کد خبر 806805
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
ترامپ و بن سلمان

فایننشیال تایمز در شماره دیروز خود در مقاله‌ای تحلیلی با انتقاد از تصمیم ترامپ، به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را «تخریب دیپلماسی» عنوان کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه فایننشیال تایمز، تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را شکست جدیدی برای بن سلمان و سیاست‌ خارجی وی دانست.

فایننشیال تایمز در شماره دیروز خود در مقاله‌ای تحلیلی با انتقاد از تصمیم ترامپ، به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را «تخریب دیپلماسی» عنوان کرد و نوشت: «این تصمیم نه‌تنها به پروژه صلح در خاورمیانه، آسیب جدی وارد می‌کند؛ بلکه موقعیت شخص ترامپ و متحدین وی به ویژه در میان کشورهای عربی آسیب جدی می‌بیند.»

نویسنده با اشاره به این‌که تصمیم مزبور باعث هم صدایی و اشتراک نظر در میان بخش عظیمی از کشورها و سیاسیون شده است، نوشت: «مسأله این‌است که متحدین ترامپ بیش‌ترین آسیب را از این وضعیت می‌بینند. در این فضا، هر چه مواضع افراطی‌تر و تندتر باشد، اقبال به آن افزون‌تر است.»

این روزنامه در ادامه انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس را حتی به زیان رژیم صهیونیستی دانست: «گرچه این اقدام در فضای داخلی اسرائیل به سود افراطیون و دولت مستقر است، اما در کل به زیان دولت اسرائیل نیز می‌باشد؛ زیرا عدول از توافقنامه اسلو و فراتر از آن در حکم نابودی آمال و آرزوهای بخشی از جامعه فلسطین است که به صلح با دولت یهودی باور دارند. فراتر از آن، تمام مسلمانان را بر علیه اسرائیل می‌شوراند و این نکته برای کشوری که در منطقه خاورمیانه حضور دارد، بسیار منفی و زیانبار است.»

نویسنده در پایان خود مشخصا بن سلمان را یکی از کسانی خواند که از این تصمیم به شدت آسیب دیده است: «بن سلمان می‌خواست عربستان را ژاندارم منطقه‌ای و نماینده اصلی آمریکا در معادلات منطقه قرار دهد. هم‌اکنون نه‌تنها نفرت نسبت به آمریکا در کشورهای عربی تشدید شده؛ بلکه طیف متمایل به غرب نیز نگران تصمیمات یک شبه و عدول واشنگتن از توافقات پیشین مانند اسلو است.»

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    9 2
    دیوانگی ترامپ هم یک سیاست است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس