ترامپ

رسانه آمریکایی خبر داده که یک سناتور جمهوریخواه در صدد فشار بر دولت دونالد ترامپ در موضوع رفع محاصره یمن، مانع از تایید صلاحیت گزینه دولت برای سمت مشاور حقوقی وزارت خارجه شده است.

به گزارش مشرق، در حالی که محاصره یمنی‌ها توسط ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از یک سو و حمایت‌های کشورهای غربی از مواضع ریاض از سویی دیگر ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی از فشار سناتور جمهوریخواه ایالت ایندیانا برای رفع این محاصره خبر داده است.


خبرها حاکی است که «تاد یانگ» عضو جمهوریخواه سنای آمریکا مانع از تایید صلاحیت گزینه وزارت خارجه برای سمت مشاور حقوقی این وزارتخانه شده است.

طبق گزارش فارین پالیسی، علت ممانعت این سناتور آمریکایی، اعمال فشار بر دولت دونالد ترامپ برای رفع محاصره یمن توسط عربستان سعودی اعلام شده است.

در این خبر آمده است: «قانونگذار جمهوریخواه یک مبارزه بی سر و صدایی برای اقناع کردن دولت ترامپ به منظور اعمال فشار بر عربستان سعودی جهت پایان دادن به محاصره و خفگی یمن راه انداخته است».

بنا بر این گزارش، آقای یانگ در سنای آمریکا مانع از تایید صلاحیت خانم «جنیفر نیوستد» به عنوان مشاور حقوقی وزارت خارجه شده و این موضوع را به اقدامات عملی دولت ترامپ برای مجبور کردن عربستان سعودی به کاهش و رفع محاصره یمن و دادن اجازه به انجام کمک‌های انسان دوستانه بیشتر به یمنی‌ها، منوط کرده است.

یک دستیار و مشاور کنگره آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به فارین پالیسی در باره موضع این قانونگذار آمریکایی گفت: «سناتور(تاد یانگ) درباره اینکه او به منظور حمایت از تایید صلاحیت(گزینه وزارت خارجه برای مشاور امور حقوقی) خواهان مشاهده چه چیزی است، صریح و واضح بوده است».

وزارت خارجه آمریکا تاکنون درباره ممانعت سناتور آمریکایی از تایید صلاحیت این نامزد پست مشاوره حقوقی اظهارنظری نکرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس