کد خبر 804176
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
زلزله کرمان

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به تداوم پس لرزه ها در هجدک از مردم خواست در ساختمان های غیر ایمن حضور پیدا نکنند و حتی المکان در فضاهای باز حضور داشته باشند.

به گزارش مشرق، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور بعد از بازدید مناطق زلزله زده هجدک و روستاهای اطراف آن اظهار کرد: در همان ساعت اولیه هماهنگی برای برگزاری ستاد بحران با هدف بررسی سریعتر امور انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه گروه های امدادی و دستگاه های مرتبط در همان دقایق اولیه در مناطق زلزله زده حضور یافتند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه منطقه اصلی زلزله روستای «گورک» بخش کوهساران راور است، گفت: از روستاهای نزدیک به منطقه زلزله زده بازدید کردیم؛ طبق جمع بندی انجام شده مشخص شد که بازسازی های سال های قبل باعث کاهش خسارات به حداقل ممکن شده است. اما همچنان ۵۰ درصد منازل بخش کوهساران راور غیرایمن است.

وی با اشاره به اینکه این زمین لرزه خسارت جانی نداشت، افزود: در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز اولین ستاد بحران شهرستان راور تشکیل شد.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس ادامه داد: برق چند روستا قطع شده بود که تا ساعت ۱۱ وصل شد و  اکنون روستایی که فاقد برق باشد، نداریم. تهمیدات لازم برای تامین آب آشامیدنی صورت گرفت و توزیع با تانکر انجام شد.

وی پراکندگی روستاهای کوچک کوهساران که در زلزله امروز صبح خسارت دیدند را یکی از مشکلات دانست و گفت: باید آخرین وضعیت این روستاها بررسی شود، قرار شد تا بعد ازظهر آخرین وضعیت نهایی شود تا اطلاعات کاملی از تمام روستاهای این بخش در دست داشته باشیم فعلا به دلیل فقدان اطلاعات تصمیماتی در این زمینه گرفته نشده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: باید آخرین وضعیت روستاهای زلزله زده صعب العبور بررسی شود که تا بعدازظهر امروز نهایی می شود و در نهایت خسارات احتمالی برآورد شده به ستاد بحران اطلاع داده می شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن، جمعیت حلال اهمر و فرمانداری در حال بررسی خسارات احتمالی مناطق زلزله زده هستند، افزود: بخشی از منازل مسکونی قدیمی که نوسازی نشده بودند تخریب شده است که باید سریعتر بازسازی شود.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: خسارات بعدی در حوزه دام ها و احشام است و تلفات زیاد منطقه در این زمینه است.

وی با اشاره به خسارتی که این زلزله به مراکز عمومی وارد کرده است، گفت: ۱۰۰ چشمه قنات در منطقه زلزله زده دچار خسارت شده است که این مساله یکی از موضوعات مهمی است که باید هرچه سریعتر بازسازی این اماکن مد نظر قرا بگیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان داشت: وضعیت مساجد، مدارس و... بعد از بررسی اطلاعات خسارات باید مد نظر قرار گرفته شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ پس لرزه تا الان در این مناطق اتفاق افتاده است، افزود: بعد از زلزله اصلی پس لرزه ۵.۵ ریشتر هم داشتیم و این در حالی است که مردم نگرانی های زیادی داشتند و مقرر شد جمعیت هلال احمر تمهیدات لازم برای مناطق دارای جمعیت بیشتر را به کار گیرد و با استقرار پایگاه های امدادی در مناطقی مانند روستای «گورک» یا «حرجند» مشکل اسکان موقت مردم حل شود.

پور ابراهیمی یادآور شد: امنیت منطقه با حضور سپاه و نیروی انتظامی تامین شده که تا عادی شدن فضا به ماموریت خود ادامه دهند. همچنین از مردم محلی در خواست داریم مراقب آمد و رفت افراد غریبه در مناطق زلزله شده باشند چرا که ممکن است برخی افراد سودجو با قصد استفاده از امکانات در نظر گرفته شده برای زلزله زدگان در این مناطق حضور پیدا کنند و از مردم می خواهیم این افراد را به سپاه و نیروی انتظامی معرفی کنند.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به افزایش تعداد پس لرزه ها گفت: به مردم توصیه می شود حداقل تا ۴۸ ساعت آینده در ساختمان های غیرایمن حضور پیدا نکنند.

وی با تاکید به نظم و انضباط گروه های امدادی در مناطق زلزله زده، عنوان کرد: ۱۱ گروه امدادی و تجسس در منطقه حضور دارند که با توجه به تدوام پس لرزه ها اتفاقات را کنترل کنند.

نماینده مردم کرمان و راور گفت: بعضی از راه ها مسدود شده بود که بازگشایی شد الان مشکل خاصی در مسیر راه های روستایی وجود ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس