانس‌ها

منچستر سیتی

ظاهرا بروز اتفاقات خوب برای منچستر سیتی پایان ندارد و پس از پیروزی در مقابل منچستر یونایتد در زمین خودش، حالا بهترین قرعه لیگ قهرمانان به نام آبی‌های شهر منچستر در آمده است: روبرویی با بازل. تیم «پپ گوآردیولا» با 11 امتیاز اختلاف با تیم دوم لیگ برتر، در موقعیتی عالی قرار دارد و قهرمانی‌اش تقریبا مسجل است. لذا، پپ با فراغ بال می‌تواند در مقابل بازل قرار بگیرد. هر چند که تیم سوییسی از آمار خوبی در مقابل تیم‌های انگلیسی برخوردار است و در آخرین روبرویی خود، موفق به شکست منچستر یونایتد در ماه نوامبر در گروه A‌ مرحله گروهی شد اما منچستر سیتی تیمی نیست که بتوان در مقابل آن چندان طاقت آورد. تیم گوآردیولا را بدون شک باید یکی از سه تیم باشگاهی برتر حال حاضر جهان دانست.

منچستر یونایتد

قرعه برای یونایتدی‌ها هم عالی بود. روبرویی با سویایی که در این فصل بی‌ثبات عمل کرده و عملا تهدید خطرناکی نیست، یک شانس بزرگ است. این تیم، در مرحله گروهی هم نتیجه را 3 بر صفر به لیورپول واگذار کرد. مورینیو نشان داده که در مقابل تیم‌های اسپانیایی -به استثنای رئال مادرید و بارسلونا- عملکرد خوبی دارد و از نمونه آن پیروزی در مقابل سلتاویگو در نیمه‌نهایی لیگ اروپا بود.

بایرن مونیخ

روبرویی با بشیکتاش یعنی یک نفس راحت برای بایرن مونیخ. راه تیم آلمانی، در نتیجه این قرعه بسیار خوب، هموار شده است. بشیکتاش تیمی نیست که نگران‌کننده باشد و از گروهی هم صعود کرد که تحت نام گروه H، پورتو، موناکو، و لایپزیگ را به عنوان رقیبان تیم ترکیه‌ای در خود داشت. از سوی دیگر، بایرن مونیخ هم چالش اخراج «کارلو آنچلوتی» را تحمل کرد اما دارای مربی بزرگی چون «یوپ هاینکس» است. در کل، این مربی آلمانی می‌تواند به شاگردان‌اش بگوید که چندان نگران نباشند و تازه چالش آنها از مرحله یک چهارم آغاز خواهد شد.

بدشانس‌ها

یوفا

قرعه لیگ قهرمانان، یک بدشانسی برای یوفا بود. روبرویی حریفانی چون شاختار دونتسک و رم به دلیل جذابیت بسیار پایین‌تر نسبت به تیم‌های دیگر، به طور منطقی از بینندگان بسیار کمتری برخودار خواهد بود و این یعنی ضرر مالی برای تلویزیون‌های مرتبط به یوفا. تصمیم چند سال قبل یوفا مبنی بر تقسیم بازی‌های مرحله یک هشتم به چند هفته، برای جذب مخاطب بیشتر تلویزیونی بود که در طی فوریه و مارس آن سال، هر شب بیش از 2 بازی پخش نمی‌شد. همچنین، ضرر بزرگی مثل روبرویی رئال مادرید و پاریسن ژرمن با هم نیز شامل حال یوفا می‌شود. روسای یوفا، بسیار ترجیح می‌دادند که این دو غول فوتبال دنیا که یکی قهرمان دو دوره گذشته است و دیگری یکی از بهترین‌های حال حاضر جهان، در فینال با هم روبرو شوند و از حیث اسپانسرینگ و درآمد تجاری و تبلیغاتی و تلویزیونی، سود بسیاری داشته باشد.

آنتونیو کونته -فراتر از چلسی

فصل 18-2017 اصلا به کونته وفا نکرده است. مربی ایتالیایی، در این فصل به چالش‌های بسیاری روبرو شده است. از سویی در رده سوم جدول لیگ برتر است و از سوی دیگر با مدیران باشگاه لندنی اختلافات شدید بر سر همین وضعیت پیدا کرده است. او خیلی زود تاوان جایزه کوچکی که «رومن آبراموویچ» -مالک چلسی- برای قهرمانی سال گذشته به او داد را پس داده است. ناامیدی در مقابل رم در گروه C که با انتقادات شدید در داخل روبرو شد، حال با روبرویی با تیم قدرتمند بارسلونا در مرحله یک هشتم تداوم پیدا کرده است و شکست در مقابل کاتالان‌ها می‌تواند مهر پایان بر همکاری کونته با چلسی باشد. مواجهه با بازیکنان بسیار خطرناک همچون مسی و سوآرز آن هم در روزهایی که پس از شکست در مقابل وستهام، کونته عملا از دست دادن عنوان قهرمانی را اعلام کرده، می‌تواند چالش روحی بسیاری برای او باشد. حذف از لیگ قهرمانان فراتر از اینکه به ضرر چلسی باشد، به ضرر آنتونیو کونته است.

تیم‌های اسپانیایی

پیداست که هر کدام از تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان، بسیار مایل بود که قرعه آسانی به نام‌اش بیافتد. اما شاگردان زیدان در رئال واقعا با قرعه بدی روبرو شدند. آنها در مرحله گروهی هم چندان توفیق نداشتند و در پشت سر تاتنهام به عنوان تیم دوم به دور بعدی راه یافتند. هر چند که مواجهه با پاریسن ژرمن ممکن است خوشایند نباشد اما وجوه مثبتی نیز برای زیدان دارد. با شکست تیم پاریسی، دو اتفاق خوشایند رخ خواهد داد: نیمار و امباپه به رئال مادرید نزدیک‌تر خواهند شد. با توجه به اینکه پاریسن ژزمن از دور رقابت خارج می‌شود، این تصور در آنها ایجاد می‌شود که چندان نباید آینده خود را با این تیم ببیند و سماجت رئال مادرید در خرید آنها بالاخره برایشان توجیه‌پذیر خواهد شد. دوم اینکه، این پیروزی از حیث بار روانی برای رئال مادرید جهت قهرمانی در لیگ قهرمانان بسیار حائز اهمیت است. انگیزه و روحیه‌ای که به بازیکنان و بالاخص رونالدو داده خواهد شد، آن‌ها را دارای روحیه‌ای بسیار بهتر برای به دست آوردن قهرمانی لالیگا خواهد کرد.

بارسلونا نیز با وجود موفقیت در لالیگا و قدرت‌نمایی این روزهایش با حریف چغری روبروست. درست است که کونته درگیری مسائلی با مدیران آبی‌هاست و تیم‌اش در جایگاه سوم لیگ برتر قرار دارد، اما در دو هفته اخیر نمایش قابل توجهی از خود نشان داده و تیم کم‌عیاری نیست چرا که در لیگی که 6 مربی بزرگ جهان در آن هستند، سال گذشته قهرمان شد و امسال هم پشت سر دو تیم قدرتمند شهر منچستر قرار گرفته است. هر گونه غفلت از چلسی می‌تواند جدا باعث حذف بارسلونا شود.

سویا هم که به جای آتلتیکو مادرید نماینده اسپانیا در کنار رئال مادرید و بارسلوناست، با بدشانسی در مقابل منچستر یونایتد قرار گرفته و مورینیو هم ثابت کرده که این روزها با همه چالش‌ها و انتقادهایی که متوجه‌اش شده است، می‌تواند قطعا خطرناک باشد.


منبع:

http://www.goal.com/en-gb/news/barcelona-pour-on-misery-for-conte-and-the-winners-losers-of-the-/ffsvvtksm4ge1mh0oxuwipatt

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مستشار IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    0 0
    خبر بسیار عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس