رهبر انقلاب

در همایش طلوع حقیقت بر اهمیت نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غربی و رونمایی از آثار برگزیده پرداخته شد.

به گزارش مشرق، همایش گرامیداشت سالروز صدور نامه‌های رهبر انقلاب به جوانان غربی با عنوان «طلوع حقیقت» در سالروز صدور دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی برگزار شد.

در این همایش که به همت موسسه انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و  نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای و ستاد مردمی تبلیغ و نشر نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، مصطفوی جانشین امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین اختری، حمیدرضا مقدم‌فر رئیس ستاد نشر و تبلیغ نامه مقام معظم رهبری و نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران حضور داشتند.

رونمایی از آثار فرهنگی و هنری تولید شده در راستای تبلیع نامه‌ رهبری به جوانان غربی

همچنین در این مراسم از آثار فرهنگی و هنری تولید شده در راستای نشر و تبلیع نامه‌های رهبری به جوانان غربی، رونمایی شد.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید کتاب، از کتاب «استثناگرایی آمریکایی، اروپای مرکزی و دیگرسازی مسلمانان» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا عاملی رونمایی شد، این کتاب که سال گذشته نوشته شده امروز همزمان از ترجمه انگلیسی آن نیز رونمایی شد.

اثر دیگر کتاب «روزنه‌ای به آگاهی» نوشته روح‌الامین سعیدی و منتشر شده توسط موسسه نشر آثار انقلاب اسلامی بود که با حضور مدعوین این مراسم رونمایی شد.

در این مراسم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از بازدید از نمایشگاه محصولات تبلیغی مرتبط با دو نامه به جوانان غربی که در شهریورماه سال 95 برگزار شده بود، نمایش داده شد که مشروح این سخنان اینجا قابل مشاهده است.

ولایتی: بذری که رهبر انقلاب برای اتحاد امت اسلامی کاشت ریشه رژیم صهیونیستی را می‌خشکاند/غربی‌ها می‌خواستند جهالت قبل اسلام را با داعش زنده کنند

در ابتدای این نشست علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در همایش «طلوع حقیقت» که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی اظهار داشت: موضوع بسیار مهمی است و در جهت تبیین بخشی از کارهایی که مقام معظم رهبری در جهت ترویج اسلام داشته، اهمیت بالایی دارد.

وی با اشاره به زندگی مقام معظم رهبری قبل از انقلاب افزود: مقام معظم رهبری در قبل از انقلاب توجه ویژه‌ای به خارج و جهان اسلام داشتند بنابراین در آن زمان نشر و ترویج آثار سید قطب را در ایران شروع کردند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل خاطرنشان کرد: بنده در بعد از انقلاب در خدمت مقام معظم رهبری بودم و شاهد تلاش‌های ایشان در جهان اسلام بوده‌ام و شاهد بودم که ایشان تلاش های زیادی  در جهت تشکیل مجلس اعلام عراق و لبنان کشیدند و وقت بسیاری برای وحدت مسلمانان افغانستان گذاشتند و در پایه‌گذاری حزب وحدت اسلامی افغانستان نقش بسیاری داشتند.

ولایتی با تاکید بر اینکه نقش مقام معظم رهبری در تقویت نهضت‌های اسلامی بسیار موثر بود، گفت: بذری که ایشان کاشتند در راستای اتحاد امت اسلامی بوده و امروز باعث شده این بذر به نهالی تبدیل شود که سبب خشکاندن رژیم صهیونیستی باشد.

وی نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی را ابتکاری مهم عنوان و تصریح کرد: غربی‌ها در جهت تفرقه تلاش می‌کنند و می خواهند از اسلام یک چهره سیاه درست کنند کما اینکه ترامپ هم در رقابت‌های ریاست جمهوری خطاب به کلینتون گفت که داعش را آمریکا ایجاد کرده و به عبارتی آن‌ها می خواهند جهالت قبل از اسلام را در دنیای اسلام زنده کنند.

ولایتی با تاکید بر اینکه بنای آمریکا و صهیونیست‌ها ادامه حضور در منطقه است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها بدانند از رقه هم شکست خواهند خورد و بیرون رانده می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه غربی ها به دنبال تشکیل نوع جدیدی از «بلک‌واتر» شرقی هستند، گفت: دشمنان می‌خواهند چهره وحشی از اسلام درست کنند و مقام معظم رهبری بیشترین نقش را در ادامه مسلمانان در کشورهای منطقه داشتند.

وی در پایان گفت: تا اسلام است مبارزه هم وجود دارد و برای این مهم هم تئوری و هم مبارزه عملی لازم است.

گلپایگانی: غرب با اسلام‌هراسی اجازه نمی‌دهد حقیقت اسلام روشن شود/ دو نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی اثر مثبتی داشته است

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در همایش «طلوع حقیقت» که به منظور گرامیداشت سالگرد صدور نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان کشورهای غربی برگزار شد، حضور یافت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه انگیزه نامه اول رهبر معظم انقلاب در ابتدای نامه آمده است، اظهار داشت: رهبری پس از حادثه تروریستی در فرانسه که در آن اتفاق 100 نفر کشته و موجب ترس و وحشت آن منطقه شد، نامه خود را با آن مضمون شروع کردند که چرا چنین است و چه انگیزه ای وجود دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پایان این نامه جوانان غربی را به شناخت اسلام از طریق قرآن و پیامبر اسلام احاله کردند و خطاب به آنها فرمودند شما نه تنها مورد استثمار حکومت های خود هستید و آنها حقیقت آن را به شما نمی‌گویند بلکه این جنایت محصول کار همین سردمداران شماست.

وی تاکید کرد: اتفاقات تاریخی و جنایات بی‌شمار در همین چند قرن اخیر از زمان جنگ جهانی اول و دوم و داستان فلسطین و کشورهایی که مورد تجاوز قرار گرفته اند نشان می دهد این اتفاقات ریشه در اقدامات سردمداران غربی دارد و با اسلام هراسی اجازه نمی‌دهند حقیقت اسلام روشن شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود: رهبری در این نامه اشاره کردند باید به مدارک اصلی مسلمانان یعنی قرآن رجوع شود، طبق قرآن هرکس فردی را برای ایجاد فساد بکشد مثل این است که تمام انسان ها را کشته است، ما چنین تعبیری را در جایی ندیده ایم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: این تنها یک آیه است اما قرآن در جایی دیگر می‌فرماید که خداوند امر به عدالت می‌کند، یعنی هرچیزی باید در جای خود قرار گیرد لذا جهان بر اساس عدالت شکل گرفته است، خداوند انسان ها را از اینکه کسی مرتکب فحشا، منکر، بغی و ظلم شود نهی می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن به اهل کتاب می‌گوید بیایید مشترکات خود را به کار بگیریم و جز خدا را پرستش نکنیم و به خدا شرک نورزیم و به استعمار و استثمار نپردازیم، یادآور شد: این همان کاری است که غربی ها انجام می دهند و آبادی آنها نتیجه استثمار کشورهای فقیر و کوچک است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف آنها تسلط فرهنگ منحط خود بر فرهنگ های دیگر و نابودی آنهاست و می‌خواهند روش زندگی آنها حاکم باشد، همجنس گرایی یا ازدواج سفید که الان شایع است یا موارد دیگر که بنیاد جوامع بشری و فرهنگ های مستقل را نابود می‌کند متاثر از فرهنگ همین غربی‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه داعش، النصره و گروه‌های تکفیری ساخته دست غربی‌هاست و در زمان انتخابات خودشان این را به یکدیگر گفتند که داعش را شما ساختید، گفت: این گروه‌های تروریستی و داعش به اسم اسلام هرجا دست شان رسید دست به جنایت زدند که انسان شرم می‌کند، آنها در زمین فوتبال با سربریده به جای توپ بازی می‌کردند، در کجا سابقه دارد که یک اسیر را آتش بزنند و غیر مسلمانان را بکشند لذا هدف اینها اسلام هراسی است در حالی که پیامبر اسلام رحمت للعالمین است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی اظهار داشت: قرآن می‌تواند بشریت را تا آخر اداره کند و اگر جوانان غربی به قرآن توجه کنند نتیجه اش مثبت است، اخبار غیبی که در قرآن به آن اشاره‌ و محقق شده است نیز قابل تأمل است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید پیامبر اسلام را از قرآن شناخت و رهبر معظم انقلاب نیز در نامه خود بر این مساله تاکید دارند، این دو نامه اثر مثبت خود را داشته و دارد و کسانی که ضمیری پاک داشته باشند متوجه می‌شوند که قرآن می‌تواند بشریت را به سعادت دنیا و آخرت برساند.

وی اظهار داشت: متاسفانه شرایط مسلمانان در حال حاضر وضعیت مناسبی نیست و مزدوران با کمک حکومتهای بدوی که با عنوان شاهزاده می‌خواهند حکومت کنند و به خودشان هم رحم نمی‌کنند و تلاش می‌کنند وضعیت مسلمانان را به بدترین شکل رقم بزنند و ما را متهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در پایان با بیان اینکه آقا اشاره کردند شیخ نمر چه گناهی کرده بود که سر او را بریدند، گفت: یکی از جنایتهای مسلم غربی ها این است که جوانان مسلمان را از خانواده هایشان جدا می کنند آنها تلاش می‌کنند با تغییر افکار کاری کنند که جوانان مسلمان در مقابل یکدیگر بایستادند؛ در میان داعشی‌ها 6 هزار نفر از جوانانی که در آن اهل تسنن هم بود آماده عملیات انتحاری بودند و بیشتر آنها کشته هم شدند؛ اینها جنایت بزرگی است و اگر به دامن اسلام برگردیم وضع دگرگون خواهد شد.

ظریف: سوال مقام معظم رهبری در نامه به جوانان غربی، نه از موضع اتهام‌زنی به دیگران بلکه از موضع چاره‌جویی است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در همایش طلوع حقیقت به مناسبت سالگرد صدور نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان کشورهای غربی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان به تشریح اثر و مبنای دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی پرداخت و مقدمه‌ای از تحولی که در حوزه قدرت در روابط جهانی ایجاد شده و شناخت دقیق و عمیقی که مقام معظم رهبری و قبل از ایشان، امام راحل نسبت به این تحولات داشتند و براساس آن عمل کردند، ارائه کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما امروز زمانی را در روابط بین‌الملل می‌گذرانیم که شروع این زمان بعد از رحلت حضرت امام (ره) بود ولی پیش‌بینی این زمان در زمان حیات ایشان و نامه‌ای که به گورباچف نوشتند و پیش‌بینی این تحول که تحول مبنایی در روابط جهانی است، توسط امام (ره) شکل گرفت و بعد دورانی را شاهد بودیم از ابتدای دهه 90 میلادی که مقام معظم رهبری به آن پیچ تاریخی گفتند و بسیاری از متفکران و نویسندگان در حوزه روابط بین‌الملل به این دوران، دوران گذار می‌گویند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز چند بار از این دوران به عنوان دوران گذار نام بردند، اظهار داشت: اخیرا غربی‌ها پذیرفته‌اند که این دوران گذار خاصیت ویژه‌ای دارد که در آن ما به سوی جهان پساغربی حرکت می‌کنیم.

ظریف در عین حال یادآور شد: البته این بدان معنا نیست که غرب اهمیت و موقعیتی در جهان ندارد، بلکه به این معناست که برای اولین بار در تاریخ اخیر روابط بین‌الملل، تحولات دوران سازی که در روابط بین‌الملل شکل می‌گیرد، نه در غرب و نه توسط غرب شکل می‌گیرد و این یک اهمیت راهبردی در شناخت روابط بین‌الملل دارد.

وی ادامه داد: این واقعیت و درک این واقعیت که امروز همه چیز نه در غرب و نه توسط غرب شکل می‌گیرد، فهم استراتژیک و راهبردی است برای نگاه به آینده.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: آنچه در دوران گذار قابل توجه است، متنوع و متکثر شدن منابع قدرت است. در این دوران گذار منابع قدرت از منابع قدرت مادی فراتر رفته و این به معنای بی اهمیت شدن منابع قدرت مادی نیست.

ظریف افزود: لازم است داعش در میدان نبرد توسط مدافعان و سرداران ما شکست داده شود، ولی مهم است ابعاد معنایی قدرت مورد توجه قرار گیرد. فراموش نکنیم تصویرسازی، چهره‌سازی و چارچوب بندی دیدگاه‌ها می‌تواند به همان اندازه تاثیرگذار باشد در شکل دادن به قدرت، تعیین مسیر تحولات جهانی و تعیین جایگاه یک کشور در مجموعه مناسبات بین‌المللی.

وی توضیح داد: به همین دلیل پیام سازی و چهره‌سازی از ایران به شکل اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به عنوان هدف واقعی و جدی توسط غربی‌ها دنبال شد.

 ظریف ادامه داد: در ابتدای دهه 90 میلادی میزان ادبیاتی که در غرب تولید شد در مورد اینکه آن دشمن قبلی که به آن خطر قرمز می‌گفتند با یک دشمن جدید که اصطلاحا به آن خطر سبز می‌گفتند، جایگزین شود، چرا که جهان غرب که رهبر معظم انقلاب در دومین پیامشان به صراحت و زیبایی بیان کردند، همواره نیازمند یک دیگری دشمن شناخته شده باشد. یعنی جهان غرب همیشه نیاز داشته یک دشمن را بسازد و براساس آن سیاست غلط و خطاهای راهبردی خود را توجیه کند.

وی افزود: این دشمن برای 50 سال کمونیسم (خطر قرمز) بود و از ابتدای دهه 90 میلادی تلاش کردند خطر قرمز را با خطر سبز جایگزین کنند.

ظریف با بیان اینکه اسلام هراسی بسیار زودتر از داعش شروع شد، عنوان کرد: فراموش نکنید که داعش دلیل اسلام هراسی نیست، حتی حمله به عراق هم دلیل اسلام هراسی نیست حتی ظهور طالبان در افغانستان هم دلیل اسلام هراسی نیست.

وی بیان کرد: کتاب برخورد تمدن‌های هانتینگتون را ملاحظه کنید، ارتباط زیادی به این تحولات ندارد، این تفکر که ضروری است دشمن جدیدی جایگزین دشمن قبلی شود، بسیار قبل از مظاهر ظاهری وحشیگری که به دروغ به نام اسلام برای دنیا مطرح کردند، این تفکر قبل از آن شروع شد، چرا که نیاز به یک دشمن و ایجاد خطر جدید بود.

ظریف افزود: این واقعیتی است که در یکی از مهمترین مراحل تاریخی ظهور بروز این دشمن انگاری از اسلام، که با تبلیغ در مورد پدیده شرم آور و قرون وسطایی داعش در جهان اسلام بود، رهبر انقلاب این پیام و نامه‌ها را درست در همان زمان فرستادند.

وی با ذکر این نکته که گفتمانی که زیاد تلاش می‌شود، مطرح شود استفاده از عنوان اسلامی در کنار تروریسم است، خاطرنشان کرد: یکی از حرف‌هایی که رئیس جمهور جدید آمریکا مرتب تکرار می‌کند و در توئیت مفتضح اخیرش که حتی صدای مسئولان انگلیسی را درآورد و در مورد انگلیس به کار برد، عنوان «تروریسم اسلامی» است.

ظریف با طرح این سؤال که چرا علاقه‌مندند از این عنوان استفاده کنند؟ پاسخ داد: برای همان قالب سازی که نیاز آن سیاست است ولذا در این زمان است که توجه به مبنای گفتمانی قدرت و اینکه قدرت علاوه بر پایه‌های نظامی، پایه‌های اقتصادی و علمی و پایه گفتمانی هم دارد، قدرت معنایی با ایجاد تصویر صحیح و ایجاد یک برداشت درست و با استناد به همه مخاطبان شکل می‌گیرد و توجه به این واقعیت که ما در موضع دفاع نیستیم.

وی گفت: آنهایی که این خطر را ایجاد کردند امروز در پشت آن پرده برساخته‌ای که ایجاد کردند، پنهان شده و یک تصویر نابسامان ایجاد می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: سوالی که مقام معظم رهبری در نامه به جوانان غربی مطرح کردند مبنی بر اینکه چرا کسانی که در غرب به دنیا آمدند و کسانی که در غرب تحصیل کردند و کسانی که به گفته من زبان انگلیسی و فرانسه را با لهجه مادری صحبت می‌کنند، چرا این افراد در سوریه و عراق گردن کودکان را می‌زنند؟ و چرا شاهدیم که همین افراد این همه سبوعیت و بربریت از خود نشان می دهند.

وی گفت: غرب چه پاسخی برای این تولیدات دارد؟ این سوال، سوال اساسی است نه از موضع اتهام‌زنی به دیگران، بلکه از موضع چاره‌جویی؛ چرا که رهبر انقلاب در نامه خطاب به جوانان می‌فرمایند من به شما خطاب می‌کنم چون شمایید که می‌توانید این مشکل و درد را چاره کنید.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: مقام معظم رهبری به عنوان یک مصلح و به عنوان کسی که به آینده جامعه جهانی به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته در این دوران گذار توجه دارند و عنوانی که دوستان به نامه مقام معظم رهبری دادند «درد مشترک» است، یعنی ما همه در این کشتی همسفریم، همه کشتی در این حرکت و نگرانی مشترک هستند و اگر نتوانیم با یک نگرش جدید که جوانان می‌توانند حاملان این نگرش جدید در جهان ما و جهان غرب باشند، حرکتی به سوی آینده متفاوت داشته باشیم، اگر این امکان را رهبران فراهم نکنند و جوانان پیشگام نشوند آن زمان با دنیای متفاوتی که برای همه خطرآفرین خواهد بود، مواجه خواهیم شد.

وزیر خارجه ادامه داد: اینجا است که توجه مقام معظم رهبری به این بعد مهم قدرت که قدرت گفتمانی، قدرت تصویرسازی و تاثیر تصویر بر قدرت و آینده روابط بین‌الملل است، بسیار مشخص می‌شود.

وی گفت: نیاز است ما به عنوان کسانی که در پیروی از راهنمایی‌ها، هدایت‌ها و رهبری ایشان، این مسئولیت را عهده دار هستیم این نگرش و این آینده نگری ایشان و توجه ایشان به اهمیت گفتمان و پرسشگری را به ویژه در جوانان با دیده احترام و دیده راهبردی توجه کنیم و انشاءالله در این مسیر توفیق داشته باشیم.


عاملی: نامه پدرانه مقام معظم رهبری به جوانان غربی خط بطلان بر پروژه دشمن سازی غربی است

حجت الاسلام سیدرضا عاملی رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در همایش طلوع حقیقت که در سالن همایشهای حوزه هنری برگزار شد با بیان اینکه آمریکا با روحیه ترامپی حاکم بر خود از نگاه و امکانات خطرناک در مقابل جهان برخوردار است گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که غالب گفتمان دنیای غرب گفتمان جنگ ستیزی است.

وی افزود: بن لادن را مسئول حادثه 11 سپتامبر معرفی می کند و این در حالی است که اگر این فرد واقعا عامل سقوط برج های دوقلو باشد نباید مردم افغانستان را قربانی اقدام وی کنیم حال آنکه 4000 نفراز مردم افغانستان قربانی پروژه 11 سپتامبر شدند.

رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران ادامه داد: نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی در واقع اذهان جوانان جهان را به حقایق پشت پرده نظام سلطه جلب می کند آن هم در زمانی که نود درصد افرادی که می خواهند وارد ایران شوند به خاطر تبلیغات و تصویرسازی وسیع صورت گرفته از اسلام هراسی و شیعه هراسی ترس دارند؛ در همین زمان نامه ای از سوی رهبر این کشور خطاب به جوانان غربی ارسال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: خطاب نامه رهبری همه جوانان و مردم غرب بوده است آن هم در هنگامه ای که «دیگری هراسی» سیاست قدرتهای بزرگ برای تامین سلطه و حتی تامین منابع اقتصادی شان است.

وی با اشاره به اینکه هیروشیما و ناکازاکی ابتدا در افکار عمومی اتفاق افتاد و بعد به مرحله اجرا درآمد اظهار داشت: جداسازی جهان اسلام از جهان غیر اسلامی و تقویت بازار جنگ نیازمند ایجاد دشمنی بزرگ در جهان اسلام است و تغییر این مسیر مستلزم نامه ای پدرانه، حکیمانه و دلسوزانه خطاب به جوانان اروپایی است چراکه تغییر جهان از تغییر جوامع غربی و اروپایی شکل خواهد گرفت.

مقدم فر: نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب تهاجم به اسلام‌هراسی غربی بود

حمیدرضا مقدم فر رییس ستاد تبلیغ و ترویج نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی صبح امروز در همایش طلوع حقیقت اظهار کرد: صدور نامه های رهبر انقلاب اتفاقی خاص و نقطه عطفی در نوع خود بود؛ این نامه ها معمولی نبودند. معمولا بزرگان مسائل مهم را در قالب نامه می نویسند که از آن به عنوان «دیپلماسی نامه» یاد می شود.

وی افزود: جنس نامه های رهبری به گونه ای است که باید روی آن تامل کرد و حتما ترویج شود. در مدتی که در ستاد ترویج این نامه حضور داشتیم، با جبهه رسانه ای مواجه بودیم که در غرب تلاش می شد این نامه ها با استهزا و بایکوت به دست جوانان غربی نرسد یا اگر رسید اثر آن کم شود.

رییس ستاد ترویج نامه های رهبری به جوانان غربی گفت: در بطن این نامه ها، به تلاش های اسلام ستیزانه در غرب به بهانه تروریسم داعشی، نوعی تهاجم وجود دارد. این نامه ها تهاجم به سیاست اسلام هراسی در غرب است. این نامه، دعوت به صلح، امنیت و آرامش در سایه تعامل شرافتمندانه میان مسلمانان و غرب است. این نامه می تواند زمینه ای برای تحول باشد.

مقدم فر تصریح کرد: نظام سلطه تلاش می کند که چالش های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در غرب را بپوشاند و از همه این ها مهم تر، چالش هویتی است که با آن روبرو هستند. امروز اندیشمندان غربی سوالاتی دارند که در پی پاسخ به آن هستند.

وی تاکید کرد: امروز دیگر خبری از سوسیالیسم و مارکسیسم نیست و لیبرالیسم هم به بن بست خورده است. وقتی خدمت سیدحسن نصرالله رسیدیم، دیدیم که دبیرکل حزب الله لبنان گفت صدور نامه های رهبری به جوانان غربی، بسیار به هنگام بود و راهی که به روی غرب گشودند، به موقع بود.

رییس ستاد ترویج نامه های رهبری به جوانان غربی ادامه داد: این نامه، صحنه امتحان برای همه نخبگان ماست. امروز با شرایط ویژه ای روبرو هستیم. جمعیت زیادی در مغرب زمین منتظر تلاش ما هستند و باید تلاش کنیم که حقیقت را نشان دهیم. امروز این بیداری در مغرب زمین حاصل شده است.

مقدم فر خاطرنشان کرد: نخبگان و اندیشمندان باید تلاش کنند. نباید قصور تاریخی را که درباره نامه امام به گورباچف مرتکب شدیم، این بار درباره نامه رهبر انقلاب تکرار کنیم. نامه ای که امام به گورباچف نوشتند، نامه دعوت بود اما کار اساسی پیرامون آن انجام نشد. وقتی شوروی فروپاشید، ما باید اسلام که حقیقت راستین است را ترویج می کردیم اما نکردیم؛ خدا از سر تقصیرات ما بگذرد.

والریا: استکبار جهانی اجازه انتشار نامه رهبری را نمی‌دهد

در این مراسم خانم والریا از آرژانتین طی سخنانی اظهار داشت: استکبار جهانی اجازه انتشار نامه رهبری را نمی‌دهد اما با توجه به کارهای انجام شده این نامه به دست همه می‌رسد و همه جوانها باید به این نامه توجه کند چون اینها جو روانی شدید و جریان رسانه ای ایجاد کردند و اجازه انتشار نمی‌دهند.

والریا افزود: رسانه های غربی یک تعصب خاص علیه این نامه ایجاد کردند و بهترین کار انتشار این نامه است، نسل جوان آینده جامعه را می‌سازد و این مهم است که جوانان قران و سنت را مطالعه کنند. جملات رهبری معنی عمیقی دارد و در طول زمان فراموش نخواهد شد و همه جوان ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عدیل: انتشار نامه رهبری توطئه‌های طرح ریزی شده حادثه یازده سپتامبر را برملا کرد

همچنین شیخ غلامحسین عدیل رییس موسسه هدایت تی وی در لندن نیز طی سخنان کوتاهی در همایش طلوع حقیقت روی‌آوری به صلح و رشد فکری جوامع را از جمله مهم ترین پیام های نامه های مقام معظم رهبری به جوانان غربی برشمرد و گفت: از سوی دیگر این نامه به معنای گشودن دری به روی بشریت است و ادیان بشری است.

وی با بیان اینکه بیشتر  جمعیت اروپا مسیحی هستند افزود: نامه رهبری در پاریس که شهری سکولار است منتشر شد و در واقع می‌توان گفت که انتشار این نامه توطئه های طرح ریزی شده حادثه یازده سپتامبر را برملا کرد.

شیخ غلامحسین عدیل با تاکید بر اینکه نامه رهبری به جوانان غربی درهای جنگ را بسته است ، افزود: موضوع دیگر مطرح شده در این نامه  خطاب قرار داده شدن تمام جوانان جهان از جمله مسیحیان و سایر ادیان است، و فرقی بین شیعه و سنی و غیر مسلمان  نیست؛ همه جوانان جهان مورد آموزش و خطاب قرار گرفته اند.

وی در ادامه گفت: در شرایط کنونی وظیفه مسئولان در قبال نامه مقام معظم رهبری تلاش برای تبیین بهتر و اشاعه صحیح و کامل و گسترده است.

رییس موسسه هدایت تی وی در لندن همچنین تاکید کرد: برای رسیدن به هدف روشنگری مان باید از تمام ظرفیت های شبکه های اجتماعی بهره بگیریم و پیام رهبری را به صورت های انتشار صوت و تصویر در مقیاس وسیع باز نشر دهیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس