سازمان ملل

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه از غیرقانونی خواندن محاصره یمن توسط عربستان امتناع ورزید و خواستار «رفع کامل محاصره یمن» شد.

به گزارش مشرق، «مارک لوکوک» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و امدادرسانی امروز(جمعه)، اعلام کرد که ائتلاف عربی ضد یمنی به سرکردگی عربستان باید به محاصره یمن به طور کامل پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، افزود: «هفت یا هشت میلیون نفر در یمن از گرسنگی رنج می برند و باید محاصره یمن کاملا برداشته شود.»

مارک لوکوک تاکید کرد که «این محاصره(محاصره ائتلاف سعودی علیه یمن) به صورت خیلی محدود و جزئی رفع شده است و برای نجات جان میلیون ها یمنی و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی بی‏سابقه در جهان، این محاصره باید به طور کامل رفع شود.»

وی ضمن امتناع از غیرقانونی خواندن محاصره یمن توسط عربستان، از همه طرف‌ها خواست به تعهداتشان پایبند باشند.

مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در سفر پنج روزه خود به یمن، روز سه شنبه در شهر عدن مرکز جنوب یمن با احمد بن دغر نخست وزیر دولت مستعفی یمن دیدار کرد و روز بعد نیز وارد صنعاء پایتخت یمن شد.

نخست‎وزیر انگلیس نیز در دیدار با مقامات سعودی در ریاض، خواستار «کاهش» محاصره عربستان علیه یمن شده است.

حملات و بمباران مداوم عربستان سعودی و ائتلاف آن علیه یمن حدود ۱۰۰۰ روز است که آغاز شده و پس از کشتن و زخمی کردن هزاران نفر از مردم یمن، راه های دریایی، زمینی و هوایی را به روی یمن بسته است و به هواپیماها و کشتی های حامل کمک های انسان دوستانه اجازه ورود به یمن را نمی‏دهد.

ائتلاف سعودی اخیرا مدعی شده است که محاصره فرودگاه بین المللی صنعاء به منظور رسیدن کمک‎های انسان‏دوستانه به یمن را برداشته است، اما مسئولان یمنی، رفع محاصره را تکذیب و اعلام کردند که محاصره عربستان و ائتلاف آن همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    0 0
    باید روسیه و ایران بعد سوریه به بحران یمن ورود کنند ایران هم باید از همین الان مقدمه چینی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس