فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: تمام موشک‌های پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با علم دانش داخلی بومی شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر فرزاد اسماعیلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سامانه توسط فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)، صنایع داخلی و مراکز دانشگاهی طراحی شده و در آینده‌ای نزدیک وارد چرخه پدافند هوایی کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه این سامانه بسیار قوی‌تر و مدرن‌تر از سامانه اس 300 است، افزود: با وجود داشتن چنین سامانه قدرتمندی دیگر به اس 300 فکر نمی‌کنیم.

ساخت سامانه "باور 373" توسط متخصصان ایرانی
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) تصریح کرد: سامانه باور 373 دستاوردی مهم و کاملا بومی است که می‌تواند رقیبی قدرتمند برای سامانه اس 300 باشد.
وی با اشاره به استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا در کشورهای مختلف عنوان کرد: سپر دفاع موشکی به عنوان یک نقطه قوت می‌تواند یک نقطه ضعف نیز برای هر کشوری به حساب بیاید.
اسماعیلی توضیح داد: سپر دفاع موشکی با تمام توان خود قابل شناسایی و رصد بوده و حمله به آن کار سختی نیست.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از چنین تهدیداتی به هیچ وجه واهمه ندارند، عنوان کرد: هم اکنون قدرت نظامی کشور بسیار بالا بوده و در صورت هر نوع حرکت تهدید‌آمیز با قدرت در برابر آن خواهیم ایستاد.

تمام موشک‌های پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با علم دانش داخلی بومی
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) تاکید کرد: در بحث انهدام موشک‌ها تنها به این موضوع فکر نشده و به انحراف نیز توجه خاصی می‌شود.
وی اعلام کرد: تمام موشک‌های پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با علم دانش داخلی بومی شده‌اند.
اسماعیلی به سامانه هاگ دیروز و مرصاد امروز اشاره کرد و بیان داشت: مقابله مستقیم با هر نوع شئ پرنده اعم از با سرنشین و بدون سرنشین در فضای کشور در حال حاضر با قدرت در پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش ثامن‌الحجج (ع) در منطقه شمال و شمال شرق کشور عنوان کرد: در این رزمایش نیروهای مسلح در شرایط بسیار سخت آخرین تکنیک‌های روز دنیا در زمینه دفاع پدافندی را به نمایش گذاشتند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) تاکید کرد: در حال حاضر این قرارگاه نگاه خاصی نیز به سامانه جنگ الکترونیک دارد.

هشدار امیر اسماعیلی به غرب
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) خطاب به تهدیدکنندگان نظامی ایران گفت: در صورت ارتکاب چنین اشتباهی در ایران هیچ فضای امنی برای عرض اندامتان نمی‌گذاریم.
‌اسماعیلی در حاشیه بازدید از منطقه عملیاتی رزمایش ثامن‌الحجج (ع) در قرارگاه پدافند هوایی شمال شرق کشور اظهار کرد: پیام ما به کشورهای تهدید‌کننده ایران همین موضوع است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) تصریح کرد: فضای ایران را برای هر دشمنی که بخواهد حمله کند به جهنم تبدیل می‌کنیم.

ایران جای عرض اندام شما نیست/فضا را برایتان جهنم می‌کنیم
وی با اشاره به برگزاری رزمایش ثامن‌الحجج (ع) در منطقه شمال و شمال شرق کشور توضیح داد: این رزمایش در نوع خود رزمایشی بی‌نظیر به حساب می‌آمد.
اسماعیلی با عذرخواهی از ملت ایران به دلیل تصویری نشدن مراحل این تمرین رزمی عنوان کرد: این رزمایش شامل تمرین‌های پدافند هوایی و بر اساس تهدیدهای روز دنیا تدارک و برنامه‌ریزی شده بود.
وی تاکید کرد: در همین راستا این عملیات باید برای حفاظت بیشتر از چشم دشمن پنهان باقی می‌ماند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با پدافند هوایی اشاره کرد و متذکر شد: ایشان پدافند هوایی را خط مقدم دفاع در برابر حملات نظامی دشمنان معرفی کرده‌اند.
وی با بیان اینکه رزمایش ثامن‌الحجج (ع) در 15 سال اخیر به عنوان بزرگ‌ترین حرکت نظامی در گستره سامانه پدافند هوایی با مشارکت نیروهای جان بر کف ارتش، سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین بوده است، بیان کرد: این رزمایش در مساحتی بیش از 800 هزار کیلومتر از منطقه شمال و شمال شرق کشور به صورت بسیار با شکوه برگزار شد.
اسماعیلی اعلام کرد: در همین راستا در این رزمایش از انواع سامانه‌های متحرک و بومی، سامانه‌های شنود تاکتیکی و سامانه‌های سیار و ثابت استفاده شد.
وی مدت برگزاری رزمایش ثامن‌الحجج (ع) را چهار روز و در چهار مرحله عنوان ‌و خاطرنشان کرد: انسجام و به هم پیوستگی سامانه‌های پدافند هوایی ارتش، سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین و فرماندهی بدون وقفه در شمال و شمال شرق کشور از جمله دستاوردهای این رزمایش به حساب می‌آید.
رزمایش ثامن‌الحجج (ع) ‌با تحقق تمام اهداف از پیش تعیین شده و عملکرد موفق نیروی انسانی، سامانه‌های پدافند بومی و تجهیزات به کار خود پایان داد.

رزمایش ثامن‌الحجج (ع) به کار خود پایان داد
‌رزمایش ثامن‌الحجج (ع) عصر دوشنبه با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) و با تحقق تمام اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت کامل به کار خود پایان داد.
سخنگوی رزمایش ثامن‌الحجج (ع) اظهار کرد: این رزمایش به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست یافت و دلاور‌مردان پدافند هوایی کشور بار دیگر اقتدار نظام اسلامی را به دنیا ثابت کردند.
‌ابوالفضل سپهری با اشاره به برگزاری این رزمایش عظیم در بیش از 800 هزار کیلومتر از مساحت منطقه شمال و شمال شرق کشور افزود: این رزمایش از روز جمعه 27 آبان ماه در گستره شرقی کشور با رمز یا امام رضا (ع) آغاز و امروز با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به کار خود پایان داد.
وی اهمیت این رزمایش را بسیار زیاد عنوان کرد و متذکر شد: به همین خاطر این تمرین تاکتیکی بدون پوشش تصویری صورت پذیرفت.
سخنگوی رزمایش ثامن‌الحجج (ع) این رزمایش را در چهار مرحله دانست و بیان کرد: مدیریت صحنه نبرد توسط مراکز فرماندهی و کنترل توزیع شده، سیار و اقدامات سریع و دقیق توسط تمام یگان‌های حاضر در رزمایش به‌ویژه یگان‌های عملیاتی، اطلاعاتی، آمادی و ارتباطی واکنش سریع از جمله آخرین مرحله از این رزمایش بود.
وی با اشاره با انهدام یا انحراف تهدیدات پرنده با سرنشین و بدون سرنشین دشمن فرضی در آخرین مرحله از رزمایش توسط پرسنل خدوم  پدافند هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: در نتیجه رزمایش ثامن‌الحجج (ع) با موفقیت کامل به اهداف خود رسید.

استقلال تاکتیکی
سپهری با تاکید بر این مطلب که در این مرحله از تجهیزات، تسلیحات و سامانه‌های مختلف راداری، سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای بومی با نواخت بالا استفاده شد، خاطرنشان کرد: همچنین در کنار این سیستم‌ها از آماد و پشتیبانی، شبکه‌ای، شبکه‌های ارتباطی رمز شده مستقل تاکتیکی، تجهیزات و روش‌های جنگ و دفاع الکترونیک نیز استفاده صورت پذیرفت.
وی تکیه بر اصل استقلال تاکتیکی را از جمله ویژگی‌های مرحله آخر این رزمایش برشمرد و متذکر شد: دیدن و دیده نشدن، هماهنگی و انسجام در تصمیم‌گیری، دقت و سرعت، آماد و پشتیبانی دقیق و سریع، ارتباطات چند لایه امن تاکتیکی و متحرک از جمله این ویژگی‌ها بود.
سخنگوی رزمایش ثامن‌الحجج (ع) این مرحله از رزمایش را کاملا منطبق با جنگ‌های نوین دانست و عنوان کرد: در این رزمایش از آخرین دستاوردهای نظامی و رزمی به بهترین شکل ممکن استفاده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس