کد خبر 806774
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
تویوتا پرادو ۲۰۱۸

تویوتا نسل جدید پرادو را برای سال ۲۰۱۸ معرفی کرده است که در ادامه نگاهی به مشخصات و نقاط قوت و ضعف این خودرو خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، تویوتا پرادو در تاریخ حیات خود جزء خودروهایی است که تغییرات بسیار جزئی را تجربه کرده است و از این نظر می‌توان آن را همانند پورشه ۹۱۱ دانست.
پرادو نسخه‌ای کوچک‌تر و شهری تر از خودروی لندکروزر است. البته پرادو نیز همانند برادر بزرگ ترش یک خودروی شاسی بلند تمام عیار است و از شاس نردبانی بهره مند است. این خودرو در مدل جدید خود از موتور دیزلی جدیدی بهره مند است که راندمان مناسبی دارد ضمن اینکه قابلیت آفرود این خودرو نیز بسیار خوب است و می‌توان گفت که در کلاس خود بهترین است.
 

از نظر امکانات نیز این خودرو در وضعیت مناسبی قرار دارد و برای مثال در کنسول مرکزی آن یک یخچال کار گذاشته شده است. پرادو برای سال ۲۰۱۸ تغییرات ظاهری را نیز به خود دیده است به طوری که بخش های همانند کاپوت جلو، چراغ های اصلی و سپرها تغییر یافته اند ضمن اینکه طراحی سپرها به گونه ای انجام شده تا به افزایش قابلیت های خارج جاده‌ای این خودرو کمک کنند. چراغ های عقبی نیز دارای چیدمان داخلی جدیدی هستند.
در داخل کابین پرادو نیز شاهد تغییرات اساسی هستیم به طوری که کنسول مرکزی، داشبورد و نشان دهنده ها همگی جدید هستند. پرادو و در نسل جدید خود همچنین برای نخستین بار به سیستم ترمز اضطراری و سیستم تشخیص عابر پیاده نیز مجهز شده است ضمن اینکه امکانات دیگر این خودرو نیز شامل کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار خروج از خط و چراغ های هوشمند می شود که این امکانات نیز برای نخستین بار در این مدل عرضه می‌شوند.
 

قیمت این خودرو در بازار استرالیا از ۵۳ هزار دلار آغاز و در فول ترین مدل به ۸۴ هزار دلار می رسد. اگر نگاهی به لیست امکانات فول ترین نسخه فروش داشته باشیم باید به مواردی همچون رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی، صندلی ها با تنظیم الکتریکی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم رهیاب ماهواره ای، چراغ های هوشمند LED، چراغ های روشنایی در روز LED، پروژکتورهای LED، باربند سقفی، رکاب جانبی، شیشه دوجداره، تهویه اتوماتیک سه منطقه ای، قفل دیفرانسیل عقب، تودوزی چرم، گرمکن صندلی های ردیف اول و دوم، تهویه صندلی های جلو، کول باکس، سیستم صوتی با ۱۴ عدد بلندگو، مانیتور چند منظوره سقفی، سیستم تعلیق فعال KDSS، سیستم تغییر حالت های مختلف رانندگی، سیستم کنترل پیمایش، سانروف برقی، طرح چوب کابین، بلوتوث و درایور بلوری را نام برد.
 

پرادو در سال ۲۰۱۸ با یک موتور توربو دیزل چهار سیلندر عرضه می‌شود که ۲.۸ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می کند. از نظر مصرف سوخت نیز این خودرو نسبت به رقبا در وضعیت خوبی قرار دارد به طوری که مصرف ترکیبی آن تنها ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. فضای داخلی پرادو نیز بسیار خوب است به طوری که سرنشینان هیچ مشکلی از نظر فضای پا و فضای بالای سر ندارند. یخچال تعبیه شده در داخل خودرو نیز گنجایش چهار عدد بطری را دارد. در کنسول مرکزی نیز یک نمایشگر لمسی رنگی با ابعاد ۸ اینچ نصب شده است، البته محل نصب آن طوری است که اگر در هنگام رانندگی با خودرو آن را نگاه کنید کمی حواس شما را پرت خواهد کرد. اما این سیستم دارای امکانات مناسبی است و اپل کارپلی و اندروید اتو را نیز دارد. همچنین قابلیت استفاده از فرمان های صوتی نیز در این سیستم پیش بینی شده است. صندلی های ردیف دوم پرادو نیز از نوع ایزوفیکس هستند و به راحتی می‌توان صندلی مخصوص کودک را در این خودرو نصب کرد. صندلی های ردیف دوم به راحتی بر روی ریل حرکت می‌کنند و قابل تنظیم هستند و به این ترتیب بزرگسالان نیز به راحتی می توانند به ردیف سوم صندلی ها ورود و خروج کنند.
اگر نسخه فول پرادو را خریداری کرده باشید برای سرنشینان ردیف دوم ۳ عدد هدست وایرلس با کیفیت نیز تحویل خواهید گرفت که کیفیت مناسبی دارند. پ
 

رادو جدید از نظر توانایی های حرکتی نیز نسبت به رقبا ارتقا پیدا کرده است به طوری که می تواند تریلری با وزن ۳ هزار کیلوگرم را یدک بکشد. سیستم تعلیق این خودرو نیز از نوع دوبل جناغی در جلو و فنر لول در عقب است و آنتی رول بار و میل موجگیر نیز در سیستم تعلیق این خودرو وجود دارند که هندلینگ و و چسبندگی مناسبی را برای تویوتا پرادو به ارمغان آورده است. سیستم تعلیق این خودرو در عقب از نوع ۵ اتصالی فعال است و قابلیت تنظیم ارتفاع صورت خودکار را نیز دارد. البته به صورت دستی نیز می توان ارتفاع خودرو را در سه مرحله تنظیم کرد. سیستم تعلیق فعال این خودرو که KDSS نام دارد نیز از حرکات اضافی بدنه در هنگام حرکت در مسیر های خارج جاده‌ای جلوگیری می کند و تاثیر بسزایی در بهبود توانایی های خارجی جاده این خودرو دارد. تویوتا پرادوی جدید دارای ۵ حالت رانندگی است که اکونومی، کامفورت، نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس نام دارند و از طریق یک کلید در کنسول مرکزی می‌توان آنها را انتخاب کرد. با تغییر حالت های مختلف رانندگی، عملکرد سیستم تعلیق و واکنش پدال گاز نیز تغییر می کند.
سیستم فرمان این خودرو بر خلاف بسیاری از خودروهای امروزی که برقی هستند همچنان از نوع هیدرولیکی باقی مانده است و البته وجود فرمان هیدرولیکی در این خودرو به این معناست که سامانه هایی همچون حرکت اتوماتیک بین خطوط و یا پارک اتوماتیک در این خودرو وجود ندارند.
 

پرادوی جدید دارای وزن ۲۴۵۵ کیلوگرم است و می‌تواند در عرض ۱۵ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که از این نظر باید گفت خیلی خودروی سریعی نیست و سبقت گیری با آن در جاده کار ساده‌ای نیست، هرچند شتاب چیزی نیست که برای خریداران پرادو اهمیت داشته باشد و آنچه که مشتریان پرادو را خوشحال می کند این است که مصرف سوخت این خودرو از ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مدل قبلی به ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده است.
پرادو همچنین توانایی حرکت در آبی به عمق ۷۰ سانتیمتر را دارد که عدد بسیار خوبی محسوب می شود. ارتفاع از سطح زمین این خودرو نیز ۲۲۰ میلیمتر است و زاویه ورود و خروج آن به ترتیب ۳۰ و ۲۳ درجه هستند. پرادوی جدید به یک باک بنزین اصلی ۸۷ لیتری و یک باک رزرو ۶۳ لیتری مجهز است و به این ترتیب می توانند بدون توقف تا ۱۲۰۰ کیلومتر مسیر را بپیماید.
این خودرو به دنده کمکی نیز مجهز است و دیفرانسیل عقب آن توانایی قفل شدن را دارد ولی قفل دیفرانسیل را تنها در صورتی می توان فعال کرد که دنده کمکی خودرو در حالت سنگین قرار داشته باشد. سیستم کنترل کشش نیز همواره بهترین چسبندگی در مسیرهای مختلف را تضمین می کند. پرادو جدید در بازار استرالیا با گارانتی سه ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری به فروش میرسد و سرویس های آن نیز هر ۱۰ هزار کیلومتر و یا هر ۶ ماه باید انجام شوند.
 

در کل باید پرادو ۲۰۱۸ را خودرویی کامل دانست که می تواند مشتریان خود را راضی کند. از نقاط قوت این خودرو را باید توانایی های خارجی جاده‌ای بسیار خوب، مصرف سوخت پایین، امکانات مناسب و توانای یدک کشی بالا نام برد و از موارد منفی این خودرو نیز شامل کند بودن شتاب گیری، نحوه عملکرد سیستم مولتی مدیا و در دسترس بودن برخی از تکنولوژی ها تنها در دنده سنگین عنوان کرد.

منبع: خودروبانک

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شهریار IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    51 4
    خدا یعنی روزی میشه مام بتونیم تویوتاسوار شیم
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
      30 24
      الان ذوب شدگان در مشرق میان میگن ای اجنبی پرست ، مگه سمند چه ایرادی داره؟ تازه پلیس ارمنستان هم سمند سوار میشه :|
    • ذوب شده IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
      11 1
      ای اجنبی پرست، مگه سمند چه ایرادی داره؟ تازه پلیس ارمنستان هم سمند سوار میشه :|
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
      8 0
      دمت گرم ذوب شده
  • Reza IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    9 0
    مشرق منصرفم کردی از خریدش.....
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    7 0
    در این مطلب،به طول و عرض و ارتفاع این تویوتا پرادو هیچ اشاره ای نشد بهتره در پایان مطالب مربوط به خودرو جدول مشخصات کامل یا اینفو گرافی هم منتشر شود تا کاربران به صورت خلاصه و مفید از جزئیات مطلب مطلع شوند
  • مرتضیsk IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    13 1
    درسته چپ میکنه ولی خودرو مورد علاقه یکی از وزارای پولدار کابینه بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده