تیم ملی فوتبال

سابقه نشان می دهد تیم ملی فوتبال کشورمان در همه جام های جهانی قبلی نیز با تیم های برتر دنیا و قهرمانان جام ها همگروه بوده و در هیچ دوره ای به قرعه آسان نخورده است.

سرویس ورزش مشرق – با مشخص شدن گروه بندی رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه مشخص شد تیم ملی فوتبال کشورمان باز هم در بحث قرعه با تیم های قهرمان جهان یا اروپا در یک گروه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، این موضوع به دوره قبل و قبل تر از این که ما به جام جهانی راه یافته باشیم محدود نمی شود. تیم ملی ایران از نخستین دوره ای که به جام جهانی راه یافت با این نوع قرعه کشی مواجه بوده و هنوز هم هست.

جام جهانی 1978 آرژانتین؛ هلند

تیم ملی ایران در سالی که جام جهانی به میزبانی آرژانتین برگزار می شد اولین تجربه خود در این مسابقات را در حالی کسب می کرد که نایب قهرمان دور قبل مسابقات جام جهانی در گروهش جای گرفت! تیم ملی هلند که در جام 1974 آلمان غربی در فینال مغلوب میزبان و دوم شده بود در گروه تیم کشورمان جای گرفت. هلند سال 1976 هم در یورو به عنوان سومی رسید و در همان دوره نیز بار دیگر نایب قهرمانی اش را تکرار کرد! هلند پس از صعود از گروهی که ما در آن حذف شدیم تا فینال پیشرفت و در نهایت مغلوب آرژانتین میزبان شد. آن سال ما با پرو، اسکاتلند و هلند در یک گروه بودیم.

جام جهانی 1998 فرانسه؛ آلمان

وقتی تیم ملی مان پس از 20 سال بار دیگر توفیق راهیابی به جام جهانی را بدست آورد بار دیگر در قرعه بدشانس بود و با قهرمان سه دوره مسابقات قبلی جام جهانی یعنی آلمان در یک گروه جای گرفت! آلمانی که در سال 1990 سومین قهرمانی جهانش را جشن گرفته بود گرچه در جام 98 فرانسه به جمع 4 تیم نهایی راه پیدا نکرد ولی با عنوان قهرمان یورو 96 به مسابقات آمده بود و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می رفت. آمریکا و یوگسلاوی دو تیم دیگر همگروه با تیم ملی مان در آن سال بودند.

جام جهانی 2006 آلمان؛ پرتغال

تیم ملی کشورمان پس از یک دوره غیبت وقتی بار دیگر به جام جهانی 2006 راه یافت این بار در گروهی جای گرفت که پرتغال در آن بود. تیمی که در مسابقات یورو 2004 نایب قهرمان اروپا شده بود و بسیاری آن را پدیده جام لقب می دادند و در نهایت تا نیمه نهایی هم پیش رفت و عنوان چهارمی مسابقات را از آن خود کرد. تیمی پر از ستاره های جوان که دست پرورده همین کارلوس کی روش بودند و در نهایت در دیدار رده بندی رودرروی تیم میزبان(آلمان) 3 بر یک تن به شکست دادند. در آن دوره تیم ملی با مکزیک و آنگولا همگروه بود.

جام جهانی 2014 برزیل؛ آرژانتین

یکی دیگر از قرعه های سخت و سریالی تیم ملی کشورمان در جام جهانی در دوره قبل این رقابت ها بود که در کشور برزیل برگزار شد. روزی که متوجه شدیم آرژانتین با ما همگروه شده است! دوره ای که در نهایت همان آرژانتینی که به سختی و با تک گل لیونل مسی از سد یوزهای ایرانی رد شد تا فینال پیش رفت و در نهایت به یکی از آماده ترین تیم های جهان یعنی آلمانی که میزبان(برزیل) را با 7 گل مغلوب کرده بود باخت و نایب قهرمان شد. نیجریه و بوسنی دو تیم دیگر حاضر در گروه تیم ملی مان بودند.

جام جهانی 2018 روسیه؛ اسپانیا

در این دوره هم بار دیگر از این حیث سنت شکنی نکردیم. این بار با اسپانیا قهرمان دو دوره قبل جام جهانی (در سال 2010 آفریقای جنوبی) و قهرمان یورو 2008 و یورو 2012 همگروه شدیم. تیمی که بسیاری آن را بهترین تیم سید 2 رقابتهای این دوره می دانند. البته پرتغال دیگر تیم همگروه با ما نیز قهرمان یورو 2016 است که با در اختیار داشتن کریستیانو رونالدو با 4 توپ طلای بهترین بازیکن سال جهان در این دوره نیز جزو مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می رود و از سید یک در گروه ما جای گرفت. مراکش دیگر تیم همگروه کشورمان است که در مجموع یکی از سخت ترین قرعه های همه دوره های قبل را برای تیم ملی مان رقم زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    4 17
    ایران باید ببازه . چون پول ندارد تا امادگی پیدا کند
  • مجيد IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    11 1
    بازي هاي بزرگ به نفع فوتبال ايران است، مربيان بزرگ جهان هم به بازي هاي بزرگ نگاه مي كنند، آيا بازي با نيجريه در جام جهاني را به ياد داريد؟ بازي با آرژانتين چطور؟
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
      1 0
      بازی با امریکا رو از بازی مجموع بازی با ارژانتین و المان و پرتغال و .. بیشتر یادمونه.برد مهمه نه باختن به تیمهای بزرگ.جام جهانی محل اماده سازی نیست که بریم با تیمهای بزرگ بازی کنیم تا تجربه پیدا کنیم.معلومه بین بازی با نیجریه و ارژانتین کدوم بادمون مونده ولی بازی با نیجریه بهمون امتیاز داد.
  • مصطفي IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    8 4
    اينقدر روحيه بچه هاي تيم ملي را پايين نياوريد ، لطفاً و خواهشاً به بچه ها روحيه بديد و از تيم ملي حمايت كنيد ، فقط فقط يكسري از ماها بلد هستيم كه در مورد ناچيز ترين چيزها و و بهترين و مقدس ترين نمادها هاي مليمون جوك و چرت و پرت بسازيم.
  • محمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    3 1
    بعضی ها بعد از وای وای گفتن و آخ آخ کردن فردوسی پور بخاطر قرار گرفتن ایران در گروه مرگ جام جهانی، گفتن ، معلوم نیست این بابا رفیق شیر بود یا همکار شکارچی. یک عده هم بخاطر مشکل بودن گروه ایران قند توی دلشون آب شد و رسماً شادمانی میکردن. من فکر میکنم اگر نامردهای عالم موش ندوونن که میدوونن و کرم نریزن که میریزن، از این گروه میریم بالا تا همه جاشون گر بگیره علی الخصوص سانفرانسیسکو و لس آنجلس شون
  • GB ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    2 6
    ایران قهرمان میشه خدا میدونه که حقشه
  • مسعود AE ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    3 1
    اگه باهندوکوالالامپورومالدیوهم گروه میشدیم خوب بود؟مهمترین جذابیت جام جهانی وجودتیم های ترازاولی جهان هست که بایداینجورباشه وگرنه بهش جام جهانی ومهمترین اتفاق فوتبالی وورزشی نمیگفتنددرثانی اگه به بیشترگروههانگاه کنیم یکی ازیکی سختتر وقدرترندحالا شایدتویه گروه یه تیم ضعیف مثل عربستان به چشم میخوره که اونم باماهمگروه نمیتونست بشه ومشخصه که چیکاره ست وچطوری به جام جهانی رسیده ولکه ننگیه توفوتبال اسیا ولی تیم ملی ماهمیشه توجامهای گذشته قدرتمندظاهرشده وتیمهای بزرگی روبه چالش کشیده اللخصوص اینبارکه مربی بزرگی رومثل کیروش داریم وبازیکنان جوان وعالی وتکنیکی مطمئن باشیدتواین جام فوتبال شگفتی سازی روازتیممون شاهدخواهیم بود.درضمن تمام این کری خونیها وچرت وپرتهایی که توی فضای مجازی وحقیقی ازفوتبالیستهای تیم های هم گروهمون ومردم کشورشون وایرانی نماهای به ظاهرهموطن وغیره میشنویدومیبینیدهمشون برای تضعیف روحیه تیم ما وبازیکنان ماست وبرای تقویت تیم هاوبازیکنان خودشونه خواهشا یه ذره مثبت بین باشیدو عوض کوبیدن روی تبل اونا بیاییم توی شیپورخو دمون بدمیم......اگه ماخوب نبودیم توجام جهانی نبودیم وتیم اول اسیاهم نبودیم واولین نماینده سعودکننده اسیا به جام جهانی هم نبودیم .....
  • محمود IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    1 5
    با این گروه دیگه از دست سردار آزمون هم کاری برنمیاد بهتره دست به دامن سردار سلیمانی بشیم
  • DE ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 3
    مراکش و میزنیم با پرتقال مساوی میکنیم میریم بالا انشاءالله چون پرتقال اون تیم گذشته رو ندارہ و دفاع خیلی ضعیفی دارہ با یه ۾ھرہ چینی خوب به امید خدا میریم بالا ،
  • صابر انصاری IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 1
    از کاه کوه ساختن.خدا را چه دیدی شاید ورق برگشت و هزاران شایدی دیگر در فوتبال.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    3 0
    مثل چهار سال پیش توقع مردم رو بالانبرید که بعد داستان بوسنی همه سرخورده بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس