کتاب فلسفه ورزی در تئاتر - کراپ‌شده

فلسفه ورزی در تئاتر «دراموسوفی آثار نمایشی حسین نوری» برای اولین بار در کشور در هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس عرضه خواهد شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، فلسفه ورزی در تئاتر «دراموسوفی آثار نمایشی حسین نوری» برای اولین بار در کشور در هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس عرضه خواهد شد.

این اثر ارزشمند توسط خانم دکتر نادیا مفتونی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نوشته شده، قطع وزیری و 382 صفحه دارد.

علی غفاری منش مدیر غرفه انتشارات مجنون در هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مشهد ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به بخشی از نوشته های این اثر افزود: حسین نوری درام نویس برجسته و معاصر، هنرمندی است که همه آثار نمایشی و تجسمی خودش را بر اساس یکی از آیات کریمه قرآن تفسیر می کند: «هنر بازتاب ظاهر و باطن است، و ظاهر و باطن بازتاب اول و آخر، و هستی چیزی نیست جز اول و آخر و ظاهر و باطن. هوالاول والظاهر و الباطن. آثار من هم بازتابی از هستی است.»

شایان ذکر است هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از نهم لغایت شانزدهم آذر 1396 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی خراسان رضوی(مشهد مقدس) برگزار می شود. غرفه انتشارات مجنون با منتخبی از آثار جدید خود در سالن انوری این نمایشگاه حضور دارد.

حسین نوری در تیر 1333 در مشهد مقدس متولد شد. وی هنرهای نمایشی و موسیقی را در کودکی تجربه کرد. در سال 1351 به دلیل نگترش و اجرای یک طنز سیاسی دستگیر و شکنجه شد و از ناحبه دست، پا، حنجره و بعضی اعضای داخلی بدن به افتخار جانبازی نائل آمد. وی تا کنون بیش از صد نمایشگاه در ایران و سایر کشورهای جهان از جمله فرانسه، آلمان، الجزایر، چین، اتریش و لبنان داشته است و هیچگاه نسبت به تهاجم مستکبران بر مستضعفان بی تفاوت نبوده و در جنگ 33 روزه مقابل سفارت سؤئیس حافظ منافع آمریکا تندیس کودکان مثله شده را به نمایش گذاشته و هنگام توهین کاریکاتوریست دانمارکی به ساحت قدس نبی اکرم(ص) جواب زشتی را با زیبایی داده و تابلوی نورانی مریم مقدس را در سال 1384 مقابل سفارت دانمارک نقاشی کرد که مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس