کد خبر 806150
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
یحیی گل محمدی

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: با وجود محرومیتی که داشتیم حضو ردر رده دهم جدول خوب است.

به گزارش مشرق، یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی بعد از تساوی یک بر یک مقابل فولاد خوزستان اظهارداشت: نیمه اول نیمه خوبی برای ما بود و توانستیم دو سه موقعیت خیلی خوب بدست آوریم اما نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم اگر نیمه اول به گل می رسیدیم بازی برای ما خیلی بهتر می شد و می توانستیم در ضد حملات گل های بعدی را هم بزنیم.

وی ادامه داد: نیمه اول به خوبی از فضاهای پشت دفاع حریف استفاده کردیم و حتی موقعیت تک به تک هم به دست آوردیم اما خوب استفاده نشد. در نیمه دوم اذیت شدیم و توپ‌های زیادی را از دست دادیم، همین توپ‌هایی که لو رفت باعث شد روی ضد حمله گل بخوریم و اعتماد به نفس تیمی‌مان کم شود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تصریح کرد: اگر نیمه اول به گل می‌رسیدیم شرایط فرق می‌کرد اما در مجموع خوشحالم که با امتیاز زمین را ترک کردیم، نیم فصل سختی را پشت سر گذاشتیم، خیلی از بازیکنان برای اولین بار در لیگ برتر بازی می‌کردند، بیشتر امتیازاتی که از دست دادیم روی کم‌تجربگی بازیکنان بود، با وجود مصدومیت، محرومیت و کم‌تجربگی‌ها ۱۷ امتیاز در نیم‌فصل اول گرفتیم که فکر می‌کنم بد نبود چون می‌توانستیم بهتر باشیم.

گل‌محمدی افزود: تشکر ویژه‌ای از هواداران دارم چون صبوری کردند و حمایت کردند، انشاالله در نیم‌فصل دوم با تقویت تیم فکر می‌کنم شرایط بهتر شود. در نیم‌فصل دوم فشردگی بازی‌ها بیشتر و بازی‌ها سخت‌تر می‌شود. نیم‌فصل دوم راحتی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: گرفتن بازیکن خوب در نیم‌فصل دوم واقعاً سخت است، برای گرفتن بازیکن خوب اقدام خواهیم کرد هرچند وقت کمی داریم و ۲ هفته دیگر باید در جام حذفی بازی کنیم که در این مدت هم باید بازیکن بگیریم هم آنها را آماده کنیم و هم هماهنگی ایجاد کنیم اما تمام تلاشمان را می‌کنیم، نمی‌گویم کار راحتی داریم اما سعی می‌کنیم از شرمندگی هواداران در بیاییم، خودمان را مدیون آنها می‌دانیم، نیم‌فصل سختی را پشت سر گذاشتیم و برای ما هم سخت گذشت.  محدودیتی که وجود داشت باعث شد جوانان بی ادعایی به فوتبال ایران معرفی شود. جوانانی که برای شهر و تیمشان افتخار کسب کرده‌اند که نقطه مثبت این موضوع بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی درباره جذب بازیکن در نیم‌فصل دوم گفت: در تمام پست‌ها باید بازیکن بگیریم، می‌توانیم ۶ بازیکن به خدمت بگیریم و ۲ نفر را به دلیل مصدومیت از لیست خارج کنیم که البته باید مجوز آنها را بگیریم، ۳ بازیکن آزاد هم می‌توانیم جذب کنیم، جای خالی داریم و از این بابت مشکلی نداریم، اما گرفتن بازیکن خوب سخت است.

گل‌محمدی گفت: تراکتور از ۸ سال قبل بدهی داشت اگر تمرکز روی پرداخت بدهی‌ها و این مسائل نبود تراکتور به مشکل حاد دچار می‌شد و یکی از تیم‌هایی بود که از لیگ قهرمانان آسیا کنار می‌رفت. باید از مدیریت باشگاه تشکر کنیم که تراکتورسازی الان در جام باشگاه‌ها حضور دارد، واقعاً موفقیت بزرگی است، پرداخت ۱۱ میلیارد بدهی از سال‌های قبل فشار زیادی به ما و باشگاه آورد و واقعاً کار سختی بود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ۵-۶ بازیکن از تیم جدا می‌شوند چه انتظاری می‌توان داشت؟ بازیکنان جوانی که حتی در لیگ ۲ و لیگ یک هم بازی نکرده‌اند در تیم استفاده کردیم، به شما و هواداران حق می‌دهم چون شأن و جایگاه تراکتورسازی اینجا نیست، اگر فرصت جذب بازیکن داشتیم حق با شما بود، این اتفاق برای پرسپولیس هم افتاده، اگر نتواند بازیکنانش را نگه دارد باید این روزها را پشت سر بگذارد. اولین بار است که یک تیم از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم می‌شوند، از طرفی یک سری بازیکن موجود هم بگذارند و بروند، عادت ندارم در مورد نقاط ضعف و کم و کاستی‌ها گلایه کنم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تصریح کرد: فکر می‌کنم با این وضعیتی که داشتیم رده دهم جدول خوب بود، نمی‌گویم عالی بود اما واقعاً خوب بود. نیم‌فصل دوم قطعاً شرایط سخت‌تر خواهد بود. بازی‌های آسیایی را هم داریم اما امیدوارم بهتر شویم، ثبات بیشتری پیدا می‌کنیم و می‌توانیم فصل آینده تیمی در حد قهرمانی ببندیم، هیچگاه به هیچکس قولی ندادم اما اینجا قول می‌دهم فصل آینده تیمی مدعی ببندیم.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که بیشترین آسیب را از دروازه‌بان دیدند، عنوان کرد: آن شوت را اگر به داسایوف و یاشین هم می‌زدید گل می‌خوردند. پانزدهمین بازی‌ای بود که انجام می‌دادیم و واقعاً فشار زیادی روی گلر ما وجود داشت، سطح انتظارات از گلر ما بالا بود اما روند این دروازه‌بان رو به بهبود بود و بازی به بازی بهتر می‌شد. اشتباهات فردی را هر گلر و بازیکن بزرگی انجام می‌دهند.

وی در مورد اینکه آیا علیرضا بیرانوند را جذب می‌کنند، گفت: بحث بیرانوند منتفی است. در مورد بازیکنان سرباز هم باید بگویم ما نه زور و نه پول این کار را داریم که بازیکنان سرباز را به اینجا بکشانیم. اگر کسی به خدمت سربازی می‌آید فقط خواسته و تصمیم خودش است. صحبت‌هایی که می‌شود و برخی دوستان می‌گویند بازیکنان را به اینجا می‌کشانند صحیح نیست، مگر ما قلدریم که بازیکنان را به اینجا بیاوریم؟ این کار نه در شأن و نه در شخصیت ماست، نه پول این کار را داریم و نه حق این کار را، هر تصمیمی که گرفته می‌شود خواسته خود بازیکن است، بازیکن مجبور است به سربازی برود، مگر ما چند تیم نظامی داریم، در لیگ برتر فقط تراکتورسازی حضور دارد، بازیکنی که در سطح ملی است راضی نمی‌شود که به لیگ یک برود و آنجا بازی کند. تراکتورسازی جذابیت‌های خاص خودش را دارد، خیلی از بازیکنان دوست دارند در این تیم بازی کنند چرا که باشگاه بزرگی است. این حضور به خواسته خود سربازها است و الکی این مسئله را نگویید که سربازها را اینجا می‌کِشند. ما پول این کار را نداریم و چنین زوری هم نداریم. کسی که به تیمی می‌آید با میل قلبی این کار را انجام می‌دهد. خیلی از بازیکنان دوست دارند سربازی‌شان را به سرعت به پایان برسانند.

وی در واکنش به توصیه یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه بیرانوند را جذب نکنند چرا که او فقط ۶ ماه می‌تواند به تراکتورسازی کمک کند، اظهارداشت: این قضیه منتفی است. در اول صحبت‌هایم هم به این موضوع اشاره کردم، ما بازیکنانمان را داریم و کم‌کم باید ببینیم در چه پست‌هایی می‌توانیم مهره‌های جدیدی بگیریم. 

گل‌محمدی در پایان یادآور شد: به دنبال یک جمله می‌گردم تا از شما تشکر کنم ولی این جمله را پیدا نمی‌کنم، با همه مشکلات و اینکه نتوانستیم نتیجه‌های خیلی خوبی بگیریم شما همواره در کنار ما بودید، در این مدت از تیم حمایت کردید و حامی ما بودید، باید از تک تک شما تشکر کنم، واقعاً ممنون شما هستم، امیدوارم روزی برسد که جشن قهرمانی بگیریم و اینجا دور هم در مورد این مسائل صحبت کنیم، شاید این مسئله خیلی طول بکشد اما می‌توان به آن رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس