پارالمپیک

مراسم تجلیل از مدال‌آوران نابینا و کم‌بینا در تاریخ بازی‌های پارالمپیک در حالی برگزار شد که این مدال‌آوران از پاداش تعلق گرفته ناراضی بودند.

به گزارش مشرق، مراسم تجلیل از مدال‌آوران نابینا و کم‌بینا در تاریخ بازی‌های پارالمپیک با عنوان «همایش چشمان قهرمان» روز گذشته با حضور تعدادی از مسئولان کشور از جمله یدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، فریبا محمدیان و غلامرضا شعبانی بهار، دو معاون وزیر ورزش و جوانان، کواکبیان نماینده مردم تهران و مسئولان فدراسیون نابینایان و کم بینایان برگزار شد.

در این مراسم که نزدیک به سه ساعت نیز به طول انجامید، 25 مدال‌آور نابینا و کم‌بینای کشورمان در تاریخ بازی‌های پارالمپیک مورد تجلیل قرار گرفتند.  البته از هاجر صفرزاده به عنوان قهرمان جهان و همچنین هاجر تکتاز به عنوان تنها بانوی نابینای ایران در پارالمپیک 2012 لندن نیز تجلیل شد.

این مراسم به گفته مسئولان فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان، توسط اسپانسر برگزار شد و در واقع فدراسیون یک ریال هم از جیبش برای مراسم خرج نکرد. کنار کشیدن فدراسیون از میزبانی به نوعی باعث شد تا همه چیز در اختیار کسانی قرار بگیرد که شاید اطلاعات کمی از ورزش دارند و با این حوزه چندان آشنا نیستند.

در جریان برگزاری مراسم، هر مسئولی که به روی سِن می‌رفت، با قدرت درباره لزوم حمایت از ورزش نابینایان و کم‌بینایان صحبت می‌کردند. این صحبت‌ها نور امید را در دل ورزشکاران این قشر ایجاد کرد که قرار است از این پس توجه بیشتری صورت بگیرد. ورود اسپانسر به این حوزه و حضور مسئولان مختلف گویای همین مسئله بود، اما تجلیلی که از مدال‌آوران صورت گرفت، شرایط متضادی را رقم زد.

اسپانسر این مراسم برای هر کدام از مدال‌‌آوران فقط یک پاداش «یک میلیون تومانی» در نظر گرفته بود که این مسئله نارضایتی ورزشکاران را به دنبال داشت.

یکی از این ورزشکاران که نمی‌خواست نامش فاش شود، در این باره گفت: ورزشکاران سالم پس از عنوان قهرمانی با انواع پاداش‌ها مواجه می‌شوند، اما برای ما فقط یک میلیون در نظر گرفته‌اند که دردی از هیچکسی را دوا نمی‌کند.

همچنین ورزشکار دیگری نیز عنوان کرد: کاش این پول به ما داده نمی‌شد. ارزش افتخارات ما با این پول اندک پایین آمد و این ناراحت کننده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس