ادلب سوریه

نیروهای جبهه مقاومت پس از پایان مرحله نخست عملیات، ۲۵ تن از تروریست های جبهه النصره را از پای درآوردند.

به گزارش مشرق، تحولات میدانی در محور جنوبی استان حلب (غرب شهرک خناصر) در ۲۴ ساعت گذشته به سود نیروهای جبهه مقاومت تمام شد و شهرک های مهمی از  جمله « حجرات کبیره، حجرات صغیره و الرشادیه» از اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره خارج شد.

نیروهای جبهه مقاومت پس از پایان مرحله نخست عملیات، ۲۵ تن از تروریست های جبهه النصره را از پای درآوردند و در ادامه با حملات گسترده موفق شدند شهرک های «رسم الکبری و رسم سیاله» را از لحاظ نظامی ساقط کنند.

**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

خبرها حاکیست، توپخانه جبهه مقاومت به شدت مواضع تروریست های جبهه النصره را در شهرک «رمله» هدف قرار می دهد و درصدد هستند آنان را در این محور زمین گیر کنند؛ در محور جنوب غرب شهرک خناصر هم نیروهای مقاومت مواضع خود را در شهرک های «عبیسان، رسم اخلاء، العزیزیه و المزرعه» تثبیت کردند.

با پاکسازی های صورت گرفته، نیروهای جبهه مقاومت از محور جنوبی استان حلب، به ۲۶ کیلومتری فرودگاه نظامی «ابوالظهور» در شرق استان ادلب و همچنین به ۱۰ کیلومتری جاده راهبردی «حلب - خناصر» رسیدند.

**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

جنگنده های روسی و سوری هم مواضع عناصر تروریستی را به شدت در محور شرقی فرودگاه « ابو الظهور» و حومه جاده «حلب - خناصر» هدف قرار می دهند؛ در جریان درگیری ها در جنوب غرب شهرک خناصر ۴۰ تروریست کشته و زخمی شدند.

نیروهای جبهه مقاومت در حومه جنوبی استان حلب،عملیات پاکسازی مناطق مهمی از جمله شهرک های «حجرات کبیر، سیرالبیض و رشادیه » را در دستور کار قرار داده اند و در تلاش هستند پس از ۳ سال در حداقل زمان ممکن خود را به مرزهای اداری استان ادلب برسانند.

فروردین ماه سال ۹۴، استان ادلب در شمال غرب سوریه با حمایت حامیان منطقه ای و فرا منطقه ای گروه های تروریستی پس از دو ماه محاصره از کنترل نیروهای دولتی خارج شد؛تخریب مجسمه «شهید هنانو»، رهبر مبارزه با استعمار فرانسه اولین اقدام تروریست های خارجی پس از اشغال شهر ادلب بود.

از شمال استان حماه هم خبر می رسد در نتیجه حملات جنگنده های روسی ۵ پایگاه نظامی تروریست ها منهدم شده است؛ به گزارش مشرق، درگیری های سنگین در شمال استان حماه ادامه دارد.

نیروهای جبهه مقاومت در این محور درصدد هستند خود را به شهرک «الرهجان»، مهم ترین پایگاه تروریست های جبهه النصره برسانند؛ درگیری میان تروریست های جبهه النصره و داعش هم در شمال استان حماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    93 1
    آزاد سازی فوعه و کفریا انشاالله به زودی اجماعا صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    18 1
    نباید از تاسیس گروههای مقاومت برای مبارزه با اشغالگران آمریکایی در شمال سوریه غافل شد
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    11 1
    پس گرفتن فرودگاه ابوظهور چه به لحاظ داشتن راه های دسترسی و تامین امنیت محور تدارکاتی شمال و چه داشتن یک پایگاه اصلی برای پس گرفتن استان ادلب و در ادامه حمله ایذایی از آن و از محور شمال حما به مورک و لطامنه و حملات توپخانه ایی و بمباران سنگین و حمله اصلی از خان طومان و حاضر به سمت فوعه و کفریا برای شکستن حصر ، بسیار مهم و حیاتی و تعیین کنندس .
  • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    2 1
    اگرمرزهای مناطق تحت تصرف گروههای مختلف ذا با رنگ تیره مشخص کنید بهتر است چون در اکثر اوقات رنگهای نزدیک بهم با هم تداخل پیدا میکنند
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    2 2
    خداییش خودتون از رو این رنگ مربوط به مناطق تحت سلطه میتونین چیزی تشخیص بدین؟ خیلی تو نقشه رنگا شبیهن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس