کد خبر 804264
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
قرعه کشی

با مشخص شدن قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه، نکات جالب توجهی از هم گروهی تیم ها مشخص شد.

به گزارش مشرق،‌ دقایقی پیش قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه در کاخ کرملین برگزار شد و 32 تیم رقبای خود را شناختند. 

در این گروه بندی نکات جالب توجهی رخ داده که در زیر مشاهده کنید.

* براساس رنکینگ فیفا، گروه A مشتکل از تیم‌های روسیه، عربستان، مصر و اروگوئه ساده‌ترین گروه و گروه B متشکل از پرتغال، اسپانیا، ایران و مراکش سخت‌ترین گروه است.

* اسپانیا در گروه دوم با ایران، پرتغال و مراکش جای گرفت. لاروخا در مصاف با قهرمان یورو 2016،‌ 2 بار پیروز بوده و توانسته در جام جهانی 2010 و یورو 2012 باعث حذف این تیم شود. 

* اسپانیا و پرتغال در دیدارهای گذشته 38 بار ( 3 بار در دیدار غیر رسمی) با هم مبارزه کرده‌اند.

* مراکش در 13 دیداری که در جام‌های جهانی به میدان رفته تنها در 2 دیدار پیروز شده است که یکی از آنها به سال 1986 بازمی‌گردد که مقابل پرتغال، هم‌گروهی فعلی پیروز شده است. 

*برزیل در گروه پنجم با سوئیسی هم‌گروه شد که مسابقه قبلی رسمی آنها به سال 1950 بازمی‌گردد که با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید. 

* آرژانتین برای پنجمین بار در ادوار مختلف جام های جهانی ( 2018، 2014، 2010، 2002 و 1994) با نیجریه هم گروه شد. برزیل و صربستان نیز با 5 بار بازی پرتکرار ترین دیدار جام‌های جهانی است.

*آرژانتین تنها در سال 1998 با کرواسی هم گروه شده بود که آن بار نیز با پیروزی یک بر صفر به پایان رسید. تک گل دیدار را مائوریسیو پیندا به ثمر رساند.

* انگلیس و بلژیک با تساوی 4 بر 4 در جام جهانی 1954 پرگل ترین بازی برای دو تیم را رقم زدند. 

* کرواسی و ایسلند که در گروه چهارم مسابقات هم‌گروه شده‌اند در مقدماتی جام جهانی 2018 با هم رقابت کردند که ایسلند با صدرنشینی توانست به صورت مستقیم راهی روسیه شود. کرواسی نیز پس از پیروزی مقابل ایرلند شمالی در پلی آف به جام جهانی رسید.

* ایسلند با  330 هزار نفر جمعیت،‌کم جمعیت ترین تیم راه یافته به روسیه است. این در حالی بوده که جزیره نشینان با آرژانتینی اولین مسابقه جام‌های جهانی را برگزار می‌کند که شهر بوئنوس آیرس حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد. 

* پاناما تنها ترین تیم جام جهانی بوده که هیچ بار با هم‌گروهی های خود در مسابقات رسمی روبه رو نشده است.

* گروه A متشکل از روسیه، عربستان، مصر و اروگوئه و گروه H متشکل از لهستان، سنگال، کلمیبا و ژاپن 2 گروهی بوده که از 4 قاره مختلف تیم حاضر است. 

*سوئد در مقدماتی جام جهانی با فینالیست‌های جام‌های‌جهانی 2010 ( هلند)، 2006 ( فرانسه و ایتالیا) روبه‌رو شده است و اکنون باید با آلمان (قهرمان جام جهانی 2014) بازی کند. 

*بلژیک در گروه G با انگلیسی هم‌گروه شده که در 20 بازی گذشته خود تنها در یک دیدار مقابل آنها پیروز شده است. آنها 14 بار شکست خورده‌ و 5 بار نیز به تساوی رضایت داده‌اند.

* گروه H متشکل از تیم‌های لهستان، سنگال، کلمبیا و ژاپن تنها گروهی بوده که هیچ تیمی از قهرمان جام‌های جهانی در آن حضور ندارد. گروه A ( اروگوئه) ، گروه B ( اسپانیا)، گروه C ( فرانسه)، گروه D ( آرژانتین)، گروه E (برزیل)، گروه F ( آلمان)،‌ گروه G (انگلیس) قهرمانی از دوره‌های مختلف جام‌های جهانی در آن حضور دارد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    0 0
    هر که درین بزم مقربتر است جام بلا بیشترش میدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس