کد خبر 806388
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
پرچم تونس

پارلمان تونس با اکثریت قریب به اتفاق آراء، با تصویب لایحه ضد آمریکایی در اعتراض به تصمیم اخیر ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس موافقت کرد.

به گزارش مشرق، پارلمان تونس لحظاتی پیش با اکثریت قریب به اتفاق آراء، با تصویب لایحه ضد آمریکایی در اعتراض به تصمیم اخیر ترامپ موافقت کرد.

بنا بر اعلام رسانه‌های تونس، «مجلس نمایندگان خلق تونس» امروز پنجشنبه در واکنش به اقدام دیروز رئیس جمهوری آمریکا در تعیین شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، لایحه‌ای را که صبح امروز در اعتراض به این اقدام تنظیم شده بود، به تصویب رسانند.

نمایندگان پارلمان تونس این لایحه ضد آمریکایی را با 121 رأی موافق از مجموع 125 رأی به تصویب رسانده و بعد از تصویب این لایحه، شعار «الشعب یُرید تحریرَ فلسطین» (مردم خواهان آزادسازی فلسطین‌ هستند) را در صحن پارلمان سر دادند.

پارلمان تونس قصد دارد این لایحه را در اعتراض به تصمیم دیروز دونالد ترامپ، برای کنگره آمریکا و همه پارلمان‌های دنیا ارسال کند.

ترامپ شامگاه دیروز چهارشنبه (15 آذر) طی سخنرانی خود شهر قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و گفت که سفارت آمریکا را به این شهر منتقل خواهد کرد.

با این حال وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از امضای دستور اجرایی انتقال سفارت از تل‌آویو به شهر قدس از سوی دونالد ترامپ اعلام کرد که این موضوع تا 6 ماه دیگر به تعویق افتاده است.

تصمیم دیروز ترامپ واکنش‌های کشورهای اسلامی، عربی و سازمان‌های بین‌المللی را به همراه داشته است به گونه‌ای که آن را مخالف قطعنامه‌های بین‌المللی دانسته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس